Help!! Ontsteking Peugeot kisbee rs kapot

Feline

Rookie
15 dec 2017
2
0
Den Haag
De accu van mijn Peugeot kisbee rs (50km/uur) laadt niet op, dit is al een tijdje zo en heb daarom al meerdere keren de accu vervangen.De scooter bij een zaak gebracht en die zegt dat je in mijn scooter alleen een originele ontsteking in kan zetten van Peugeot, prijs ontsteking= €200,- zonder zekerheid dat het probleem dan is opgelost!

Heeft iemand hier ervaring mee en kan er echt geen DMP ontsteking in?
 
Weet je zeker dat het gaat om de ontsteking ?

Het klinkt mij meer als een probleem met de dynamo danwel de spanningsregelaar. Een accu vervangen is geen oplossing als iets anders stuk is...

Iemand van het forum heeft helemaal uitgelegd hoe je zelf kunt onderzoeken wat er aan de hand is:

how to - accu en laadsysteem controleren.
 
Nee, de scooterwinkel weet het ook niet zeker. Mijn lichten doen het bijvoorbeeld wel. Spanningsregelaar al een keer vervangen heeft geen effect.

Meten dan maar.

Iemand nog enig idee of er een DMP ontsteking in kan?
 
Ik krijg de indruk dat ze bij de scooterzaak ook niet echt weten wat ze doen.

Als jouw accu telkens leeg is kan dat aan verschillende zaken liggen maar die hebben niets met de ontsteking van doen.

Het laden begint met de dynamo, die zit aan de motor en wekt een ruwe spanning op, de spanningsregelaar maakt daar een bruikbare spanning van waar jouw lampen op branden en waar de accu mee wordt geladen.

Als de dynamo of de spanningsregelaar stuk is of er mankeert iets aan de bedrading dan wordt de accu niet bijgeladen en door het normale stroomverbruik zal ie dus leegraken. Vervangen van de accu zoals de scooterzaak deed is niet meer dan symptoombestrijding, het probleem wordt niet opgelost en de volgende accu loopt ook weer leeg.

Wat je nu het best kunt doen denk ik, zet meteen de accu aan een acculader, dan kun je hem misschien nog redden want een accu gaat stuk als je hem ongeladen laat staan.
Verder zou ik op zoek gaan naar een andere scooterzaak.
 
Wat in mijn vorige post niet goed uit de verf kwam, de bedrading.

Er kan ergens slecht contact zijn zodat de accu niet bijlaadt, er kan ook iets áán blijven staan of sluiting zitten zodat er altijd verbruik is en het laadsysteem het niet kan bijbenen.

Het is niet moeilijk om hier achter te komen maar ze moeten het wel even doen.
 
je kan ook de accu loskoppelen einde rit, en kijken of de accu dan ifv tijd afloopt. Indien de accu dan wel haar spanning houdt is er een verbruiker die de accu leegtrekt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan