help!? morgen afrijden en met dit weer!

Wiens fiets? Die van de rijschool?! Daar dienen ze voor.
Vriends fiets? minder.. maare uhh.. wel weer opnieuw proberen hoor.. 'k heb het ook 3 keer moeten proberen
 
Ben gewoon tot twee keer toe onderuit gegaan. Heeft niets met het weer te maken. Snap het zelf ook niet, zoals ik sommige andere dingen ook niet snap. Maar ben er niet trots op en baal er gewoon enorm van, temeer omdat het nog altijd een motor is van een ander. Bij wijze van spreke had ik liever in de kreukels gelegen dan die motor. That's it. Misschien later, maar voor nu laat ik het hierbij.

Ben je onderuit gegaan tijdens de bijzondere verrichtingen? Gebeurt heus vaker.
Onderuit gegaan op de weg? Gebeurt ook vaker.

Tis natuurlijk wel balen dat het een motor van een ander is, want dan krijg je weer zo'n knaaggevoel. Toch is het iets om je geen zorgen over te maken; die mensen van de rijscholen gebruiken geen peperdure toestellen en bovendien verdienen ze binnen enkele tijd wel weer een nieuwe toestel.
Mijn rijleraar gaf er geen snik om als iemand onderuit ging bij bijzondere verrichtingen. Sterker nog; hij had liever dat je zo onderuit ging dan dadelijk op de snelweg (als je bijv. moet afrijden of als je je rijbewijsje al hebt).
De fiets waar ik op reed was dan natuurlijk al vaak genoeg onderuit gegaan, maar ze hebben altijd wel reserve onderdelen.

Dussuh... ik neem aan dat je mans genoeg bent om je eigen niet door zo'n voorval op de kast te laten jagen en nu niets meer durft. Tuurlijk ben je wat zelfvertrouwen kwijt, maar jah... enigste oplossing is weer te gaan rijden en vertrouwen terug winnen.
 
No worries over die omvallende fiets hoor!! Enne ook niet over het zakken. Volgende x weer proberen. Je leeft toch nog? Nou mooi houden zo.
Enne die fietsen vallen nu eenmaal wel eens. :) Ook als je je rijbewijs al hebt!! Dusse.. gewoon doorgaan !!!!!
 
Jammer dat je gezakt bent. Maar laat je niet uit het veld slaan!!!
Gewoon snel weer op de motor stappen. Zo'n lesfiets kost toch nix en daar is zo'n ding gewoon voor.

Good luck!
 
klinkt lullig, maar het kan nu alleen maar beter gaan... ;)

Lesmotoren zijn meestal niks waard en belangrijker die rijschoolhouder is natuurlijk verzekerd voor dit soort dingen.

(ik moet psycholoog worden)
 
Klote dat je gezakt bent en helemaal spectaculair dat je direct daarna nog ff 2 keer je fiets crasht, maar daar zijn die dingen tenslotte voor. Nu kan je misschien de 2e keer op een nieuwe fiets van start :r1:
 
Had het maar geen lesfiets moeten worden! Sim-pel

Verder natuurlijk erg jammer, maar de volgende keer beter! :)
 
Ach die fiets maakt niet uit, belangrijk is dat je er zelf goed van af bent gekomen.

Heb je nu in ieder geval al valervaring, want dat leren ze je niet tijdens rijlessen (niet bewust althans).
 
Ik laat me niet gek maken. Tuurlijk stap ik weer op de motor. Al twijfelt die rijschool 'of ik wel geschikt ben om op een motor te rijden'. Daarom moet ik die schade ook vergoeden...Maar daar peins ik niet over, al ben ik natuurlijk degene die dat ding aan gort heb gereden.

Maar hij vergeet een ding; hij heeft mij achter gelaten na een ongeval. En dan zit ie op mij te zeiken dat ik niet genoeg in de spiegeltjes kijk!
En dat moet hij als rijinstructeur das te allen tijde doen. Hij reed dus met een andere kandidaat een stuk voor mij. En ik reed dus eigenlijk 'alleen', want daar komt het op neer.

Maar daar gaat nog over gepraat worden, ben maar weggelopen van de rijschool want ik had op dat moment helemaal geen zin in een confrontatie meer.


Hoe het allemaal afloopt dat horen jullie wel.
 
Ik laat me niet gek maken. Tuurlijk stap ik weer op de motor. Al twijfelt die rijschool 'of ik wel geschikt ben om op een motor te rijden'. Daarom moet ik die schade ook vergoeden...Maar daar peins ik niet over, al ben ik natuurlijk degene die dat ding aan gort heb gereden.

Maar hij vergeet een ding; hij heeft mij achter gelaten na een ongeval. En dan zit ie op mij te zeiken dat ik niet genoeg in de spiegeltjes kijk!
En dat moet hij als rijinstructeur das te allen tijde doen. Hij reed dus met een andere kandidaat een stuk voor mij. En ik reed dus eigenlijk 'alleen', want daar komt het op neer.

Maar daar gaat nog over gepraat worden, ben maar weggelopen van de rijschool want ik had op dat moment helemaal geen zin in een confrontatie meer.


Hoe het allemaal afloopt dat horen jullie wel.

Lijkt me grote bullshit dat jij zou moeten betalen. Dat hij jou alleen heeft laten rijden is niet echt slim van 'm. Hij vindt jou niet geschikt om motor rijden maar je mag wel alleen rijden :? Snel een andere rijschool zoeken.

Ik lees net:

En nu ik toch lekker bezig ben met vragen, wie heeft er ook in ROtterdam afgereden en kan mij vertellen of er nog standaard routes zijn. Zijn daarbij nog lullige weggetjes, enz.

Waarom heeft je instructeur die niet laten zien :?
Gewoon andere rijschool zoeken.

Laatste tips zijn natuurlijk altijd welkom. Vooral van de zojuist geslaagden. (mijn kijkgedrag ed. zijn nog niet helemaal 100%, naderingssnelheden, enz)

Lijkt me dat je een beetje onzeker bent over je capaciteiten. Waarom laat de intstructeur jou al afrijden :?
Gewoon andere rijschool zoeken
 
Laatst bewerkt:
Is de rijschool bij de KNMV aangesloten? Indien je er met de rijschool niet uit komt, dan moet je altijd contact opnemen met de KNMV.

Mocht het helemaal uit de hand lopen, dan rechtsbijstand erop zetten.
 
Op Woensdag 13 februari 2002 19:26 schreef zut het volgende:Lijkt me grote bullshit dat jij zou moeten betalen. Dat hij jou alleen heeft laten rijden is niet echt slim van 'm. Hij vindt jou niet geschikt om motor rijden maar je mag wel alleen rijden :? Snel een andere rijschool zoeken.

:^
Wtf er ook gebeurd is, jij betaald NIKS! Jezes arrogante eikels. Zelfs als was je niet bekwaam om de baan op te gaan dan had je instructeur je dat moeten vertellen en je niet de baan op laten gaan!
Als'k jouw was ging ik zelf eens heel erg roepen omdat die instructeur je in de steek gelaten had. Niet afwachten tot ze al hun verwijten op je kap hebben geladen. Grrr pissig word ik van zoiets :(

Maar euhh.. hoe is wat dan precies gebeurd eignelijk?
 
Ik laat me niet gek maken. Tuurlijk stap ik weer op de motor. Al twijfelt die rijschool 'of ik wel geschikt ben om op een motor te rijden'. Daarom moet ik die schade ook vergoeden...Maar daar peins ik niet over, al ben ik natuurlijk degene die dat ding aan gort heb gereden.

Als jij niet zou kunnen rijden mochten ze jou nooit op de openbare weg laten rijden!

Maar daar gaat nog over gepraat worden, ben maar weggelopen van de rijschool want ik had op dat moment helemaal geen zin in een confrontatie meer.
Ben het eens met de rest; andere rijschool!


Ik hoop dat alles goedkomt, maar hoe kwam het dat je de 2e keer onderuit ging dan? kwam dat toevallig door slechte staat van de motor na de 1e keer? Kun je ze mischien nog wel aanklagen...

Eikels zijn het!
 
Ik heb ook zo'n gevalletje bij de hand gehad...
Motor total loss (ik was bestuurder); Aardige instructeur dus die liep ook niet te zeiken.

Maar: Van rechtswege is de instructeur degene die verantwoordelijk is voor jouw daden. Dus ook als jij zo'n fiets in de poeier jaagt. Zowel de schuldige als de schuldeiser zijn een en dezelfde persoon. :9

Als hij serieus jou voor de schade wil laten opdraaien, zou ik nu direct naar een andere rijschool toestappen en hem mooi laten zitten.
 
Eerst zak je, crash je 2x de motor en vervolgens begint die l*l van een instructeur te zeuren om geld???? Net of je niets beters aan je hoofd hebt...
Opzouten.. net of die motor nooit eerder schade heeft gehad, mijn instructeur had een hamer achterin de auto liggen. Kon hij de schakelunit recht timmeren nadat ik de motor had laten vallen ;)
 
Maar: Van rechtswege is de instructeur degene die verantwoordelijk is voor jouw daden. Dus ook als jij zo'n fiets in de poeier jaagt. Zowel de schuldige als de schuldeiser zijn een en dezelfde persoon. :9

Daar heb ik ook ooit eens wat over gelezen, maar volgens dat stuk was jij op de motor de bestuurder en dus verantwoordelijk, dit omdat de instructeur niet kan ingrijpen.

Maar volgens mij kunnen ze je er niet voor laten opdraaien!


Mijn rijschool had laatst ook 2 nieuwe motoren gekocht, was de 1e dag er al iemand met een omgevallen (klein beetje schade), waren ze niet blij mee maar was volgens mij gewoon verzekeringswerk.
 
Nog nooit op een rechte lesmotor gereden ;( Dat ding was zo gammel dat je niet boven de 4000rpm kon komen omdattie anders in elkaar zou storten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan