Help, mijn vriendin rijdt te snel

Status
Niet open voor verdere reacties.

lennart0r

MF veteraan
11 jan 2012
4.307
1.101
Twente
Mijn vriendin heeft recent haar oude betrouwbare MT-03 ingeruild voor een Ducati Monster 821 Stealth. Ikzelf rij een MT-07 en toen mijn partner de MT-03 nog had, was ik natuurlijk de snelste van ons twee, dus toen was er niets aan de hand. Alleen nu met de Monster is ze helemaal losgeslagen. Voordat ze hem ging kopen hadden we samen afgesproken dat ze hem altijd in Urban mode zou rijden (low power en alle elektronische veiligheden aan) en in die modus is de Duc vergelijkbaar met mijn MT-07 (die al meer dan genoeg vermogen heeft voor op de openbare weg). Gisteren reden we een van onze vaste routes met daarin een lang stuk rechtdoor zonder zijwegen en toen knalde ze me voorbij op hoge snelheid toen ik al ruim harder dan 120 km/h reed en het leek wel alsof ik stil stond terwijl ik vol gas reed (wtf!?). Eenmaal thuis keek ik op het dashboard van de Duc en het was duidelijk te zien dat hij in Sport mode stond (vol vermogen met minimale elektrische veiligheden). Ik heb haar nog niet geconfronteerd, maar ik heb er nu spijt van dat ik haar heb toegestaan de M821 te kopen. Wat kan ik hieraan doen? Kan ik gewoon naar de dealer en hem weer inruilen? We hebben de MT-03 inmiddels verkocht maar ik zou haar liever weer zoeen halen dan dit zo door te laten gaan. Alvast bedankt.
 
Ik hink heen en weer op 2 gedachten. Is het een leuk en grappig verhaal of ben je serieus.

Is het die eerste: :t :t

Is het serieus: Waarom heeft ze toestemming van jou nodig om ergens op te rijden. Klinkt beetje als controle issues.

Nah... ik ga voor de eerste opties. Gaaf dat ze zich zo thuis voelt op dat ding :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan