PatrickSoler
MF veteraan
Hallo allemaal,
Vandaag werd ik erop geattendeerd dat mijn ketting veel speling had. Even gecheckt, en inderdaad erg veel speling, dus ik dacht ik pak de handleiding erbij en zet 'm wat strakker. Na veel gekloot dacht ik dat ik klaar was en dat het goed zat. Niets is minder waar. Toen ik ging rijden hoorde ik een soort 'klak' elke zoveel meter. Hoe harder ik reed hoe sneller deze klakken achter elkaar volgden (deed me denken aan wat je hoort/voelt als je een enorme slag in het wiel van je trapfiets hebt). Snel gestopt en even kijken wat er aan de hand was. De ketting stond ineens super strak. Weer de ketting losser gedaan, maar nog steeds hetzelfde probleem. Op het ene punt is de speling bijna 3-4 centimeter, maar als ik de band wat verder ronddraai is de speling op de ketting ineens nihil op een bepaald punt.
Ik heb geen idee hoe dit op te lossen, iemand wat tips?
Motor is een FZS600 Fazer uit 2002 en ketting ziet er nog prima uit (naar mijn mening iig )
Vandaag werd ik erop geattendeerd dat mijn ketting veel speling had. Even gecheckt, en inderdaad erg veel speling, dus ik dacht ik pak de handleiding erbij en zet 'm wat strakker. Na veel gekloot dacht ik dat ik klaar was en dat het goed zat. Niets is minder waar. Toen ik ging rijden hoorde ik een soort 'klak' elke zoveel meter. Hoe harder ik reed hoe sneller deze klakken achter elkaar volgden (deed me denken aan wat je hoort/voelt als je een enorme slag in het wiel van je trapfiets hebt). Snel gestopt en even kijken wat er aan de hand was. De ketting stond ineens super strak. Weer de ketting losser gedaan, maar nog steeds hetzelfde probleem. Op het ene punt is de speling bijna 3-4 centimeter, maar als ik de band wat verder ronddraai is de speling op de ketting ineens nihil op een bepaald punt.
Ik heb geen idee hoe dit op te lossen, iemand wat tips?
Motor is een FZS600 Fazer uit 2002 en ketting ziet er nog prima uit (naar mijn mening iig )