Help!!! 'Newbie' op zoek naar een antwoord/advies..

of je spaart ietsje door, voor 2500 krijg je al heel wat modernere motoren binnen bereik. Ik weet een zwarte thundercat staan, geen schade, misschien iets van 30dkm er op staan. Alleen in zomer bereden...
 
Heb al ff gereageerrd op die gele Cat.... zijn ook mooie fietsen, maar zoals gezegd de meeste boven het budget dat ik nú heb....

ALS ik de aankoop echter niet deze week doe (het weer doet me toch wel neigen naar uitstellen tot ná de winter), dan idd spaar ik nog ff door Smet...
 
ALS ik de aankoop echter niet deze week doe (het weer doet me toch wel neigen naar uitstellen tot ná de winter), dan idd spaar ik nog ff door Smet...


Ik heb recent een andere fiets gekocht, staat nu in mijn schuur en gaat pas weer naar buiten als alle pekel van de weg is en het een beetje fatsoenlijk weer is.
Nou, wanneer schat jij in dat dat gaat zijn? Februari?
Ik heb er nog geen meter mee gereden, niet eens een proefrit!

Dus als jij nu het geld niet hebt om eigenlijk te kopen wat je echt wilt en nu koop je eigenlijk alleen maar om te kopen (wat je dan de komende tijd ook nog eens niet gaat gebruiken) dan zal ik bij deze even voor je opoe spelen en zeggen:
"Doe het niet jongen, het is nu nergens voor nodig, wacht gewoon ff lekker een paar maanden en spaar ff lekker door."
"Er zijn motorfietsen genoeg en ze lopen echt niet weg"

Je weet niet eens wat je wilt dus deze of volgende week koop je toch niets?
 
Je kunt met dit weer toch niet gaan proefrijden...
Door die pokke sneeuw kun je hem niet ff lekker de bocht om gooien of ff lekker open trekken. Je kunt beter wachten tot in ieder geval de sneeuw weg is.
 
kijken, voelen, onderhandelen is ook belangrijk... en een YZF sluit ook zeker niet uit.... Maar als ik dan het getalletje 750 zie staan, neig ik ernaar om mezelf maar niet te óverschatten. :+

Die 750 zegt weinig hoor.... beperk je er niet te veel door.
Kijk gewoon naar de pk's het gewicht van de motor in verhouding tot je eigen lengte.

Voorbeeldje.... mijn R1200GS rijdt makkelijker en vergevingsgezinder dan een thundercat. :P
 
Bedenkt wel wat rond deze tijd weinig tot geen motoren verkocht worden. Eigenaren die zijn/haar machines te koop hebben, hebben vaak geen zin om de motor maanden lang op te stallen. Met gevolg dat er vaak wel veel gesleuteld kan worden aan de vraagprijs.
 
Laatst bewerkt:
Een GPZ rijdt met gemak 1:20, behalve op de snelweg, dan gaat het snel naar 1:19. Een 600cc 4-cilinder haalt dat niet, afgezien van misschien een Diversion (over lelijke hokken gesproken).
Maar ga vooral proefrijden en kijk dan wat je wil. Ik ben blij dat ik een GPZ heb, maar verlang ook wel naar wat meer power. Om te leren rijden is hij echter zeer geschikt, maar dat zal een CBR600 ook wel zijn.

Laat de Suzuki Bandits trouwens staan, zullen prima motoren zijn, maar met een antiek luchtgekoeld blok. Is veel gevoeliger dan een watergekoeld blok. Als beginner misschien wel fijn om gewoon een motor te hebben die vrij 'makkelijk' is.
Die olie- en luchtgekoelde blokken hebben anders een aardige reputatie.
 
Laatst bewerkt:
Kan jullie door dit baggerweer natuurlijk nog geen nieuwe motor tonen, maar iig wel mn outfit :)

Nu alleen nog die tweewieler onder mn kont...vorst, scheer je weg!

scaled.php
 
Laat de Suzuki Bandits trouwens staan, zullen prima motoren zijn, maar met een antiek luchtgekoeld blok. Is veel gevoeliger dan een watergekoeld blok. Als beginner misschien wel fijn om gewoon een motor te hebben die vrij 'makkelijk' is.

Kolder. Prima, bijna kogelvrij blok, een van de betere aspecten aan de Bandit. Juist de betrouwbaarheid van dat blok wordt steeds weer genoemd.

Je mag best je eigen voorkeuren hebben, maar zet ze dan niet neer alsof ze de absolute waarheid zijn....
 
_O- _O-

Haha, leuk, dat jeugdig enthousiasme. Heb je speciaal voor die foto je motorkleding aangetrokken?
Best stoer hoor overigens. O-)

Toen ik 18 was (heel lang geleden helaas) werd ik een nacht om 4 uur wakker en buiten lag een goed pak sneeuw, een 20 cm dik schat ik.
Nou, bed uit, motorkleding aan en mijn solo BMW R 50S aangekickt en een fantastisch mooi ritje gemaakt door de nacht. Met verse sneeuw, die dus nog niet platgereden is, kan je wel solo rijden. Daar moest ik bij jouw foto even aan denken.

Mijn advies: koop een motor die betrouwbaar is (niks frusterenders dan niet kunnen rijden) en waarvan je het gevoel hebt dat je hem aankunt en letterlijk en figuurlijk lekker zit.

Veel plezier en succes de komende 60 jaar met je motors ....

:] :W
 
Hoho, ik heb niet gezegd dat een Bandit een slecht blok heeft! Om het even te nuanceren, een vriend van mij had zo'n ding en die liep als een versleten diesel. Kan natuurlijk een exemplarisch geval zijn, dus denk niet meteen dat het waardeloos is. Volgende keer zal ik erbij zetten: Ik heb ervaren dat....:...................... ;)
 
Hahaha thanks.. en die foto...ach ja, just a happy biker :)

Verder: ben er nog niet uit... fzr600, gsx600, cbr600 maar ook de 400's, de gpz500 en zelfs een sv650 zijn me van diverse kanten hier of in mn omgeving al af- dan wel aangeraden.... Slechts 2 dingen zijn zeker:

punt 1: Proefrijden!!!!! :)
punt 2: Dit weer verhindert het doen van punt 1.... zoo spijtig... (maar al lang blij dat ik tenminste het nog heb kunnen halen, op 25 nov -> sinds 26 nov dit weer!)
 
Met een beetje goed zoeken heb je voor dat bedrag ook een GSXR600 SRAD in keurige staat. Kwam laatst zelfs een GSXR750 SRAD voorbij voor 1800 euro! Rijeigenschappen van deze machines zijn naar mijn mening stukken beter dan de modellen die jij nu noemt.
Plus het feit 400 cc snel gaat vervelen naar mijn mening.

edit: heb overige berichten niet allemaal gelezen dus weet niet wat er inmiddels al geadviseerd is! ;)
 
Laatst bewerkt:
Hahaha thanks.. en die foto...ach ja, just a happy biker :)

Verder: ben er nog niet uit... fzr600, gsx600, cbr600 maar ook de 400's, de gpz500 en zelfs een sv650 zijn me van diverse kanten hier of in mn omgeving al af- dan wel aangeraden.... Slechts 2 dingen zijn zeker:

punt 1: Proefrijden!!!!! :)
punt 2: Dit weer verhindert het doen van punt 1.... zoo spijtig... (maar al lang blij dat ik tenminste het nog heb kunnen halen, op 25 nov -> sinds 26 nov dit weer!)
Wat wil je eigenlijk gaan doen met je motor? Beetje toeren, sportief toeren, woon-werk verkeer??

ik heb niet proefgereden en heb mn motor gekocht op de dag dat ik mn rijbewijs haalde. Ben er nog steeds zo blij als een kind mee :P
 
Michel, dank voor deze tip, hoorde het type idd ook voorbijkomen.... en Miss2...wat ik ermee wil? Eigenlijk alles van de drie dingen die je noemt...
 
Terug
Bovenaan Onderaan