Het gaat om een honda cb650z uit 1979
Aanvankelijk laadde mijn accu niet meer bij, het bleek de rotor te zijn, deze gaf nog slechts 1.0 Ohm weerstand.
Nu heb ik de rotor vervangen voor een tweedehands andere rotor, en de spanning van de accu loopt mooi op tot net boven de 14 volt. Ik heb de stator overigens niet vervangen.
Maar nu... Toen ik de rotor verving en hem voor het eerst startte liep hij direct al op 3 cilinders, 2 minuten later deden cilinder 1 en 4 het niet meer, en nu doet alleen cilinder 3 het nog! Ook op 1 cilinder loopt de spanning gemeten over de accu nog mooi op tot iets boven de 14 volt.
De bougies (welke zo goed als nieuw zijn) lijken niet meer te vonken.
Wat is hier aan de hand?
En wat moet ik doormeten om daarachter te komen?
Aanvankelijk laadde mijn accu niet meer bij, het bleek de rotor te zijn, deze gaf nog slechts 1.0 Ohm weerstand.
Nu heb ik de rotor vervangen voor een tweedehands andere rotor, en de spanning van de accu loopt mooi op tot net boven de 14 volt. Ik heb de stator overigens niet vervangen.
Maar nu... Toen ik de rotor verving en hem voor het eerst startte liep hij direct al op 3 cilinders, 2 minuten later deden cilinder 1 en 4 het niet meer, en nu doet alleen cilinder 3 het nog! Ook op 1 cilinder loopt de spanning gemeten over de accu nog mooi op tot iets boven de 14 volt.
De bougies (welke zo goed als nieuw zijn) lijken niet meer te vonken.
Wat is hier aan de hand?
En wat moet ik doormeten om daarachter te komen?