HELP!! Motor start niet meer!

Bike girl

MF'er
27 feb 2002
89
0
Utrecht
Mijn motor start niet meer :? Hij doet helemaal niets, geen enkel geluid.

Het ligt niet aan de accu, dodemans knop.

Iemand een idee??
 
na 15 minuten al vol en notebene aan de druppellader??? daar is 1 conclusie voor die accu 10 hoog het raam uit gooien want die is echt overleden.
Nieuwe erin en draaien met die bike van je.Doe net als ik om de 2 jaar een nieuwe accu erin heb je ook geen gezeik en je houd de overige onderdelen zoals spanningregelaar en CDI unit heel.Het probleem is dat we een heel hete zomer hebben gehad en das verdomd slecht weer voor accu`s en daar kom je in de wintertijd achter.(Accu`s overlijden in de Zomer en vallen s`winters door de mand) succes :9 met inbouwen van je nieuwe accu
 
Als je hulp nodig hebt wil ik je wel helpen want ik heb 1 tik ...sleutelen.


En ik ben getrouwd en 2 kids dus dont worry..

Maar ik denk dat die nieuwe accu je wel zal helpen ik ben het eens met de eerdere poster..Nu maar hopen dat je dynamo ook goed is..

Mijn vervangingstempo van accu's ligt ook op m de 2 jaar...langer doen ze meestal toch niet mee (als je voor 100% gaat)...

Een accu die zo snel is opgeladen is 100% kapot ..ik spreek uit ervaring...ook een keer gehad..wat niet zou ik bijna zeggen...
 
Nou de motor heb ik nog niet zo lang, en hij heeft in zjn leven heel veel stil gestaan. De vorige eigenaar zei dat de accu 'nieuw' was. Tja, maar hoe nieuw? Dat zullen we morgen weten. Ik denk dat ie met z'n nieuwe accu ook nog lang heeft stilgestaan.
Maar wat ik zo gek vond is dat de accu gewoon stroom genoeg had voor het licht en de claxon....

 
Als ik verhaal zo lees denk ik aan slecht of los contact ergens in hoofdcircuit. Als accu rot is dat geeft een goede druppellader dat zeer zeker aan.
Ben benieuwd morgen. Mogelijk was de pool aansluiting wat rot dus als hij het doet op de nieuwe accu zou ik ook je oude nog even testen.
Op de accu staat ook meestal een datum op van wanneerin gebruik maar als accu echt een tijd niet gebruikt is dan is hij vrijwel zeker rot.
 
Je startmotor vreet stroom trekt in een keer je accu leeg maar dit is eventjes
je claxon en licht is een lachertje *D bij wat je startmotor aan stroom trekt.
Kijk maar eens bij een auto zet je lichten maar eens aan en start dan je auto tijdens het starten doen je lichten het niet meer hoor dan vreet de startmotor je stroom op.Neem maar van mijn aan dat als je accu binnen een kwartiertje vol is en ook nog op een druppellader die milli amperes afgeeft dan is zeker je accu
overleden O-) je accu heeft net genoeg stroom voor je licht maar voor je startmotor echt niet meer. 8-) .
Een nieuwe accu in een motor zetten en dan lang wegzetten dan gaat de accu ook van kapot meestal 1 of 2 cellen.
 
Volt meter erop, startknop indrukken en als ie dan onder de 10 volt zakt is het al niet lekker en nog lager is ie zeker kaduuk.

Moet je wel iemand vinden die het voor je kan doen of zelf even 1000poot spelen als je het wel zelf kan ;)
 
Als het een "ouderwetse" accu is, af en toe het vloeistof-niveau controleren en zonodig per iedere cel apart een druppeltje gedistilleerd water toevoegen zodat het niveau hoog tussen de 2 merkstrepen blijft (wel goed scherp licht bij nodig).

In noodgeval (te droog om weg te komen naar pompstation) kan ipv gekocht gedistilleerd water ook VERSE smelt van diepvrieskast-sneeuw worden gebruikt - NIET op voorraad bewaren want altijd "reeds" besmet met algengroei.

Ik ben gewend dat accu's op die manier minimaal 3 jaar (maar zelden meer dan 4) goed blijven, zowel vroeger in sommige bromfietsen/scooters als tegenwoordig in mijn diesel-brommobiel en denk erom dat een diesel verdomd grote startstroom vergt met die hoge compressie, nog los van de eveneens niet misselijke voorgloei-stroom.
 
Nou hij doet het weer hoor. Het was dus definitief de accu! Hoera, hoera.
In ieder geval weer wat geleerd. Nogmaals iedereen bedankt voor het meedenken.


Graag gedaan (namens ons allen denk ik)..maar ik had je graag willen helpen,

1) voor je gezichtsuitdrukking als die het weer deed (geen mooiere beloning)
2) voor het ritje naar locatie x.

Lekker gevoel als die het weer doet hé? Net of je weer een nieuwe motor hebt ;)

 
Graag gedaan (namens ons allen denk ik)..maar ik had je graag willen helpen,

1) voor je gezichtsuitdrukking als die het weer deed (geen mooiere beloning)
2) voor het ritje naar locatie x.

Lekker gevoel als die het weer doet hé? Net of je weer een nieuwe motor hebt ;)

Misschien mag ik ooit (hoop natuurlijk dat het niet gebeurt) een beroep op je doen als één van de motoren het niet meer doet....
Waar kom jij vandaan dan? Ik woon in Utrecht
 
Terug
Bovenaan Onderaan