Help!!! Mijn Vmax zuipt nog meer als mij opa...

Lolmax

Rookie
25 mei 2004
16
0
Rotterdam
Ik rij nu gemiddeld 30 mijl minder als eerst met een tank.
Hij knalt af en toe ook flink bij koude start, en hij loopt ook op
1 of 2 pitten minder.
Na een tijdje rijden loopt (rijd)hij weer redelijk met genoeg power.
Wat kan dit zijn.
Er zitten twee nieuwe membranen in de carbs,
Ze gaan allemaal goed open tijdens gasgeven.

Wie weet wat over dit probleem, vooral dat zuipen kost met de huidige benzine prijzen nogal wat.

Schouderklopjes,

Lolmax

De carburateurs zijn zo'n drie maanden geleden gesyncd, en toen zijn gelijk die membramen erin gegaan.
Maar ik heb sindsdien niet zo veel gereden, maar ik heb de indruk dat dat zuipen
al langer bestaat.

Weet je heeeeeeel zeker dat al je membranen nu 100% heel zijn?
Vooral van stilstaan vreten die dingen aan bij een V-Max (zeker met de huidige loodvrije benzine)
100 procent weet ik het niet, maar als ik gas geef en ze gaan open dan kunnen ze niet lek zijn volgens mij.
Maar ik ga ze checken en ook mijn bougies.

thx

Hoi,

Je schrijft dat er aan de carbs is gewerkt, zitten alle rubbers weer op hun plaats? Een aanzuigrubber of het rubber tussen carb en spruitstuk geeft valse luft en dan wordt je motor winderig....
En als je motor langere tijd stilstaat is moderne benzine geen goed consrveringsmiddel. Je kunt proberen om een cleaner bij je benzine te gooien. Iets van Winns of zo, te koop bij de automaterialenzaken.

ALs ze je carbs synchroniseren, moeten ze ook gemerkt hebben dat de motor niet lekker liep. Was toen alles wel OK?
Heb je na het synchroniseren van de carbs nog gereden, of heb je de motor meteen op stal gezet?
Als je de motor een tijdlang niet gebruikt is het raadzaam om toch 1 keer per week de motor te starten en een poosje te laten draaien. Je voorkomt zo een hoop gemier.

Succes,

Balou

Na de vervanging van de membramen en de syncronisatie liep hij perfect.
Maar het was toen winter en ik heb niet veel gereden, en hij zoop toch nog.
Het gekke is dat hij bij een tijdje stilstaan, af en toe hard knalt en op 1 of 2 pitten minder loopt.
Als je een tijdje rijd gaat weer ouderwets als een raket.
Ook als hij een tijdje voor de deur staat (uurtje of zo) dan weer het zelfde verhaal maar dan duurt het inhouden korter.
Ik heb het ook tijdens een tourtocht gehad, dan rijd je een lange tijd achter elkaar met heel weinig gas, en dan begint hij ook weer te stotteren.
Het lijkt wel of tijdens het stilstaan er pure benzine in de cylinders loopt maar dat kan volgens mij niet (niet werkende benzinepomp, kleppen enz).
Het kan wel dat er wat rubbers versleten zijn, die voor de aansluiting op je cylinders zitten, ga ik naar kijken.
Ik ga ook een dope bij de benzine gooien om hem eens lekker door te branden.

Goed idee van dat reinigingsmiddel in je benzine........zoals ik al zei vuil kan ook een oorzaak zijn (zeker als hij langer dan een paar weken stil heeft gestaan).......oh ja tap ook je vlotterbakjes eens af en kijk wat daar uit komt?.............troep/water/roest/etc.

Na de vervanging van de membramen en de syncronisatie liep hij perfect.
Maar het was toen winter en ik heb niet veel gereden, en hij zoop toch nog.
Het gekke is dat hij bij een tijdje stilstaan, af en toe hard knalt en op 1 of 2 pitten minder loopt.
Als je een tijdje rijd gaat weer ouderwets als een raket.
Ook als hij een tijdje voor de deur staat (uurtje of zo) dan weer het zelfde verhaal maar dan duurt het inhouden korter.
Ik heb het ook tijdens een tourtocht gehad, dan rijd je een lange tijd achter elkaar met heel weinig gas, en dan begint hij ook weer te stotteren.
Het lijkt wel of tijdens het stilstaan er pure benzine in de cylinders loopt maar dat kan volgens mij niet (niet werkende benzinepomp, kleppen enz).
Het kan wel dat er wat rubbers versleten zijn, die voor de aansluiting op je cylinders zitten, ga ik naar kijken.
Ik ga ook een dope bij de benzine gooien om hem eens lekker door te branden.

Als je dan toch bezig bent knal er gelijk ff 4 nieuwe bougies er in,.. is bij mij meestal ook de oplossing van het knallen,.. (eens in het jaar ofzo heb ik dat, dan doe ik er 4 verse pluggen in en het knallen is weg,..) als ie ook zou knallen als de motor warm is dan zou je uitlaat niet gasdicht zijn (bij mij waren een keer de achterste uitlaatbochten bij de cylinders wat aan de losse kant komen te zitten,.. knalt ie ook :) )

Heb je de bougies er uit gehaald en hoe zagen die eruit?
Als ze nat zijn vonkt de bougie niet en moet je een doosje vonkjes halen.(flauw he)
Ik denk dat nieuwe bougies wel verbetering opleveren.
Controleer ook even de elctrische aansluitingen en spuit die in met WD40.

Succes!

Ik heb vandaag mijn bougies bekeken, die waren helemaal zwart beroet .
Volgens een kennis betekend dit een te rijk mengsel.
Dat zou dat zuipen ook kunnen verklaren.
Maar hoe stel je dat af?
Of maar aan de vakman over laten?

Groeten, lolmax

Heb je je bougies bekeken na een lange rit en niet net nadat de choke er af was?
De enige manier om een goede beoordeling te hebben is een goede rit tot je motor ruim op bedrijfstemperatuur is en hem dan uit te zetten zonder hem stationair te laten lopen.
Wel eens racers gezien die aan het eind van het rechte stuk hun motor uitzetten en uit laten rollen? (dat idee ongeveer).
Beoordelen van bougies die net uit een enige tijd stationair draaiende motor komen heeft weinig zin want die zijn niet op de juiste temperatuur gekomen om "schoon gebrand" te zijn.

Terug
Bovenaan Onderaan