Help!!! Motor wil niet meer rijden en rookt

Pantzer

MF'er
2 jun 2011
76
0
Goedenavond allemaal,

Ik wilde zojuist mijn motor (een gsx 600 f uit 1990) pakken maar hij wilde alleen starten als ik mijn choke vol open zet en mijn gas ook vol open zet. Vervolgens kan ik de choke uitzetten, maar zodra ik minder dan half gas geef dan valt het blok uit. Overigens draait het blok met vol gas enkel stationair. Na een minuut of 4 gaat mijn toerental iets omhoog maar komt er witte rook van het blok af.

Er zit een volle tank in en genoeg olie.

Ik ben bang dat mijn koppakking lek is waardoor dit ontstaat. Er zit in ieder geval genoeg smurrie aan de voorkant van het blok.

Heb onlangs het luchtfilter schoongemaakt en nieuwe bougies geplaatst. En niet te vergeten, de olie is laatst ververst samen met een nieuw filter.

Ben wel handig maar een koppakking gaat mij iets te ver denk ik. Is de kans groot dat dit het geval is? Naast een mogelijk carb probleem?

Tips zullen erg gewaardeerd worden *D *D
 
Laatst bewerkt:
De carbs zijn niet uit elkaar geweest, staat wel op de planning om dit te laten doen en heb het onlangs laten doen bij de gsx van een vriend van me maar ik ben bang dat ook ik het moet laten doen....
 
De laatste keer heb ik niet in de regen gereden maar ik ga voor de zekerheid wel even de desbetreffende gaatjes doorprikken met een paperclip oid. Wie weet lost dit mijn probleem nog op ook :)


Ik heb de gaatjes doorgeprikt maar er kwam vervolgens niets uit. Voor de zekerheid mijn bougies gecontroleerd en er stond geen water in de schachten. OOk meteen mijn benzineleidingen gecontroleerd en er zit geen knik in oid.

Heb de voorkant van mijn blok schoongemaakt en heb hem even laten draaien. Het lijkt erop dat mijn pakking behoorlijk zweet maar of het echt lekken is is niet te zeggen zonder echt een stuk te gaan rijden denk ik (wat niet lukt).

Ik denk dat ik volgend weekend mijn carbs eraf ga halen en ergens in de regio een bad laat krijgen. Wellicht dat dit het probleem op kan lossen. (duim duim)
 
Hoppa, het probleem is (vermoedelijk) opgelost.

Er bleek uiteindelijk toch vocht te zitten bij 1 van mijn bougies, nadat het desbetreffende gaatje doorgeprikt werd liep er toch redelijk wat vocht uit. Vervolgens heb ik de bougies gecontroleerd, deze waren helaas koffie bruin (eerder zwart), maar de oorzaak daarvan ligt bij de carburateurs welke hoognodig schoongemaakt moeten worden.

Vervolgens heb ik mijn olie nogmaals gecontroleerd, deze was volledig in orde. Daarna heb ik even wat carb cleaner van motozoom in mijn tank gegooid aangezien ik pas volgende maand de kans krijg om mijn carburateurs te laten reinigen.

Een poging om de fiets te starten uitgevoerd waarna het beestje na enkele minuten vrolijk bleef spinnen zonder ook maar 1 probleem (behalve dat de fiets om sommige toerentallen wat inhoud ivm vuile carbs).

Enkele ritjes wezen uit dat mijn koppakking gelukkig alleen wat zweet en niet echt "lek" is.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan