help.. politie heeft me gelaserd.. ennu?

Je zegt gewoon dat je nodig moest schijten. Zelfs de rechter en de jutten trappen het pedaal dan wat sneller in.
 
ben vanochtend van de weg af gehaald omdat ik 120 reed, waar 80 toegestaan is(kan makkelijk daar, maar dit terzijde) met een lasergun hebben ze mijn snelheid gemeten, maar nu werd ik daarna door een motorrijder van de weg afgehaald.
Hij vertelde me dat ik bezwaar aan moest tekenen omdat je met een laser de snelheid van een motorrijder niet nauwkeurig kan meten.
kan iemand me vertellen wat ik nu het beste kan doen?! alvast dank voor de hulp!

Jerrycan benzine halen, lasergun in de fik steken
Zware moker halen, lasergun verrot slaan
Groot kapmes halen, lasergun in mootjes hakken
Kettingzaag halen, lasergun in 2en zagen
Iemand anders nog een id-tje?
:r
 
ben in de zomer ook gepakt, maargoed me vader zei gisteren ook over die hoek. Die gast waar me vader mee sprak zei dat

- de agent loodrecht tegenover het voertuig moest laseren
- en 15cm boven of onder het middelpunt van het voertuig moest richten.

Maar die theorie van die cbr-rijder hierboven vind ik wel een goede. Ik mag 5 november voorkomen maar is het nou met 30 man in een zaal en 1 voor 1 dat je naar voren wordt geroepen of is het, jij alleen tegen de Ovj en de rechters en griffier???

Maar om dit naar voren te dragen van die natuurkunde-theorie heeft dat nou zin? Ik bedoel zal de rechter naar kijken of heeft die echt zoiets van rot toch op man.
 
Bezwaarschriften zjn best leuk, maar kijk uit met die standaard dingen die aangeboden worden op sommige sites. Die kennen ze bij justitie onderdehand ook wel en ze worden er niet goed van. Hoorde een tijdje terug al eens op TV dat er werd nagedacht of ze dat niet extra konden gaan beboeten wegens het opzettelijk willen frustreren van de "rechtsgang".

Geen ID of dit inmiddels praktijk is, maar het lijkt me in ieder geval dat zelf een bezwaarschrift te maken met eigen argumentatie en stuk meer kans biedt.

Mvg
 
nou sommige scootersuckers die ze gewoon van het internet halen en ZONDER aanpassingen gewoon opsturen kregen een EXTRA boete, kwam dr op neer dat ze onnodig zand in de ambtelijke molen veroorzaakte.

Ben toen aangehouden maar ik dacht te lezen dat de meting binnen 12 graden moest plaatsvinden. Maar toen ik werd gelasert was een lange weg waar je 80 mag met aan beide zijdes bomen achter elkaar. Die agent stond dus achter een boom. Maar hoeveel meter is dat, dat binnen de 12 graden valt? ongeveer dan...
 
DUH...hoe groter de hoek is waaronder je gemeten word met de laser, hoe LAGER je snelheid uitpakt....

Als je recht frontaal meet (X1) meet je dus exact de snelheid waarmee je aankomt rijden richting laser....
Als je onder een hoek van 90 graden zou meten (X2) dan meet de laserbedienaar dus je zijdelingse verplaatsing in zijn richting ....0 km/u dus waarschijnlijk ;)


------->rijrichting-----> ................ X1







............X2


(de .... staan er alleen omdat anders alles richting links uitgelijnd wordt)


Hoe groter de hoek, hoe meer in JOUW voordeel ;)
 
nou sommige scootersuckers die ze gewoon van het internet halen en ZONDER aanpassingen gewoon opsturen kregen een EXTRA boete, kwam dr op neer dat ze onnodig zand in de ambtelijke molen veroorzaakte.

Ben toen aangehouden maar ik dacht te lezen dat de meting binnen 12 graden moest plaatsvinden. Maar toen ik werd gelasert was een lange weg waar je 80 mag met aan beide zijdes bomen achter elkaar. Die agent stond dus achter een boom. Maar hoeveel meter is dat, dat binnen de 12 graden valt? ongeveer dan...
Achter een boom!?! Dan heb je toch wat gemist in je jeugd. |(
DUH...hoe groter de hoek is waaronder je gemeten word met de laser, hoe LAGER je snelheid uitpakt....

Als je recht frontaal meet (X1) meet je dus exact de snelheid waarmee je aankomt rijden richting laser....
Als je onder een hoek van 90 graden zou meten (X2) dan meet de laserbedienaar dus je zijdelingse verplaatsing in zijn richting ....0 km/u dus waarschijnlijk ;)


------->rijrichting-----> ................ X1







............X2


(de .... staan er alleen omdat anders alles richting links uitgelijnd wordt)


Hoe groter de hoek, hoe meer in JOUW voordeel ;)
Ssssssssssssst. Niet zeggen, stel je voor dat de OvJ het hoort. Dat wil je toch niet op je geweten hebben. :o

Maar geef 's antwoord op mijn vraag.
 
Zou niet te moeilijk doen met bezwaarschriften. Je maakt weinig kans dat je bij een snelheids overtreding van een overschreiding van 40 km/h dit goed kunt maken met een verhaal over hoeken of dergelijke wiskundige rekensom!!
Heb een keer bezwaarschrift ingedient. kreeg een leuke uitnodiging! Dus mocht voor het gerecht komen, om de boel uit te leggen. natuurlijk hadden ze het beter voorbereid dan ik! Ook door dat ik al enkele andere bekeuringen op m'n naam stonden, was ik zwaar de lul.
De offier van justitie brabbelde zelfs over inname van m'n roze papiertjuh!
Moest dus gewoon m'n accepgiro betalen, en werd nog met een extra waarschuwing voor de volgende keer weggestuurt.
Mijn verhaal, de reden dat ik de bekeuring niet rechtsgeldig vondt, kwam helemaal niet tersprake!!!!
Doe daar maar eens iets tegen op dat moment!!

Dus .. gewoon betalen!! is mijn advies! |(
 
Achter een boom!?! Dan heb je toch wat gemist in je jeugd. |(Ssssssssssssst. Niet zeggen, stel je voor dat de OvJ het hoort. Dat wil je toch niet op je geweten hebben. :o

Maar geef 's antwoord op mijn vraag.
Welke...je vraagt zoveel in dit topic :?


Vanaf een rijdende motor laseren is onmogelijk.
Voor normale mensen dan iig... :P ...je hebt echt een behoorlijk vaste hand nodig om het apparaat stil te houden.
Zijdelings verplaatsingen, en in hoogte dus ook, lijden alleen maar tot een "foute" meting, waarbij je dus ook GEEN snelheid te zien krijgt.

Enige dimensie die dan nog overblijft is richting het object dat je meet..?? Verwaarloosbaar en zowiezo erg moeilijk om die verplaatsing te doen zonder in andere richtingen ook te bewegen.
 
Welke...je vraagt zoveel in dit topic :?


Vanaf een rijdende motor laseren is onmogelijk.
Voor normale mensen dan iig... :P ...je hebt echt een behoorlijk vaste hand nodig om het apparaat stil te houden.
Zijdelings verplaatsingen, en in hoogte dus ook, lijden alleen maar tot een "foute" meting, waarbij je dus ook GEEN snelheid te zien krijgt.

Enige dimensie die dan nog overblijft is richting het object dat je meet..?? Verwaarloosbaar en zowiezo erg moeilijk om die verplaatsing te doen zonder in andere richtingen ook te bewegen.
Zie je wel dat je weet welke vraag ik bedoelde. :P
 
Baksteen, is het niet zo dat wanneer er geen goede meting gedaan kan worden (in het voordeel van de "klant" of niet) dat het dan niet rechtsgeldig is?

Zoals je al zei: Wanneer de meethoek niet bekend is, is er dus geen goede meting verricht (welliswaar in het voordeel van de overtreder)zoals in mijn vorige post uitgelegd.

Niet geschoten is altijd mis...
 
Baksteen, is het niet zo dat wanneer er geen goede meting gedaan kan worden (in het voordeel van de "klant" of niet) dat het dan niet rechtsgeldig is?

Zoals je al zei: Wanneer de meethoek niet bekend is, is er dus geen goede meting verricht (welliswaar in het voordeel van de overtreder)zoals in mijn vorige post uitgelegd.

Niet geschoten is altijd mis...

Ik heb nergens gezegd dat "Wanneer de meethoek niet bekend is, is er dus geen goede meting verricht (welliswaar in het voordeel van de overtreder)"... :? :? :?

Die laser is zo hufterproof dat OF je hebt iets fout gedaan en dan krijg je dus GEEN meetresultaat of je krijgt WEL een meetresultaat en dan zou je in het "gunstigste" geval dus in lijn met de rijrichting de exacte snelheid hebben.
In alle andere gevallen krijg je dus een lagere snelheid ...en daar wou je tegen in beroep gaan....??? :+

Het gaat om vaststellen van de rijsnelheid, en die is dan dus MINSTENS de gemeten snelheid. Mocht ik gelaserd worden hoop ik dat ze minstens in een 45 graden hoek staan }) O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan