Help: mijn pak knelt!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

thedennman

MF veteraan
14 nov 2007
2.047
0
Monaco
Ik heb al gezocht in verschillende topics over nieuwe motorpakken die knellen, maar wil graag weten of iemand een beetje dezelfde klachten heeft als ik.

Ik heb een nieuw Dainese Yu leren overal gekocht. Ben trouwens de vriendin van theDennman, niet dat jullie denken dat hij graag in vrouwenpakken rijdt ;)

Na een middagje op de motor gereden te hebben merkte ik al gauw dat ik gewoon bijna geen bewegingsvrijheid heb. Met name rondom de knie knelt het behoorlijk. Ik heb hierdoor ook echt moeite met schakelen. Heeft iemand hier ervaring mee of is het een soort Dainese kwaaltje als ie nog nieuw is en moet ik er even doorheen een paar weken? Hoop nl. niet dat het een miskoop is....

Groetjes Marleen
 
Stepjes verplaatsen zodat je knieen niet meer knellen.....en buigoefeningen..... ;)

Voor de rest nieuwigheid, en ''t zal later beter gaan.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor. Zelf heb ik dan geen Dainese (Clover), maar alle lederen pakken zijn hetzelfde wat dat aangaat. Ze moeten allemaal wat oprekken en naar je lichaam gaan zitten. Dat komt vanzelf na een aantal keer dragen. Ik weet niet hoeveel je rijd, maar na een rondje of 5 moet 't toch wel goed zitten neem ik aan. Dat was bij mij in ieder geval wel het geval.

Succes met het "inrijden" van je pak
 
Ik heb vorig voorjaar ook een leren over-all gekocht. In het begin zat het wat stroef rond de knieën. Na 1000 km was het over.
 
Je had moeten proefzitten op een motor ipv staand passen.
Het enige wat je nu nog kan doen is veel rijden: leer wordt soepel en na ongeveer een jaar veelvuldig rijden zal je nergens last meer van hebben *O*
Ik heb ook een nieuw Dainese pak en lopen gaat voor geen meter, maar zittend op de motor is het 100% goed :Y
 
Ik heb al gezocht in verschillende topics over nieuwe motorpakken die knellen, maar wil graag weten of iemand een beetje dezelfde klachten heeft als ik.

Ik heb een nieuw Dainese Yu leren overal gekocht. Ben trouwens de vriendin van theDennman, niet dat jullie denken dat hij graag in vrouwenpakken rijdt ;)

Na een middagje op de motor gereden te hebben merkte ik al gauw dat ik gewoon bijna geen bewegingsvrijheid heb. Met name rondom de knie knelt het behoorlijk. Ik heb hierdoor ook echt moeite met schakelen. Heeft iemand hier ervaring mee of is het een soort Dainese kwaaltje als ie nog nieuw is en moet ik er even doorheen een paar weken? Hoop nl. niet dat het een miskoop is....

Groetjes Marleen

Wat je kunt proberen is om een thermo regulerende lange broek eronder aan te doen.

Ik doe dat ook (en ik heb ook een dainese pak)

Daardoor glijd de leren broek beter over je benen als je bv de knie uitsteekt.
Door zweet etc glijd de broek heel stroef over je huid.

Ik hoop dat dat helpt!
 
Ik heb al gezocht in verschillende topics over nieuwe motorpakken die knellen, maar wil graag weten of iemand een beetje dezelfde klachten heeft als ik.

Ik heb een nieuw Dainese Yu leren overal gekocht. Ben trouwens de vriendin van theDennman, niet dat jullie denken dat hij graag in vrouwenpakken rijdt ;)

Na een middagje op de motor gereden te hebben merkte ik al gauw dat ik gewoon bijna geen bewegingsvrijheid heb. Met name rondom de knie knelt het behoorlijk. Ik heb hierdoor ook echt moeite met schakelen. Heeft iemand hier ervaring mee of is het een soort Dainese kwaaltje als ie nog nieuw is en moet ik er even doorheen een paar weken? Hoop nl. niet dat het een miskoop is....

Groetjes Marleen

Dit klinkt heel raar, maar dit adviseer ik bijna al m'n klanten én heb ik ook bij mezelf gedaan.

Je trekt je pak aan en gaat ermee in de regen rijden of als je dit niks vindt ga je ermee onder de douche staan (kwartiertje) en stapt met je pak op de motor en gaat rijden...

Doordat het pak helemaal volgezogen is met water rekt deze op de knelpunten op en zal als hij opgedroogd is op deze punten dus ook zij blijven en perfect passen.
 
Je had moeten proefzitten op een motor ipv staand passen.
Het enige wat je nu nog kan doen is veel rijden: leer wordt soepel en na ongeveer een jaar veelvuldig rijden zal je nergens last meer van hebben *O*
Ik heb ook een nieuw Dainese pak en lopen gaat voor geen meter, maar zittend op de motor is het 100% goed :Y
ik neem aan dat je dat pak heb om te :]
en niet om te 8-)
 
Dit klinkt heel raar, maar dit adviseer ik bijna al m'n klanten én heb ik ook bij mezelf gedaan.

Je trekt je pak aan en gaat ermee in de regen rijden of als je dit niks vindt ga je ermee onder de douche staan (kwartiertje) en stapt met je pak op de motor en gaat rijden...

Doordat het pak helemaal volgezogen is met water rekt deze op de knelpunten op en zal als hij opgedroogd is op deze punten dus ook zij blijven en perfect passen.


kijk dat ga ik onthouden ;)
 
Je had moeten proefzitten op een motor ipv staand passen.
Het enige wat je nu nog kan doen is veel rijden: leer wordt soepel en na ongeveer een jaar veelvuldig rijden zal je nergens last meer van hebben *O*
Ik heb ook een nieuw Dainese pak en lopen gaat voor geen meter, maar zittend op de motor is het 100% goed :Y

Dat is juist het gekke, dat heb ik wel gedaan. Er stond zo'n soort pasmotor. Hij zit ook lekker als ik gewoon zit, maar met schakelen en remmen is het gewoon shit.

Maar ik ga in ieder geval de raad opvolgen en er lekker een stuk mee in de regen rijden. En misschien kan het inderdaad ook wel aan de onderkleding liggen. Ik had er vanmiddag een zwarte katoenen legging onderaan. Is misschien ook niet handig :p

Bedankt voor jullie snelle reacties!
 
Andere optie:

Mee onder de douche staan, vervolgens in je lekker strakke pakje op de bank gaan zitten en filmpje kijken, zit hij volgende keer op de motor al stukke beter.

oh ja: Foto's!!! :)
 
Keertje met je pak aan onder de douche stappen. (nee geen grapje)

Zo lang mogelijk aanhouden terwijl het opdroogt... en als het helemaal droog is goed insmeren met lederwas.

Dat scheelt al veel. Heb je er daarna 10 ritjes mee gemaakt, is het net of dat pak voor jou gemaakt is.




edit :P mad matt is me net voor, haha.
 
Laatst bewerkt:
Nou voorruit voor deze x hahaha

Ik heb alleen wel mijn ogen dicht:)
full
 
....... Ik had er vanmiddag een zwarte katoenen legging onderaan. Is misschien ook niet handig :p


Een zwárte! |(
Dat moet het geweest zijn.



Heb geen nuttige aanvullingen op bovenstaande tips. Wel een heel mooi pak trouwens. :9~
 
Mooi pak! Zolang het een beetje kneld rond de knieen of iig rond plekken waarbij beweging zit dan zal het pak ruimer worden, kijk wel of het pak b.v. bij je benen of kruis wel goed zit. Ik heb die fout ook gemaakt en heb dus een te kleine broek :+ verder veel rijden en het leer goed onderhouden en dan komt het vanzelf goed.
 
Een zwárte! |(
Dat moet het geweest zijn.



Heb geen nuttige aanvullingen op bovenstaande tips. Wel een heel mooi pak trouwens. :9~~

hihi tja, waarom ik vermeld heb dat ie zwart is, weet ik ook niet. Vast omdat ik een vrouw ben 8-) Ik zal trouwens snel een eigen account aanmaken, is beter!
 
Na een middagje op de motor gereden te hebben merkte ik al gauw dat ik gewoon bijna geen bewegingsvrijheid heb. Met name rondom de knie knelt het behoorlijk. Ik heb hierdoor ook echt moeite met schakelen. Heeft iemand hier ervaring mee of is het een soort Dainese kwaaltje als ie nog nieuw is en moet ik er even doorheen een paar weken? Hoop nl. niet dat het een miskoop is....

Groetjes Marleen

Hallo Marleen,

Ik rij sinds vorig jaar ook met Dainese (ook wit, btw 8-)) én ook op een supersport. Ik had vorig jaar ook dergelijke problemen. Het pak wordt iig niet bijzonder snel soepel. Ik heb na een jaar (<7000 km) nog steeds niet de bewegingsvrijheid die ik graag zou hebben. Maar wat bedoel je precies met knellen? De achterzijde van je knieën of juist de voorzijde?

Ik heb voornamelijk problemen aan de voorzijde. Ik druk met mijn knieschijven stevig tegen de binnenzijde van de kniebescherming. Ik wijd dat aan mijn lange bovenbenen, waardoor er eigenlijk wat ruimtegebrek is.

Na een maand heb ik een onderpak gekocht (ook van Dainese) waarmee het pak idd wat makkelijker over je huid kan schuiven. Het komt de bewegingsvrijheid ten goede, maar is geen oplossing voor de(/mijn) knieklacht. Ik heb daarnaast vorig jaar de broek twee keer plaatselijk met water doorweekt (gewoon met een gietertje de broekspijpen vol laten lopen) en ben vervolgens gaan rijden. Dit heeft zeker wel wat resultaat gehad.

Toch is de klacht nog steeds aanwezig. Ik heb vandaag nog 80 kilometer gereden en kon het alweer goed voelen. Dus van het voorjaar ga ik de operatie met water nog maar eens voor het hele pak herhalen in de hoop dat ik nog een paar millimeter extra ruimte voor de bovenbenen kan creëren.

In de knieholte heb ik wel wat knelproblemen gekend, maar dat is na één seizoen eigenlijk niet meer noemenswaardig. Dus als dat je probleem is zou ik eerst de watertip eens proberen.

Succes met dit ontzettend mooie pak!
 
Laatst bewerkt:
Hallo Marleen,

Ik rijdt sinds vorig jaar ook met Dainese (ook wit, btw 8-)) én ook op een supersport. Ik had vorig jaar ook dergelijke problemen. Het pak wordt iig niet bijzonder snel soepel. Ik heb na een jaar (<7000 km) nog steeds niet de bewegingsvrijheid die ik graag zou hebben. Maar wat bedoel je precies met knellen? De achterzijde van je knieën of juist de voorzijde?

Ik heb voornamelijk problemen aan de voorzijde. Ik druk met mijn knieschijven stevig tegen de binnenzijde van de kniebescherming. Ik wijd dat aan mijn lange bovenbenen, waardoor er eigenlijk wat ruimtegebrek is.

Na een maand heb ik een onderpak gekocht (ook van Dainese) waarmee het pak idd wat makkelijker over je huid kan schuiven. Het komt de bewegingsvrijheid ten goede, maar is geen oplossing voor de(/mijn) knieklacht. Ik heb daarnaast vorig jaar de broek twee keer plaatselijk met water doorweekt (gewoon met een gietertje de broekspijpen vol laten lopen) en ben vervolgens gaan rijden. Dit heeft zeker wel wat resultaat gehad.

Toch is de klacht nog steeds aanwezig. Ik heb vandaag nog 80 kilometer gereden en kon het alweer goed voelen. Dus van het voorjaar ga ik de operatie met water nog maar eens voor het hele pak herhalen in de hoop dat ik nog een paar millimeter extra ruimte voor de bovenbenen kan creëren.

In de knieholte heb ik wel wat knelproblemen gekend, maar dat is na één seizoen eigenlijk niet meer noemenswaardig. Dus als dat je probleem is zou ik eerst de watertip eens proberen.

Succes met dit ontzettend mooie pak!
Hey!

Bedankt voor je reactie. Ik heb idd ook problemen aan de voorkant van mijn knie. Niet aan de achterkant. Ik heb behoorlijk lange benen dus ben bang dat dat het probleem wel zal zijn. Ik heb gehoord dat er ook een stuk tussengezet kan worden, maar dat vind ik gewoon sonde van het pak. Misschien dat er een grotere maat beschermers in gezet kunnen worden. Dat foefje met water ga ik in ieder geval proberen, een kijken wanneer het weer het toelaat ;)
 
Dat is een mooi pakkie daarom. Die tip van onder de douche staan zal denk ik wel werken. Dat deden we vroeger ook met die legerkistjes/laarzen. Gewoon in een emmer water zetten voor een nachtje en er dan een stevige wandeling mee maken.

Er zijn ook mensen die houden een nieuw pak gewoon een dag aan in huis om het een beetje op te rekken. MIsschien is dit een tip nadat je ermee gedouched hebt.

Hoezo motorrijden is een lifestyle. Zo kun je er de hele dag plezier van hebben zonder een meter gereden te hebben ;)
 
Hey!

Bedankt voor je reactie. Ik heb idd ook problemen aan de voorkant van mijn knie. Niet aan de achterkant. Ik heb behoorlijk lange benen dus ben bang dat dat het probleem wel zal zijn. Ik heb gehoord dat er ook een stuk tussengezet kan worden, maar dat vind ik gewoon sonde van het pak. Misschien dat er een grotere maat beschermers in gezet kunnen worden. Dat foefje met water ga ik in ieder geval proberen, een kijken wanneer het weer het toelaat ;)

Tja, even flink doorbijten dan, want het kost wat pijn en moeite om er doorheen te trekken (wie mooi wil zijn....). Mocht je het onderweg nu echt even niet meer uithouden, dan wil het strekken van je been terwijl je de kniebeschermer van je knie afduwt soms een beetje helpen... Succes!
 
Hey!

Bedankt voor je reactie. Ik heb idd ook problemen aan de voorkant van mijn knie. Niet aan de achterkant. Ik heb behoorlijk lange benen dus ben bang dat dat het probleem wel zal zijn. Ik heb gehoord dat er ook een stuk tussengezet kan worden, maar dat vind ik gewoon sonde van het pak. Misschien dat er een grotere maat beschermers in gezet kunnen worden. Dat foefje met water ga ik in ieder geval proberen, een kijken wanneer het weer het toelaat ;)
Als het alleen je knieen zijn hoef je nit onder de douche,maar maak je gewoon je knieen nat met een gieter en rijden maar :Y
 
Als leer nat is rekt het snel idd maar begin voorzichtig want voor je het weet issie weer te wijd..
Wat ook prettig is om te weten is dat je een nat pak nooit vlakbij de kachel moet hangen.. Dit veroorzaakt soms barsten van in de toplaag door het uitdrogen.

En da's nie fijn.. :N
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan