HELP: Motorische problemen GS500

blinkybill

Die hard MF'er
27 okt 2005
786
0
Vandaag nog even gereden, maar opeens een heel vreemd geluid uit het motorblok, leek dat ie op één cilinder liep. Vervolgens heel rustig naar huis gereden en motor uitgezet.

Wil ik hem weer starten en zoeken naar de oorzaak, valt de andere cilinder ook uit en hoor ik bij het starten alleen nog een aantal flink harde tikken........dat is alles wat die nog doet!

Wat mag dit zijn, en hoe kan het verholpen worden? Ik weet dat het voor de meesten wat een vaag verhaal zal zijn. Maar ik weet even niet hoe ik dit moet uitleggen! Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee.....
 
En voor die tijd liep hij fluisterstil? :?
Die harde tikken die je hoort is de startmotor, die misschien niet meer genoeg stroom heeft om je blok rond te krijgen, Meet je accu eens na, controleer of je bougies vonken.

Zou kunnen dat je dynamo / gelijkrichter niet (goed) meer werkt waardoor er geen stroom meer in je accu komt.

Succes
 
Die harde tikken die je hoort is de startmotor, die misschien niet meer genoeg stroom heeft om je blok rond te krijgen, Meet je accu eens na, controleer of je bougies vonken.

Zou kunnen dat je dynamo / gelijkrichter niet (goed) meer werkt waardoor er geen stroom meer in je accu komt.

Succes


Het zijn niet de tikken van de startmotor, door een te lage accuspanning. Deze tikken zijn wel 10x luider......zit zelf meer te denken aan een zwaar beschadigde cilinder

Wanneer ik de motor op de middenbok hebt en in de versnelling zet. Vervolgens aan het wiel draai.....voel ik zeer zware compressie en om de compressieslag hoor ik de harde tik!

 
Laatst bewerkt:
De balansas wil er ook nog wel eens mee ophouden, maar als je met rustig ronddraaien een harde tik hoor is het niet best. Maar je hebt dus wel op beide cylinders compressie :?

Je kunt de bougies er even uitdraaien en met een zaklamp naar binnen kijken. Kleppen moet je kunnen zien bewegen als je hem ronddraait.
 
full


Succes met de operatie. Maak er vooral veeeel foto's enzo van, dan hebben de andere GS500 rijders hier er ook wat aan.
 
Ik zit te denken om het hele blok er maar uit te halen, sleuteld veel gemakkelijker dan wat te prutsen tussen het frame...

Maar is dit ook zo simpel dan dat ik denk? (aantal bouten loshalen, en het ketting eraf wippen?)
 
Terug
Bovenaan Onderaan