HELP: probleem met mijn KTM!!

Proemer

Rookie
1 feb 2004
11
0
Amsterdam
Hallo,

Wie kan mij helpen??

Ik heb een KTM 250exc (twee-takt) uit 1999. Normaal is het altijd één keer trappen en hij loopt. Gister echter tijdens een crossdagje hield hij er zomaar ineens mee op.

Hierna een half uur geprobeerd hem weer aan te trappen, maar hij gaf geen enkele kik. Motor maar mee naar huis gesleept en daar bekeken waar het aan zou kunnen liggen en een aantal dingen uitgeprobeerd:

- Bougie vonkte, toch voor de zekerheid een nieuwe erin gezet, zonder resultaat.

- De motor krijgt brandstof, maar na een paar keer trappen verzuipt hij.

- Nadat ik de benzinetank had gedemonteerd en de de motor zo'n drie kwartier had laten staan sloeg hij bij een nieuwe startpoging (met nieuwe bougie) ineens aan. Deze blijdschap was van korte duur, want na het monteren van de tank en openzetten van de benzinekraan sloeg hij na een minuut weer af om vervolgens geen kik meer te geven.

- Bij het aantrappen geeft hij af en toe een luide knal.

Heeft één van jullie een idee waar dit aan zou kunnen liggen??

Groeten,
Jeroen
 
Hoi,

Ja ik heb een nieuwe bougie erin gezet. Daarna starte hij meteen, maar sloeg na een minuut weer af. Hierna deed hij weer helemaal niets.

Luchtfilter al een poosje niet verschoond. Maar het probleem ontstond zomaar ineens, tijdens het rijden sloeg de motor ineens af zonder waarschuwen. Kan dat aan een vies luchtfilter liggen??

Bijlage: KTM Jeroen.JPG
 
Zo te lezen verzuipt ze gewoon, bij het openzetten van de kraan wordt het vlotterniveau te hoog ->carb demonteren en schoonmaken (waarschijnlijk blijft de vlotternaald hangen).
Succes! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan