help mn gas bleef hangen

goed hele lucht huis ff verwijderd....
kabels ok en ook 4 boutjes van de gas kleppen zatten zo goed als vast. ik heb ze nog geen kwart slagje gegeven en dit deed inweze nx.

je kunt dus gewoon zeggen dat als je gashendel open en dicht draaid je dus ook de kleppen opend en sluit.
dus nu is vraag waardoor ging mn motor in hoge toeren door en zelf versnellen toen ik mn gas dicht draaide. omdat de kleppen zelf wel vast zaten had er dus troep tussen moeten zitten.

of het moet valse lucht zijn geweest maar van vele hoor ik dat als dat het geval was geweest, ik nu niet meer zou rijden.

is het mogenlijk dat door de bezine/olie die in mn luchthuis zit mn kleppen niet goed wouden sluiten. dit is absoluut niet van de carter ontluchting geweest, omdat precies boven de gaskleppen het luchtfilter deksel helemaal besproeid is met de zelfde olie. en ook de kleppen zijn vies.


viezekleppencp2.jpg
 
goed hele lucht huis ff verwijderd....
kabels ok en ook 4 boutjes van de gas kleppen zatten zo goed als vast. ik heb ze nog geen kwart slagje gegeven en dit deed inweze nx.

je kunt dus gewoon zeggen dat als je gashendel open en dicht draaid je dus ook de kleppen opend en sluit.
dus nu is vraag waardoor ging mn motor in hoge toeren door en zelf versnellen toen ik mn gas dicht draaide. omdat de kleppen zelf wel vast zaten had er dus troep tussen moeten zitten.

of het moet valse lucht zijn geweest maar van vele hoor ik dat als dat het geval was geweest, ik nu niet meer zou rijden.

is het mogenlijk dat door de bezine/olie die in mn luchthuis zit mn kleppen niet goed wouden sluiten. dit is absoluut niet van de carter ontluchting geweest, omdat precies boven de gaskleppen het luchtfilter deksel helemaal besproeid is met de zelfde olie. en ook de kleppen zijn vies.


(Afbeelding)


zeg je nu dat je de schroefjes van je vlinderkleppen vaster hebt gedraaid? |(

die dingen zitten met locktite vast. door ze vaster te draaien, verbreek je de locktite verbinding. Ik hoop voor je dat ze nu niet lostrillen en in je blok verdwijnen :X

Als de kleppen soepel bewegen, en je ziet geen slijtsporen in het huis, dan lijkt het inderdaad niet aan de vlinderkleppen te liggen. het vuil is prima weg te poetsen met een katoenen doek met wd40 evt vuil wat naar beneden lazert zou op de tweede vlinderklep moeten blijven liggen, al zou ik toch erg voorzichtig blijven. Anders toch maar eens roke bellen voor advies? of motor2000, die gozers weten ook alles :Y
 
Laatst bewerkt:
klein olst en motor2000 ff gebeld.....1 x eerder voorgekoem en dat was omdat deze 4 boujes los zaten....deze jongen die dit had daar heb ik al contact mee gehad via de mail..

ff gevraagd over die locktite en idd....weer ff vast zetten met rode locktite.
verder hebben ze geen id en zou ik echt ff langs moeten komen. ik ga hem dus niet uitelkaar laten schroeven als ze niet weten waar ze naar moeten zoeken.
of de gas kabels die geklemd hebben of iets dat tussen de gas kleppen heeft gezeten...
 
Laatst bewerkt:
... 't is maar een vreemde puzzel die je hebt.

best kans dat als je alles weer netjes in elkaar zet, het nooit meer voorkomt.

kan me voorstellen dat je die motor niet wilt afgeven, kost kapitalen om het uit te zoeken, als ze het uberhaupt kunnen vinden. Nahja als je ooit de oorzaak vindt, dan ben ik heel benieuwd.
 
Ik vindt valse lucht een beetje sterk hoor... 't Lijkt me stug dat een motor daar van gaat versnellen/constant door blijft rijden...

Ik zou toch maar eens goed naar de gaskabels kijken of ze nog soepel lopen. Zitten er nergens cruciale knikken/bochtjes in?
Misschien voor alle zekerheid vervangen. Misschien zit er ergens een raveltje in die af en toe kan blijven steken.
Kabels kosten wel een paar tientjes, maar dan weet je iig dat die weer goed zijn :) .

Nu blijft het hangen op de snelweg, maar de volgende keer misschien wel voor een rood stoplicht :N
 
idd dit gaat geld kosten of ik laat het zo en mischien gebeurd er wel nooit meer iets. het mag kapitalen kosten, als ik maar weet wat het is.
het zit op dit moment gewoon tussen mn oren.

het is meer voorgekomen bv bij deze bijde appies total los.

http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=64183&highlight=jammed+throttle

http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=65681

zoek een appie forum en het is wel bij iemand gebeurd dat de motor op hol sloeg.
en aprilia die natuurlijk nx erkend en zodra je je motor naar de dealer breng werkt ie natuurlijk prima.

we koemen er wel achter...hebben die throttle bodys trouwens nog een 2e klep?
 
nou ik denk dat ik erachter ben...
heb ff mn eigen dealer/monteur gebeld die de motor een maand geleden een grote beurd heeft gegeven.
die zei dat alles natuurlijk mogenlijk is maar dat ik het toch eerst in de kabels moest zoeken.

alles leek perfect te werken werk zoals het moet.
hierna ging ik even eten, kwam terug en draaide aan de gashendel en ik hoorde nu geen klik, eerder wel. ???

deze klik hoor je als je je gashendel loslaat. dit is het mechanisme naast de throttlebody die tegen een stel schroef aan slaat.
precies op dat moment sluiten de gaskleppen ook.
dit gebeurde nu niet en kon de gaskleppen op 1 of andere manier ook niet verder dicht draaien met de gashendel. ???
het gaat hier ongeveer om een halve mm dat hij open staat. dit lukte wel als ik het mechanisme met de hand bewoog.

dit leek een kabel problleem en na deze te hebben gedemonteerd bleek het mechanisme perfect te werken.
op 1 of andere manier hield de 1e van de gaskabels de gaskleppen open omdat deze te stroef liep.
alleen vreemd dat dit niet constant het geval is en geluk dat ik dit toch ondekt heb...

kabels zijn inorde op 1 klein scheurtje na in 1 mantel.
heb de gaskabels heb ik gereingd en gesmeerd. maar zit te twijfelen om gewoon nieuwen te kopen.

hopen dat het nu is opgelost




ook had ik de boutjes van de gaskleppen aangedraaid, en er werd mij aangeraden deze weer opnieuwe in te draaien met een drupje lock-tite...

hiervoor heb ik de groene lock-tite gebruikt.
ik kan je aanraden om direct na het insmeren va de onderdelen deze te monteren.
dit deed ik ook maar kreeg 1 van de boutjes er niet goed.
even tot 10 tellen en nog eens proberen maar toen was het al te laat de lock-tite op het boutje was al dik en plakkerig en wat in het schroef gat zat was al een dikke prop... dit zorgde voor nogal wat problemen.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan