Vraagje heb een super magna gekocht... eindelijk heb ik er een nu zit er aanslag van de roest motor heeft veel buiten gestaan. Kan ik dit verwijderen met een polijstmachientje oid ? Of hoe is dit het beste te doen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wou um laten coaten motor zelf ook matzwart laten maken black on blackNiet polijsten (tenzij je het gaat verchromen/vernikkelen/anodiseren) dan roest het vervolgens nog veel sneller.
Gewoon WD40 en een oude poetslap.
Onzin, gewoon netjes maken lukt best..Eigenlijk is de beste oplossing, het hele blok demonteren en matzwart spuiten.
Dat word heeel vaak gedaan bij deze motor, in deze staat.
Of poetsen tot je een ons weegt. Het aluminium kun je allemaal polijsten.
Carburateurs kun je ultrasoon laten reinigen, dan is de buitenkant ook weer blingbling.
De rest word allemaal vervangen door nieuwe blingbouten, en bijv dat aluminium stuurhooft , kun je ook zwart spuiten.
Je snapt het al, eigenlijk is het beter dat de héle motor gestript word.
Gewoon redelijk netjes.Onzin, gewoon netjes maken lukt best..
Nieuw
Tis geen klassieker die 5000+ waard is, als je er zin in hebt prima maar anders..
Jha wou um al matzwart maken wou er zelf aan beginnen maar dat gaat um al niet worden haha zoek nu ene wat dat zou kunnen doen wil eventueel ook wel helpen ermee lees dat je de kennis hebt heb je mss intressen om wat te hobbyenEigenlijk is de beste oplossing, het hele blok demonteren en matzwart spuiten.
Dat word heeel vaak gedaan bij deze motor, in deze staat.
Of poetsen tot je een ons weegt. Het aluminium kun je allemaal polijsten.
Carburateurs kun je ultrasoon laten reinigen, dan is de buitenkant ook weer blingbling.
De rest word allemaal vervangen door nieuwe blingbouten, en bijv dat aluminium stuurhooft , kun je ook zwart spuiten.
Je snapt het al, eigenlijk is het beter dat de héle motor gestript word.
Hmmm, best wel een leuk aanbod om lekker te sleutelen en knutselen.Jha wou um al matzwart maken wou er zelf aan beginnen maar dat gaat um al niet worden haha zoek nu ene wat dat zou kunnen doen wil eventueel ook wel helpen ermee lees dat je de kennis hebt heb je mss intressen om wat te hobbyen
Ja dat is helaas beetje uit de buurt helaas dan maar eve verder zoeken hahaHmmm, best wel een leuk aanbod om lekker te sleutelen en knutselen.
Het probleem is dat er giga veel tijd in gaat zitten.
Dan zou ik er zelf ééntje kopen en opknappen maar dat loopt toch al dood qua tijd.
Laat staan iemand bijstaan uit Limboland terwijl ik in Gelderland woon.
Voordat ik aan grensje Limburg ben, ben ik al een uur verder.
Je hebt wel een punt, maar heb je de foto's wel gezien van alleen al het chroom?Manmanman ``
Ding gewoon goed poetsen en in de ptfe spray of poetsolie zetten, en er gebeurd geen reet meer mee. Want hoe vaak ziet zo`n ding straks nog een regenbui of water ?
Maar ben ook geen poetser he die iedere week even 2u ofzo zich gaat uitsloven haha nee black on black vind ik dan veel mooier dan die bling bling te moeten onderhoudenJe hebt wel een punt, maar heb je de foto's wel gezien van alleen al het chroom?
Je kunt poetsen wat je wilt, dit word ook niet meer redelijk.
En op een overzichtsfoto lijkt het vaak mooier dan het in het echt is.
Als je het goed doet word alles matzwart mooier dan een beetje de roest proberen op te lossen.
En ook met poetsen komt het met het aluminium niet meer goed. Je kunt lang overal niet bij met de hand, laat staan een machine.
Het is gewoon een keus.
Of blijven rondrijden met een roestbak, of matzwart.
Motor is altyd goed onderhouden geweest kwa beurten ect ect de man was een echte motor rijder dus ook swinters weer of geen weer haha stond vaker buiten vandaar die roest aanslag. Maar dat heeft nix te zeggen of die de beurten ect niet gehad heeft haha motor rijd en klinkt als een rolex horloge zeer mooi en zuiverPersoonlijk zou ik het matzwart maken, maar niet direkt.
Eerst een jaar zo rijden, en kijken hoe de motor zich houd.
Qua techniek vertrouw ik deze motor niet. De buitenkant is zwaar verwaarloost dus meestal is er dan ook al jaren geen onderhoud meer gepleegd.
Het kan maar zo zijn dat als je echt gaat toeren met deze motor, dat je om de haverklap stil staat.
Elektra aangetast door erosie. Roest in de tank en de carburateurs slippen in no time dicht. Zelfs het bramdstoffilter helpt met roest niet meer.
Echt, ik voorzie problemen met de eerste echte grote rit.
Nou, dat wou ik horenMotor is altyd goed onderhouden geweest kwa beurten ect ect de man was een echte motor rijder dus ook swinters weer of geen weer haha stond vaker buiten vandaar die roest aanslag. Maar dat heeft nix te zeggen of die de beurten ect niet gehad heeft haha motor rijd en klinkt als een rolex horloge zeer mooi en zuiver
Jha heb ook al verschillende magna gezien en veel frikkendellen ertussen hahaha ook een pekelfiets maar ook van binnen hoor je al meteen als je ze start nee die kennis heb ik wel hoor ben alleen niet zo handig aangelegt voor zelf te knutselen. PNou, dat wou ik horen
Ik maak echt geen grap ofzo.
9 van de 10 keer is dat echt zo. Buitenkant verrot en van binnen ook.
Ik heb al meerdere Magna s hier op MF voorbij zien komen die er netzo uitzagen, en poef de koppakking eruit.
Gewoon zelfs het aluminium bij de koppakking nog aangetast door inwendige roest in het koelwatersysteem.
Los van andere megaproblemen.
Maar deze is dus technisch goed, dus dan zou ik wel weten wat ik deed.