HELP!! Motor start niet meer!

Bike girl

MF'er
27 feb 2002
89
0
Utrecht
Mijn motor start niet meer :? Hij doet helemaal niets, geen enkel geluid.

Het ligt niet aan de accu, dodemans knop.

Iemand een idee??
 
Als je geen klik hoort dan slaat je startrelais iig niet om. Kan komen doordat of het startrelais kapot is, of doordat het startcircuit op een andere manier onderbroken is (zoals al genoemd de dodemansknop, standaard, etc.).

Heb je een werkplaatshandboek? In mijn handboek staat aangegeven hoe je redelijk makkelijk je startrelais kan checken. Je kan dan ook het bedradingsschema bekijken en meten of er wel spanning op je relais komt als je start.
 
Hoofdzekering eruit? 30Ampere dodemans knop maakt sluiting.Doet je licht het wel?
je kan hem aanlaten duwen wel in z`n 2 of 3 zetten graag choke half open zetten en GEEN gas geven.
 
Ja, die standaard dingetjes heb natuurlijk als eerste gecheckt, koppeling inknijpen, standaard in, dodemansknop etc.
Zekering, daar dacht ik inderdaad ook aan. Hoop dat het zoiets is en niet zo'n startmotor, schijnt allemaal best kostbaar te zijn.
Accu is opgeladen, dus dat is het ook niet, althans, denk ik.
Het is gek hoor, je hoort geeneens een klik. Helemaal niks. En ik heb 'm rijdend in de garage gezet. Echt maf hoor.
 
Zoek ff op waar je hoofdzekering zit,is deze goed dan de motor aan laten duwen zoals hiervoor beschreven.Mocht de motor aanslaan dan waarschijnlijk je startrelais de boosdoener meet deze door de klik die je hoort is namelijk het startrelais die aantrekt om z`n contact om te zetten en je startmotor te laten draaien dit kost namelijk erg veel stroom vandaar het startrelaiscontact.
We horen het wel! :) Startrelais zit vaak bij je accu zijn die dikke draden.
 
Ik weet niet wat voor motor het is maar veel motoren hebben een startbeveiliging (standaard, koppeling etc.) Als de schakelaar van de beveiliging kaduuk is krijg je dit ook.....
 
Iedereen alvast bedankt voor het meedenken, ik ga morgen uit om het e.e.a. te onderzoeken. Hoop dat het me lukt, tja en anders zit er niets anders op om 'm op te laten halen door een motorzaak, zodat zijn 'm kunnen bekijken. jullie horen het zeker van me
 
Daar ben ik weer. Nou, gisteren de accu eruitgehaald en deze was binnen 15 min. opgeladen aan de druppellader. Maar toen ik 'm er vandaag inzette, gaf de motor ff geluid. Een paar keer leek het net of hij wilde gaan aanslaan.
Dus valt volgens mij de zekering af en de startmotor ook. Ben met de accu naar de accuhandel gegaan en hebben 'm doorgemeten. In principe was ie wel vol, maar de jongen kon niet aangeven hoeveel ampere koudstart ie zou moeten leveren.
We hebben een deal gemaakt, dat ik een nieuwe accu koop, maar mocht de motor nog steeds hetzelfde probleem hebben, dat ik 'm weer terug mag geven. Da's echt service, toch? Kostte nl. wel 50 euri, die accu. Maar als dat het probleem is, tja. dan valt het allemaal wel weer mee.
Wordt vervolgd
 
Daar ben ik weer. Nou, gisteren de accu eruitgehaald en deze was binnen 15 min. opgeladen aan de druppellader. Maar toen ik 'm er vandaag inzette, gaf de motor ff geluid. Een paar keer leek het net of hij wilde gaan aanslaan.
Dus valt volgens mij de zekering af en de startmotor ook. Ben met de accu naar de accuhandel gegaan en hebben 'm doorgemeten. In principe was ie wel vol, maar de jongen kon niet aangeven hoeveel ampere koudstart ie zou moeten leveren.
We hebben een deal gemaakt, dat ik een nieuwe accu koop, maar mocht de motor nog steeds hetzelfde probleem hebben, dat ik 'm weer terug mag geven. Da's echt service, toch? Kostte nl. wel 50 euri, die accu. Maar als dat het probleem is, tja. dan valt het allemaal wel weer mee.
Wordt vervolgd
50 euro is goedkoop.

Mijn accu kost me zo een 110 euro, dus wees blij dat die niet zo ontzettend duur is.
 
Daar ben ik weer. Nou, gisteren de accu eruitgehaald en deze was binnen 15 min. opgeladen aan de druppellader. Maar toen ik 'm er vandaag inzette, gaf de motor ff geluid. Een paar keer leek het net of hij wilde gaan aanslaan.
Dus valt volgens mij de zekering af en de startmotor ook. Ben met de accu naar de accuhandel gegaan en hebben 'm doorgemeten. In principe was ie wel vol, maar de jongen kon niet aangeven hoeveel ampere koudstart ie zou moeten leveren.
We hebben een deal gemaakt, dat ik een nieuwe accu koop, maar mocht de motor nog steeds hetzelfde probleem hebben, dat ik 'm weer terug mag geven. Da's echt service, toch? Kostte nl. wel 50 euri, die accu. Maar als dat het probleem is, tja. dan valt het allemaal wel weer mee.
Wordt vervolgd

dat doen ze alleen voor leuke vrouwen.

piccie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan