help! motor te zwaar

gijsco

MF'er
6 sep 2004
64
0
's-Hertogenbosch
Hoi,

Ik heb m'n motor (suzuki gsx-f 600) gistermiddag in de kelder van mijn studentenhuis geparkeerd, omdat dat de veiligste plek is.
Om er te komen moet je met de motor aan de hand afdalen van een trap (motor kan rijden in een speciale geul). Dit ging perfect, niets aan de hand.

Nu zit ik met een redelijk beschamend probleem: ik kom er niet meer uit!
Zo gauw de achterband op het hellende vlak komt, begint-ie te slippen en glijdt 200+ kilo gewoon achteruit - geen houden meer aan..
Het is al twee keer bijna goed fout gegaan.. en ik heb inmiddels flink kramp in m'n linkerhand. (ik rij pas sinds gisteren motor, vandaar)

Iemand tips hoe ik m'n motor weer op de weg kan krijgen?
Alles is welkom...

ps. ik woon in Zeist, als iemand zin heeft om te komen duwen ;)
 
Spoedcursus...krachtraining...en af en toe annebolen slikken.... :N ..is maar gekheid..heb je geen vrienden ,mede studenten of buren die je kunnen helpen.
 
Regel een plank van traanplaat of iets anders wat grip heeft.

Bewerk een houten plank met lijm en zand bijvoorbeeld.
 
Motor starten, in de eerste versnelling zetten en rustig met slippende koppeling omhoog lopen. En in het vervolg boven laten staan ;)
 
whahahaha, knap lullig, ach ik help wel mee zodra ik me motor terug heb van de dealer kom ik je kant wel op! mail adres staat in ondertiteling
 
Motor starten en met licht trekkende kracht omhoog rijden :?
 
Hoi,

Ik heb m'n motor (suzuki gsx-f 600) gistermiddag in de kelder van mijn studentenhuis geparkeerd, omdat dat de veiligste plek is.
Om er te komen moet je met de motor aan de hand afdalen van een trap (motor kan rijden in een speciale geul). Dit ging perfect, niets aan de hand.

Nu zit ik met een redelijk beschamend probleem: ik kom er niet meer uit!
Zo gauw de achterband op het hellende vlak komt, begint-ie te slippen en glijdt 200+ kilo gewoon achteruit - geen houden meer aan..
Het is al twee keer bijna goed fout gegaan.. en ik heb inmiddels flink kramp in m'n linkerhand. (ik rij pas sinds gisteren motor, vandaar)

Iemand tips hoe ik m'n motor weer op de weg kan krijgen?
Alles is welkom...

ps. ik woon in Zeist, als iemand zin heeft om te komen duwen ;)

Misschien kun je iets tbv de grip in die geul lijmen. Soort van fijne grit en dan die lijm die ze gebruiken om tapijt te leggen/lijmen ofzo :?
 
Of,


nu serieus :)


banden leeg laten lopen (behoorlijk zacht) en langzaam met slippende koppeling omhoog rijdend op je zadel blijven leunen (duwen).
 
Of,


nu serieus :)


banden leeg laten lopen (behoorlijk zacht) en langzaam met slippende koppeling omhoog rijdend op je zadel blijven leunen (duwen).

hmm, de achterband is nog vrij zacht van de vorige eigenaar...
misschien wel een goeie tip inderdaad om met vol gewicht op het zadel te leunen..
(met vier huisgenoten erachter..)

1 ding is zeker ik zet 'm nooit meer daar in ;)
tnx
 
starten,
ff warm laten worden,
opstappen,
jiffy inklappen,
motor in zn 1 trappen (omlaag),
motor in positie brengen (voor de trap),
Koppelingshendel volledig intrekken,
gashendel in de 'open' stand ( te herkennen aan het ietswat hogere geluidsniveau)

koppeling in 1(!) keer lossen en goed klemmen met je benen.

(had ik al vermeld dat je de deur aan de bovenkant van de trap open moest zetten?, zoniet dan ben je nu telaat :P )

Geen dank voor het advies :)
 
hmm, de achterband is nog vrij zacht van de vorige eigenaar...
misschien wel een goeie tip inderdaad om met vol gewicht op het zadel te leunen..
(met vier huisgenoten erachter..)

1 ding is zeker ik zet 'm nooit meer daar in ;)
tnx

Vergeet je je motor niet op slot te zetten als je je hem buiten zet... :N dan heb je weer een probleem. :Y ...maar in iedergeval veel succes.





:W
 
starten,
ff warm laten worden,
opstappen,
jiffy inklappen,
motor in zn 1 trappen (omlaag),
motor slaat af of schiet naar voren
motor in positie brengen (voor de trap),
opnieuw starten
Koppelingshendel volledig intrekken,
in 1 zetten
gashendel in de 'open' stand ( te herkennen aan het ietswat hogere geluidsniveau)

koppeling in 1(!) keer lossen en goed klemmen met je benen.

(had ik al vermeld dat je de deur aan de bovenkant van de trap open moest zetten?, zoniet dan ben je nu telaat :P )

Geen dank voor het advies :)

:P
 
ow,

toch nog ff 1 vraag...



hoe hard hebben je huisgenoten gelachen en hoe rood was je gezicht toen _O-




ps. ook ik heb weleens van dat soort idiote dingen gehad hoor ;)
 
shit, was vergeten om te vermelden dat een huisgenoot (of een ander persoon) de hele actie wel even moet filmen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan