Help, motor via domeinen maar geen papieren

christog38

Rookie
27 aug 2012
3
0
Hoi,

Ik heb een motor gezien die ik graag wil kopen, nu heeft de eigenaar de motor via domeinen gekocht maar er zitten geen papieren bij. Behalve bewijs dat hij van domeinen gekocht is.

Het frame nummer is doorgekrast maar er is een sticker op de motor geplakt met alle specs. Ook het framenummer staat opde sticker.

Kan ik deze motor invoeren? Ik wil er gewoon mee op de weg.

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Mvg,
Chris
 
heb ik gevraagt toen is me verteld dat ik een bewijs nodig heb dat die mag worden opgebouwd, zodat die weer de weg op kan maar de gene van wie ik em wil kopen die heeft alleen het aankoopsbon van domeinen
 
heb ik gevraagt toen is me verteld dat ik een bewijs nodig heb dat die mag worden opgebouwd, zodat die weer de weg op kan maar de gene van wie ik em wil kopen die heeft alleen het aankoopsbon van domeinen

En wat wil je verder van ons weten dan?

RDW heeft alle info voor je.
 
'Help, moor via domeinen maar geen papieren' > 'Help, motor via domeinen maar geen papieren'
 
Zoek de motor even op via de site van domeinen. Als je weet wanneer ie daar gekocht is, kun je dat bewijs meenemen als je naar de RDW gaat ermee. Nu vind ik het dubieus: een motor kopen met doorgekrast framenummer, zonder papieren en moet je de verkoper maar op zn woorden geloven.

Ik heb het een klein jaartje geleden eens nagevraagd bij de RDW voor een Belgische motor, die ik op dat moment zag staan bij een faillissementsverkoop van een bedrijf. Verkocht via een officieel veilingbedrijf dus in die zin met een officieel factuur en in beslag genomen door een deurwaarder waarschijnlijk, maar zonder papieren erbij.

Kwam op het volgende neer: op het moment dat jij kunt aantonen dat ie verkocht is via een officiele manier, dus via Dienst Domeinen in dit geval, dan kun je nieuwe papieren krijgen.

Eigenlijk vind ik dat je het anders moet doen: laat de verkoper 'm maar op kenteken krijgen. Missschien heeft ie dat wel al geprobeerd, maar is dat niet gelukt. Niet dat jij dadelijk zijn probleem koopt?

(Via de site van de Domeinen kun je trouwens ook zien wat hij ervoor betaald heeft)
 
Laatst bewerkt:
Zijn verhaal is de motor is gestolen geweest, verzekering heeft zijn geld uitgekeerd en later is de motor gevonden door de politie, in beslag etc. etc.
Hij heeft hem netjes via domeinen gekocht en heeft daar een bewijs van. Nu is dat ook het enige bewijs wat ik heb.

In mijn ogen is dat voldoende, Ik heb de motor eerlijk gekocht dus wil ik ook gewoon eerlijk erop rijden.

Hij vertelde mij erbij dat het framenummer was doorgekrast (lijkt mij ook als die gestolen was)

Maar krijg ik hier een kenteken op. Die gast van de rdw die ik vandaag had gesproken was is niet in een goede bui en deed kortaf. (als je geen framenummer heb krijg je geen nieuw kenteken!!)
maar ik heb een stickererop.
(als je geen papieren hebt krijg je geen kenteken)
heel erg onbehulpzaam.

Wat zeggen jullie
 
Zijn verhaal is de motor is gestolen geweest, verzekering heeft zijn geld uitgekeerd en later is de motor gevonden door de politie, in beslag etc. etc.
Hij heeft hem netjes via domeinen gekocht en heeft daar een bewijs van. Nu is dat ook het enige bewijs wat ik heb.

In mijn ogen is dat voldoende, Ik heb de motor eerlijk gekocht dus wil ik ook gewoon eerlijk erop rijden.

Hij vertelde mij erbij dat het framenummer was doorgekrast (lijkt mij ook als die gestolen was)

Maar krijg ik hier een kenteken op. Die gast van de rdw die ik vandaag had gesproken was is niet in een goede bui en deed kortaf. (als je geen framenummer heb krijg je geen nieuw kenteken!!)
maar ik heb een stickererop.
(als je geen papieren hebt krijg je geen kenteken)
heel erg onbehulpzaam.

Wat zeggen jullie

Mijn motorscooter was eens gestolen en weer teruggevonden. Niet verzekerd dus het voertuig / wrak ging weer terug naar mij. Natuurlijk had ik de papieren nog maar de kentekenplaat was weg en het framenummer ook doorgekrast. Ik had besloten het wrak te verkopen, maar ik had de scooter aan de RDW kunnen aanbieden om het framenummer opnieuw te laten inslaan.

Later zag ik de scooter met het originele kenteken, maar helemaal opgeknapt weer terug op Marktplaats. Dat was de volgende eigenaar dus gelukt.
 
Is deze echt zo uniek dan?

Zo nee; ik zou liever een paar honderd euro meer betalen en het op de makkelijke, snelle, beproefde, duidelijke manier doen. Ik kan je namelijk nu al vertellen dat het apparaat dubieus is, en dat het je aardig wat moeite gaat krijgen hem netjes de weg op te krijgen.

Indien het een beetje gangbaar model is denk ik trouwens ook dat dat uiteindelijk nog wel eens goedkoper zou kunnen zijn.
 
Heb je de motor nu al gekocht dan ?? of ben je van plan hem te kopen.

Eerst zeg je namelijk dat je hem kan kopen, en even later zeg je dat je hem al gekocht heb ??
 
ach, er komen ural en djepr zijspannen vanuit tjechie enzo zonder framenummers naar nederland maar wel met een aankoopbon, of iets wat er op lijkt. En die dingen worden ook gewoon op kenteken gezet. Geen enkel probleem dus
 
Zijn verhaal is de motor is gestolen geweest, verzekering heeft zijn geld uitgekeerd en later is de motor gevonden door de politie, in beslag etc. etc.
Hij heeft hem netjes via domeinen gekocht en heeft daar een bewijs van. Nu is dat ook het enige bewijs wat ik heb.
Een in beslag genomen motor komt toch vroeg of laat bij de eigenaar terecht? In dit geval de verzekeringsmaatschappij. Hij komt alleen maar bij Domeinen terecht als er niet te herleiden is wat het framenummer is, en er dus geen vindbare eigenaar is. Dat betekent dat jij er ook geen papieren voor kunt krijgen.

Laat de verkoper het maar doen als het zo makkelijk is.
 
Ik zou het niet doen... en de reden is dat ie 'm makkelijker kan verkopen met kenteken. Kennelijk heeft ie dat zelf niet gedaan.

Wat voor een motor is het precies? Even kijken of ik 'm terug kan vinden in de catalogus.
 
Een in beslag genomen motor komt toch vroeg of laat bij de eigenaar terecht? In dit geval de verzekeringsmaatschappij. Hij komt alleen maar bij Domeinen terecht als er niet te herleiden is wat het framenummer is, en er dus geen vindbare eigenaar is. Dat betekent dat jij er ook geen papieren voor kunt krijgen.

Laat de verkoper het maar doen als het zo makkelijk is.

Of de motor is gejat geweest, verkocht door verzekeraar, inbeslaggenomen bij de koper wegens belastingschulden bijv. en zo bij Domeinen gekomen.

Als ie gejat had geweest en vrijgegeven is geworden door de verzekeraar, had ie wel papieren gehad. De papieren moeten lijkt mij bij diefstal naar de verzekeraar gestuurd worden.

Maar ik zou kijken of je er met die verkoper uit kan komen... een bedrag afspreken en dan incl. kenteken. Straks blijkt dat het een buitenlandse motor is en mag je ook nog even BPM aftikken.

Te riskant... laat 'm maar met een linkje komen naar de motor in de catalogus van Domeinen. Daarmee kun je dan RDW benaderen.
 
In principe moet je een voertuig aan een typegoedkeuring voldoet, technisch in goede staat is, én legaal in jouw bezit is zonder al teveel bureaucratie op kenteken kunnen krijgen.

Als het framenummer onleesbaar gemaakt is zal een nieuw framenummer door de RDW ingeslagen moeten worden, en krijg je waarschijnlijk ook een nieuw kenteken. Als de oorspronkelijke datum eerste toelating nog bekend is wordt deze aangehouden, zonee moet je documentatie aanleveren waaruit het bouwjaar blijkt (en wordt de datum eerste toelating ambtelijk vastgesteld op 28 Februari van het jaar van productie). Eerste afgifte in NL is dan de datum van afgifte van het nieuwe kenteken.

Voor de verkoop nadien zal de historie van de motor er net zo uit zien als bij geïmporteerde occasions.
 
Terug
Bovenaan Onderaan