Help!! Problemen met mijn carb's

MAD NINJA

MF'er
3 nov 2003
50
0
Hoogvliet
Gister middag even een stukje gaan rijden met mijn zx7r totdat bij het stoplicht mijn motor afsloeg. Pas toen ik mijn richtingaanwijzer en koplamp uitzette kreeg ik m weer aan de praat. Bij een tankstation gestopt en hierna startte hij helemaal niet meer. De ANWB gebeld, 1 uur gewacht, daarna nog eens zelf alle kuipdelen er moeten afschroeven omdat die vent van de anwb geen risico's wilde lopen om de delen te beschadigen. Toch heeft hij hem even weten te starten, maar hij viel helaas weer uit. Volgens hem verzoop de motor steeds. Dus vlotters niet goed en carb moesten eens schoongemaakt worden, ook ik hoorde dat hij stationair steeds slechter ging lopen en uitviel.
De bergingsdienst heeft mij uiteindelijk thuis afgezet. Echt balen!!!

Gelijk op MF gekeken of er meer mensen dit probleem zaten. En i.d.d. was het vaak de vlotter/carb die vies was ofzo. Vanochtend gelijk begonnen om de tank e.d. eraf te halen. Alles gelukt totdat ik bij de carbs kwam. Eerst koelvloeistof lekkage en vervolgens krijg ik de gaskabel niet los. Volgens Haynes manuel moet de gaskabel er zo af te halen zijn. Dus niet!!

Maar bij mij loopt de gaskabel en nog een kabel tussen de 2e en 3e carb naar beneden, daarnaast heb ik nu zoiets van is er niet teveel koelvloeistof uit het blok weggelekt.

Wie weet hoe ik mijn carbs kan verwijderen zonder dat er meer koelvloeistof weglekt en hoe ik de gaskabel loskrijg???
 
een maal per jaar forte 1 toevoegen aan de benzine dat houdt de carb. goed schoon en in de winter als je niet meer rijdt de tank vol weg zetten met forte 2 dat zal je veel rij plezier op leveren :] .
 
Gister middag even een stukje gaan rijden met mijn zx7r totdat bij het stoplicht mijn motor afsloeg. Pas toen ik mijn richtingaanwijzer en koplamp uitzette kreeg ik m weer aan de praat. Bij een tankstation gestopt en hierna startte hij helemaal niet meer.
...
...

Vergeet je carbs en richt je aandacht op de accu! Ik steek er bijna m'n hand voor in het vuur dat je accu de oorzaak is. Laadt 'm vanacht maar eens op en kijk of ie morgenochtend weer loopt. Check ook het vloeistofniveau en vul dit eventueel bij als het geen onderhoudsvrije accu betreft.

Sucz.
 
Vergeet je carbs en richt je aandacht op de accu! Ik steek er bijna m'n hand voor in het vuur dat je accu de oorzaak is. Laadt 'm vanacht maar eens op en kijk of ie morgenochtend weer loopt. Check ook het vloeistofniveau en vul dit eventueel bij als het geen onderhoudsvrije accu betreft.

Sucz.

Zal het morgen proberen, heb nu geen zin meer.

wat betreft de lekkage van koelvloeistof, de slangen van de koelvloeistof gaan naar en van de carbs. Dus ik dacht die moeten eraf anders kan ik niet bij de carbs. En de rest weet je.
 
helloooo,

gaskabel bij de gas handle ook los halen ( K werkje en let op hoe de kabels om het balhoofd lopen )

laat de carbs ultra-soon schoon maken bij een motorzaak niet zelf uit elkaar halen als je niet weet wat je doet !!

en het lijkt me ook een laad of onstekings probleem zoals je t brengt ,maar die vent van de anwb is ook niet helemaal van gister,.......(is je accu niet op)
Z e zijn ook heel gevoelig op bougies,die slaan bij het minste geringste door en moet ze dan vernieuwen.......

de sugestie hierboven over reinigings toevoeging voortaan doen zeker als je s'winters (bijna) niet rijdt

suc7

greets
full
 
Soms leveren moderne vlotterpennetjes met (versleten/ vervormde) plastic tipjes van zulke "af-en-toe-problemen"; en/of dan plotseling benzine-krapte of "verzuipen" mogelijk, door hetzij "kleven" dan wel niet-goed-afsluiten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan