Help! Motor komt amper vooruit na koppelingsplaten vervangen.

Janssen010

Rookie
12 jun 2019
10
4
Beste Forumleden,

Zojuist heb ik mijn koppelingsplaten en veren vervangen tevens nieuwe olie en een filtertje de stalen platen waar nog goed niet gebogen of verbrand, nadat ik alles in elkaar heb gezet (laatste plaat een tandje ernaast) heb ik geprobeerd om te gaan rijden helaas komt de motor amper vooruit maar maakt wel toeren, ik kan zelf de koppeling los laten en stil staan zonder dat ie uitvalt, hoe kan dit?

Eigelijk is alles pressies als voor het vervangen, ik heb al de koppeling kabel versteld maar dit heeft geen nut.

Als iemand weet hoe ik dit kan oplossen of tips heeft hoor ik het graag!

Alvast bedankt!

Kawasaki Z750 J 2006
 
Beste Forumleden,

Zojuist heb ik mijn koppelingsplaten en veren vervangen tevens nieuwe olie en een filtertje de stalen platen waar nog goed niet gebogen of verbrand, nadat ik alles in elkaar heb gezet (laatste plaat een tandje ernaast) heb ik geprobeerd om te gaan rijden helaas komt de motor amper vooruit maar maakt wel toeren, ik kan zelf de koppeling los laten en stil staan zonder dat ie uitvalt, hoe kan dit?

Eigelijk is alles pressies als voor het vervangen, ik heb al de koppeling kabel versteld maar dit heeft geen nut.

Als iemand weet hoe ik dit kan oplossen of tips heeft hoor ik het graag!

Alvast bedankt!

Kawasaki Z750 J 2006
Zitten de veren vast genoeg? Heb je alles nog een keer extra gecheckt? Is de stift die de koppeling indrukt goed het blok in gegaan? Weet je zeker dat het koppelingsmechanisme op het blok goed zit? Ben je niet een plaat (of 2) vergeten? Waren de nieuwe koppelingsplaten even dik (plus wat meer slijtagemateriaal)?
 
Zoals je kan verwachten geef je zelf al antwoord er is iets mis met je koppeling .
Haal hem weer los en kijk wat je hebt gedaan. daarna kan je via de handboek kijken of het klopt wat je gedaan hebt.
Je koppeling slipt dus de veren geven hun krijgt niet goed door naar de koppeling en dat heeft dus een oorzaak .
 
Nadat ik alles gecheckt heb zag ik dat de laatste plaat niet goed op zijn plek zat, dom niet op gelet toen ik de drukplaat er op zette. Maar nu heb ik een nieuw probleem toen ik de veren wou aandraaien is de bout gebroken kan ik deze gewoon weer uitboren? Of moet ik een nieuwe koppeling huis kopen?
 
Nadat ik alles gecheckt heb zag ik dat de laatste plaat niet goed op zijn plek zat, dom niet op gelet toen ik de drukplaat er op zette. Maar nu heb ik een nieuw probleem toen ik de veren wou aandraaien is de bout gebroken kan ik deze gewoon weer uitboren? Of moet ik een nieuwe koppeling huis kopen?

Niet met een momentsleutel aangedraaid? Koppelingshuis is van aluminium, boutje uitboren zal dan niet meevallen. Heb je een foto? Misschien kan het op een andere manier.
 
Nadat ik alles gecheckt heb zag ik dat de laatste plaat niet goed op zijn plek zat, dom niet op gelet toen ik de drukplaat er op zette. Maar nu heb ik een nieuw probleem toen ik de veren wou aandraaien is de bout gebroken kan ik deze gewoon weer uitboren? Of moet ik een nieuwe koppeling huis kopen?

Afgebroken bout in aluminium .... de beste manier is de makkelijkste manier, als je geduld hebt.

En we hebben allemaal door schade en schande geleerd ;) afgebrokenbout-verwijder-gereedschapje te leen gezocht
 
Nadat ik alles gecheckt heb zag ik dat de laatste plaat niet goed op zijn plek zat, dom niet op gelet toen ik de drukplaat er op zette. Maar nu heb ik een nieuw probleem toen ik de veren wou aandraaien is de bout gebroken kan ik deze gewoon weer uitboren? Of moet ik een nieuwe koppeling huis kopen?
Doe maar , en nieuwe boutjes , maar dan komt een nog veel groter probleem op je af . Hoe verwijder ik het koppelingshuis ? 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan