Help; motor start niet

Rafe

MF'er
3 apr 2006
58
0
enschede
Ik heb het volgende probleem, Ik wilde gisteren mijn Suzuki sv650 starten maar dit deed hij niet. Ik heb er twee weken geleden nog 2 uur mee gereden. I

k heb de accu doorgemeten en deze geeft nu nog steeds 11.5 volt aan ondanks vele malen proberen te starten. Als ik de startknop indruk dipt hij wel onder de 9 volt(logisch door het vele starten? Alle andere lampjes branden wel volop.

De startmotor wilde gisteren niet volledig rondraaien. 2 maal draaide hij wel een beetje rond en was er een plof uit de uitlaat.

Waar zou het probleem kunnen liggen? Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Motor wel in neutraal?
Misschien de jiffy schakelaar beveiliging voor dat je niet wegrijd met jiffy omlaag, of heeft die dat niet?
Dan zou hij niet naar de 9volt dippen bij een start poging. Zie startpost.

Gewoon plus aan plus min aan min met auto (ik start de auto niet) Eventueel kan het zelfde met een 2e motorfiets maar dan wel de motor laten draaien.

Niet laden met de start kabels.
 
Ik heb de accu vandaag geladen met een druppel lader, vanavond de accu geplaatst en de motor wilde weer starten. Ik heb gelijk het voltage gemeten. De dynamo lijkt wel te laden( waardes tussen de 13.5 en 14.9(niet hoger). Ik wacht nu even af, het is mogelijk dat de accu spanning verliest/rot is. Zit nog garantie op, indien hij dan niet werkt lever ik hem in en regel ik een nieuwe.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn een aantal dingen dat je kan doen ...in z'n geval moeten dit vast wel doen

(A) Accu spanning meten deze mag niet lager zijn dan 12Volt lager betekent dat de Accu misschien weer opgeladen moet worden.

(B) Bij sommige japanse motoren heb je een glas zekering tussen de dynamo en de min pool van de accu. Controleer of deze eventueel of die well of niet stuk kan zijn. Hierdoor zou je ook niet kunnen starten.

(C) Kijk of je bobine en bougie nog goed zijn ,bij motoren met meer electrische extra's kan dit wel problemen leveren.


groeten
Kevon
 
Terug
Bovenaan Onderaan