Help roest aanslag

Als het de chroomlaag is die is aangetast door roest kan je er bijna zeker van zijn dat de chroomlaag zelf compleet weg is gevreten. De chroomlaag is maar enkele honderden tot tienden millimeters dik. Zolang het oppervlakkig kan je het met chroompoets of WD40/poetsdoek wegkrijgen. Maar let op, Roest betekend gewoon aanslag! Zit het te diep, dan kan je poetsen en poetsen tot je een ons weegt maar je schiet er nik mee op. Roest weg, morgen zit het er weer. Beste is om te kijken of je het opnieuw kan laten verchromen als de roest te diep zit (door de chroomlaag heen) en op het moedermateriaal zit.

Ik ben bang dat de roest op de 2e en 3e foto al door de chroomlaag heen zit.
Jep, de koelwaterpijpjes zijn mega ver heen.
De carbs moeten eraf om deze te vervangen.
En de pijpjes kunnen megavast gerot zitten.

Het hitteschild aan de achterkant van het blok is ook ver heen. Onherstelbaar, tenminste de chroomlaag. Spuiten kan nog wel.
Maar je kunt er niet fatsoenlijk bij, dus het hele blok moet dan gedemonteerd worden.
Als je dan toch bezig bent kun je net zo goed de hele motor strippen.

Of de optie, makkelijke onderdelen demonteren en matzwart spuiten.
En de rest gewoon ontvetten, schuren waar je bij kunt en dan matzwart. Dit word heel vaak gedaan, de laatste 10 jaar.

Een beetje een Ratlook, best grappig :t
Dan hoeft het spuitwerk ook niet perfect te wezen bij een Ratbike.

Een vuilnisbak looke met een technisch uitstekende motor.
 
Jep, de koelwaterpijpjes zijn mega ver heen.
De carbs moeten eraf om deze te vervangen.
En de pijpjes kunnen megavast gerot zitten.

Het hitteschild aan de achterkant van het blok is ook ver heen. Onherstelbaar, tenminste de chroomlaag. Spuiten kan nog wel.
Maar je kunt er niet fatsoenlijk bij, dus het hele blok moet dan gedemonteerd worden.
Als je dan toch bezig bent kun je net zo goed de hele motor strippen.

Of de optie, makkelijke onderdelen demonteren en matzwart spuiten.
En de rest gewoon ontvetten, schuren waar je bij kunt en dan matzwart. Dit word heel vaak gedaan, de laatste 10 jaar.

Een beetje een Ratlook, best grappig :t
Dan hoeft het spuitwerk ook niet perfect te wezen bij een Ratbike.

Een vuilnisbak looke met een technisch uitstekende motor.
Voordeel van alles (mat)zwart spuiten is ook dat je het gewoon weer licht kan afschuren en weer opnieuw kan spuiten. Verchromen zal wat kosten denk ik. Vooral als particulier met een handje vol spullen.
 
Voordeel van alles (mat)zwart spuiten is ook dat je het gewoon weer licht kan afschuren en weer opnieuw kan spuiten. Verchromen zal wat kosten denk ik. Vooral als particulier met een handje vol spullen.
Jep.

Ik weet waar ik over praat. Ik heb Amerikanen gezien met exact dezelfde Supermagna.
Gewoon onherstelbaar aangerot door het weer of doordat de motor zich altijd aan de kust bevond.
Een zoutig klimaat, zeg maar. Hetzelfde als dat je hier door de pekel rijd en niets beschermens aan de motor doet.

Echt waanzinnig niet goed wijs. De hele motor strippen en jarenlang bezig zijn met de renovatie.
Goeie onderdelen zoeken, en de rest nieuw laten verchromen of polijsten.
Echte blingblingmachines daarna. Gewoon nieuwe showroom staat.

En maar poetsen en poetsen na een ritje van 30 mijl.
 
Leuke ideen hebben jullie ratlook fiets :]:] daar zie ik mezelf wel mee de blits maken😎 nu nog ene vinden in limboland die me dat even kan fixe🤔🤔🤷‍♂️
 
1996-Honda-Magna-Custom-Bike-8.jpg
 
Nja, wat een waardeloos gebeuren dat vleesboek.

Ik ga mijn harde schijf er maar bij pakken. Dit schiet niet op8)7
 
Nja, nog niet gevonden wat ik zocht. Maar deze geeft je wel een idee hoe matzwart gaat lijken.

20877_magna_adr_1680_01_122_504lo.jpg
20881_magna_adr_1680_02_122_68lo.jpg



natuurlijk is dit te veel blingbling, kijk daar even doorheen.
 
Kijk, zonder alle plastic sierkappen zoals de Ferrari luchtinlaatkappen en de kapjes om de thermostaat en balhoofd, lijkt het al fantastisch.
Je kijkt zo op de elektrische onderdelen en de thermostaat enz.

Spuit dat ding matzwart en hang er nog wat oude troep aan en je bent Mad Max.

Equaliptisch, Mad in een futuristische wereld.

IMG_1012.JPG-1.jpg


Mijn oude beestje die weg is sinds 2012...
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan