HELP, mijn kont gaat niet meer los!

dannygixxer

MF'er
2 mei 2004
64
0
Kom ik er gisteravond achter dat mijn kontje van mijn SRAD er niet meer af komt.

als ik de sleutel omdraai voel ik wel dat dat draait van binnen , waarschijnlijk is er onder mijn kont iets "verkeerd"

Al met al komt hij er niet meer af, is er een andere manier om hem eraf te krijgen zonder het slotje te gebruiken????zonder hem te beschadigen
 
Ik heb een tijdje geleden hetzelfde meegemaakt. Niet leuk! :(
na heel lang heel voorzichtig jutteren en proberen is 'ie toch vanzelf losgekomen. Verder heb ik ook geen idee. Rustig blijven proberen, GEEN KRACHT ZETTEN!!! Succes!
 
Ligt een beetje aan waar het probleem ligt. Kan zijn dat het slotje zelf meedraaid, dan heb je een groot probleem. Zet um eerst in de opslot stand, vervolgens kruipolie erin, wacht ff een minutje, en dan langzaam de sleutel omdraaien. Misschien dat het dan lukt. Als het lukt, kijken wat het probleem is, en repareren, voordat je um weer dicht doet.

Lukt het niet, dan kun je dat slotje waarschijnlijk afschrijven. In dat geval bij een motorzaak of zelf ff uitboren, en een nieuw slotje erin.
 
ik kan zien dat als ik het slotje draai, dat hij die kabel aantrekt, dus het slotje doet het, het zit echt onder die kap verkeerd
 
wat je moet doen is voorzichtig op het kontje duwen
dus iets naar beneden
het kan zijn dat hij net blijft hangen
of je kan het proberen met een schroevendraaier vanaf de rechterkant (van achter gezien)
beetje mikken en je duw het slot open
 
Het kabeltje is waarschijnlijk los geschoten,
duw je kontje een stukje omhoog zodat je bij het kabeltje kan....dan stevig beethouden en de sleutel keren...dan is ie open.

tip: gelijk het kabeltje met een tie rep vast zetten
 
Heb je 'm toevallig volgepropt met spul? Heb ik ook een keer gehad en van alles eronder gepropt en kreeg 'm echt met de grootste moeite los...
 
Heb geprobeerd lekker creatief te zijn, maar ik kom met geen mogelijk bij die kabel uit, heb mijn zitje eraf gehaald, van voren onmogelijk , zijkanten onmogelijk, lijkt wel alsof de enige optie is de onderkant er vanaf slopen, maargoed dat durf ik niet aan......zal wel eindigen in de portemonee opentrekken :r

heb trouwens echt alles met die kap geprobeerd , slaan , trekken , omhoog, omlaag geen nut
 
Heb ik ook met m'n zadel van m'n CB350F: wil normaal niet open. Maar als je eraan trekt tijdens de sleutel omdraaien pakt hij hem wel.

Naar de sleutelboer?
 
Even de kabel controleren idd.

Weet je wat nog leuker is?
Op een parkeerplaats 200km van je huis je sleutel in je duozit doen en dan vergeten ze eruit te halen :X
 
hey ik heb het zelf ook gehad dat ik het kapje van me srad niet meer open kreeg,precies het zelfde als jij hier zegt,maar het valt best mee hor!
Ik heb me zadel eraf gehaald en kappen los gehaald tot dat je er bij komt,toen zag ik dat het kabeltje eruit lag,toen heb ik er een klein tyrippie(of zo iets) om heen gedaan zodat hij er niet meer af kan schieten.eerst ff klein gaatje maken in het plastic eronder en dan vast maken,heb er daarna nooit meer last van gehad.veel succes ermee.
 
ik krijg die 2 zijkappen aan de achterkant dus niet los, weet niet waar die dingen allemaal vastzitten, maar blijft muurvast zitten na diverse bouten en schroeven eruit gedraaid te hebben

( 1 schroef voor, 2 grote in het midden en 2 kleine achter)
 
Zaagblad van een ijzerzaag gebruiken om het palletje van je slot open te duwen , als dat niet lukt moet je hem doorzagen en nieuwe kopen - sukses
 
weet dus niet hoe dat palletje zit , kan het vanaf de zijkant net zien, en met het eraf halen van de kappen loop is vast aan de achterkant die wil ondanks de 2 losgedraaide schroeven niet los, verderl is hij wel helemaal los
 
Jep dat was me al gelukt alleen helemaal achter bij de verlichting komtie niet los,


Nu is het me inmiddels wel gelukt,kappen aan de voorkant zaten los, door een klein gaatje met een flinke schroevendraaier de kabel tegengehouden en daarna slotje open gedraaid , kabel was inderdaad uit zn inkeping geschoten.....

Veel gepruts maar succes, bedankt voor alle tips nog

:)
 
Proficiat.

Ik had net dit mooie plaatje gevonden en nu zal ik het posten ook:


full
 
Beter dat je hem toch open heb,maak dat kabeltje dan nu wel goed vast zodat het niet nog een keer gebeurd he,ik heb er een tyrippie omheen gedaan,komt nooit meer los.
 
Even de kabel controleren idd.

Weet je wat nog leuker is?
Op een parkeerplaats 200km van je huis je sleutel in je duozit doen en dan vergeten ze eruit te halen :X
En motor weg?

Maandje terug in N'wijk zaten er ook sleutels met alarm in de duozit. Dan denk je toch even :+ anyways, nog wel gekeken of ik ergens een motorrijder op het terras zag zitten. Helemaal niks.. dus maar doorgelopen.
 
He TS.. Ik las de titel en d8 toch echt dat je op de plee vastzat... collega's die lijm op de bril hebben gedaan ofzo

of dat je bij een schandalig grote homo-neger zat opgesloten..

iig. titel is verwarrend

'(
 
Nou, ik weet niet wat erger is. Of dat ie vast zit of dat ie met 200km/h afstapt. (Is me husband overkomen MET MIJN R1!!!!!!)Toen ie hem op de snelweg bij Almelo van de straat af wou rapen, racete er een 40 tonner overheen. Zeg maar dag met je handje. snifsnif. Inmiddels er een nieuwe opzitten. '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan