Help: nieuwe 600 of 2de hands twin?

Joris

MF veteraan
11 dec 2001
6.368
172
Veghel
Gezien de kilometerstand van m'n Kawa (38k km) ga ik hem deze winter inruilen. Is niet veel zou je zeggen, maar ik rijd ca 18k km per jaar :) .

Nu wil ik eigenlijk een twin :} . Op een 748 of RSV Mille moet ik veel bij leggen. En dan nog heb ik een 2 jaar oude fiets met ongeveer 20k op de teller. Als ik zo rond kijk heb ik voor iets minder geld een splinternieuwe (2003?) 600 supersport. En kijk een Gixxer of een ZX-6R zijn natuurlijk ook erg leuke fietsen en een R6 is ook niet verkeerd, afgezien van de lelijke voorkant }) Komt een der fabrikanten nog met iets nieuws in 2003?

Help, wat moet ik doen? Als ik 2de hands koop heb ik na 1 jaar al het probleem dat ik weer opnieuw in moet ruilen, wil ik er echt een mooi bedrag voor terug krijgen.
 
Geen idee wat je moet kiezen... Kzou denk ik voor de nieuwe 600 cc gaan ( vooral na Rico's verhalen.) MAAR elk jaar een 'nieuwe' ( lees andere.) twin is ook niet verkeerd :P
 
Dat is nogal appels met peren vergelijken.
Het zijn beide motoren, maar wel met een gigantisch verschil in rijgedrag. Ikzelf denk dat een twin mij beter zou bevallen dan een 4-cilinder(ondanks dat ik er zelf een rij). Maar het is de vraag wat je meer laat gelden. Een mooi nieuw jasje van de 4-cilinder, of een ietwat verouderd modelletje van de twin, maar wel iets meer motor??

Ik zou zeggen veel succes met beslissen.
 
Nieuwe 600cc :9

Stel je eens voor zo'n nog maagdelijke motor met 0km op de teller, geen enkel krasje, geen
enkele slijtage. :9~ :9~

Als je een motor koopt met al 20k km kan je al
weer bijna voor de volgende gaan kijken. wordt
een wel erg dure hobby dan.
 
ik zou mijn motor particulier verkopen en in duitsland gaan zoeken naar een 2e hands twin met minder als 10k op de teller.
 
Hij wil een 600...geen 600 waar ze 36cc bij hebben gepropt om de concurrentie aan te kunnen. })

Now we're talking. Jij begrijpt het. Ik ben principieel tegen een 636. Maar ik kan misschien een 748 van een vriend overkopen (ligt eraan wat hij ervoor vraagt). Dan heeft hij voordeel omdat hij niks inruilt en ik omdat ik een betere prijs heb als bij een dealer. Daar wil ik nog wel over nadenken. Anders toch maar een 2003 GSX-R600 of R6 :9~
 
Die 636 kan ik gewoon bijhouden met een 2000 R6,sterker nog...op top loop ik in!
Zelfs achter een R1 blijf ik plakken,dus ga voor die nieuwe R6 :9 (wil ik ook wel)
De geruchten gaan dat dat een knaller wordt!
 
Ik snap nog niet echt waarom je gaat inruilen.... 38+18 = 56k, lijkt me nou niet echt een probleem toch??

Zo'n 748 zou ik met zo'n jaarkilometrage niet doen, dan wil je inderdaad na een jaar weer inruilen en daar wordt je financieel vast niet beter van.
Ik zou er inderdaad een uit Duitsland halen.


Zelfs achter een R1 blijf ik plakken,dus ga voor die nieuwe R6(wil ik ook wel)

Mag ik concluderen dat een R1 dus een overbodige bike is??? Lijkt me toch heel sterk dat een R1 niet bij een R6 wegrijdt....
 
Wrom en twin en niet gewoon een dikke fiets? Dus een 2ehande R1/Blade/Gixx ofzo...?

Eehmm, wat is er gebeurd met de dikke twin *D ? :+

Ik reed R1 en ik kan niet begrijpen dat men de R6 vergelijkt met z'n grote broer. Ik heb laatst R6 gereden en vond het na een R1 3x nix. In die zin dat het geen vergelijking is. Een stuurfiets tegenover een "ik heb schijt aan jou" fiets...hahahaaa dat kan toch niet.

Maar goed, ik zou voor de 636 gaan. Ik hou van explosieve torpedo's. R6 ook OK, maar blijft voor mij een R1-wannabe.
 
Eehmm, wat is er gebeurd met de dikke twin *D ? :+

Ik reed R1 en ik kan niet begrijpen dat men de R6 vergelijkt met z'n grote broer. Ik heb laatst R6 gereden en vond het na een R1 3x nix. In die zin dat het geen vergelijking is. Een stuurfiets tegenover een "ik heb schijt aan jou" fiets...hahahaaa dat kan toch niet.

Maar goed, ik zou voor de 636 gaan. Ik hou van explosieve torpedo's. R6 ook OK, maar blijft voor mij een R1-wannabe.

Ik schat mijn rijkwaliteiten nog niet hoog genoeg in voor een 1000 cc twin of 4-in-lijn. Dus een RSV Mille valt daarom eigenlijk ook af. Noem me maar een mietje, maar ik voel me lekkerder op een 600. Het vermogen is wat minder overweldigend en je kunt er ook verschrikkelijk hard mee sturen. Daar gaat het mij uiteindelijk om.
De fiets gaat dus ook voor circuitdagen gebruikt worden. Mijn ervaring tot nu toe is dat ik met een 600 redelijk mee kan. Zolang een 600 voor mij een uitdaging is om te rijden hoeft er geen 1000 te komen.

De 636 heeft alleen een iets dikker middengebied dan een R6 of GSX-R600. Bij hoge toerentallen ontloopt het elkaar allemaal niet zo veel. Daarbij vindt ik de kuip van de 636 eigenlijk ook niet mooi.
Ik ga deze winter één of twee motorbeurzen bezoeken om te kijken welk 2003 model me het meeste bevalt en waarop ik het beste zit (ben 1.93). Ook ga ik evt nog een proefritje op enkele 2002 modellen maken, om het gevoel een beetje te krijgen. Ik neem aan dat de 2003 GSX-R600 een (r)evolutie is van het 2002 model. Hetzelfde zal gelden voor de 2003 R6 (alhoewel in iets extremere vorm, volgens ingewijdenen)

Of het moet zijn dat ik een 2de hands 748 voor een mooie prijs kan vinden. Want dat vind ik toch wel de ultieme fiets. :}
 
Noem me maar een mietje, maar ik voel me lekkerder op een 600.
mietje ;)

sorry, je vroeg erom...

Ik zou gewoon eens een proefrit maken op een mille. (of een 748 maar die is wel klein hoor)Rijdt bijzonder makkelijk.

Ik vind het wel erg verstandig om jezelf te beperken totdat je je prettig voelt op een zwaardere fiets. Het gaat tenslotte om hoe lekker je je voelt tijdens het rijden.
En als je dan toch meer wil kun je altijd nog een 750 4cil. aanschaffen...
succes met de keuzen en als die gemaakt is... PICCS!!!!!
 
Ik vind de stelling een 1000 is gevaarlijker dan een 600 allang niet meer opgaan. Sterker nog, een R6 lijkt mij gevaarlijker voor iemand die zo denkt. Het verschil zit'm alleen in het motorblok. Bij een 600 wordt je gepushed om hoog in je toeren te zitten dus ook hoog in je snelheid. Dat laat je op je R1 wel.

Juist om die redenen zou ik voor de 636 gaan. Voel je je niet zo gepushed want die kan altijd wat. De 2003 R6 lijkt me helemaal nix. Kan niet anders dan nerveus als de pest zjn. Nog sneller en nog lichter. Vind het nu al geen reet aan. Maar goed, ik wil alleen duidelijk maken dat jouw vergelijking mijn inziens niet meer opgaat voor de huidige motoren.
 
Haal maar die 748...
Doe je toch wel, als ik een beetje tussen de regels doorlees...

[standaard-antwoord-modus]
Ga gewoon eens lekker :] op de fietsen die je leuk vindt en neem die fiets die je het meest bevalt (binnen budget, natuurlijk)... Nieuw of 2 de hands boeit dan niet zo... Beter iets waar je veel fun mee hebt & wat je óf meer kost óf minder lang meegaat dan een fiets die je minder fun geeft, maar wel goedkoop & nieuw is...

Als ik het zo zie, wordt dat voor jou dus een gebruikte 748... :)
[/standaard-antwoord-modus]
 
Terug
Bovenaan Onderaan