Help!!! Schade SRAD 750

Hi guys,

Ik heb hem mondeling al gekocht, moet hem alleen nog overschrijven op mijn naam.
Ik wil gewoon even weten waar ik aan toe ben...... Aan sommige dingen moet je namelijk nooit beginnen......


Duitsland/belgie is een optie, maar dan zal je er ook tijd in moeten steken. UItzoeken, invoeren enz. En laat ik die tijd nou net niet hebben.

Tevens heb ik niet gezegd dat ik niet handig ben! Ben juist handig, maar dan zal je dingen moeten leren. En velen weten meer dan 1.

Vandaar deze optie....
 
Laatst bewerkt:
Werkplaatsboek ben ik al naar op zoek!

Iemand nog tips, waar ik deze het beste kan vinden. Wellicht in Pdf?

@erwin:

circuitracer? Misschien ooit nog eens, maar nu wil ik gewoon de auto laten staan en wat G-krachten voelen.
 
Ik denk dat je idd gewoon moet beginnen met strippen, als je het frame gecontroleerd hebt, en die is dan goed. Dan heb je altijd een goede basis om te beginnen. Nieuwe kuipdelen kunnen altijd nog. Gewoon strippen, controleren, opbouwen en dan de motor proberen aan de gang te krijgen. Het kan best zijn dat er ergens een kabeltje kapot is ofzo.

succes en het is altijd leuk als mensen zelf gaan sleutelen ipv alles wegbrengen of een motor kopen die in orde is, daar leer je niets van ;) ga zo door!
 
Hi guys,


Duitsland/belgie is een optie, maar dan zal je er ook tijd in moeten steken. UItzoeken, invoeren enz. En laat ik die tijd nou net niet hebben.

Tevens heb ik niet gezegd dat ik niet handig ben! Ben juist handig, maar dan zal je dingen moeten leren. En velen weten meer dan 1.

Vandaar deze optie....

Je hebt niet de tijd om een motor te zoeken, maar wel de tijd om dit ding op te knappen? Vindt op zich het projectje leuk, maar wat te duur in mijn ogen.

Succes
 
Hi Henkie,

ja, ik weet tijd moet je maken. Ik kan wel tijd maken als de bike in de schuur staat. Maar niet als ik eerst heel de romp slomp zoeken, bekijken, halen, invoeren, keuren enz.. moet voltooien. Daar moet je denk ik ook de weg in weten...toch?

Je zegt duur? Aan welke prijs zou ik dan moeten denken?
 
Hi Henkie,

ja, ik weet tijd moet je maken. Ik kan wel tijd maken als de bike in de schuur staat. Maar niet als ik eerst heel de romp slomp zoeken, bekijken, halen, invoeren, keuren enz.. moet voltooien. Daar moet je denk ik ook de weg in weten...toch?

Je zegt duur? Aan welke prijs zou ik dan moeten denken?

Je kan het zo gek maken als je het zelf wilt.. als jij hem weer helemaal in orginele staat wilt dan tikt het hard aan. Ik zou hem idd eerst strippen.. en een lijstje maken met wat er nu allemaal stuk is, wat noodzakelijk is en wat eventueel later kan (denk aan kuipwerk). Heb je een beetje een overzicht wat eea kost om hem op de weg te krijgen en wat het daarbovenop kost om er een beauty van te maken.

Is er nooit een taxatie van de schade gedaan door een schade expert oid? Misschien even slim om aan de vorige eigenaar vragen " :?

suc6!
 
Hi Guys,

wellicht hier nog puntjes?

full
 
Hi ,

Wellicht nog en puntje bij navraag;

Ik heb van de verkoper het Overschrijvingsbewijs en bedrijfsvoorrraad deel 1B ontvangen

De bedrijfsnaam staat op een motorzaak in het land.(Ik zal geen namen noemen)
Door de RDW is teruggemeld als CK/BP
op 22-7-04

Hoe zit dit eigenlijk?
 
Hi ,

Wellicht nog en puntje bij navraag;

Ik heb van de verkoper het Overschrijvingsbewijs en bedrijfsvoorrraad deel 1B ontvangen

De bedrijfsnaam staat op een motorzaak in het land.(Ik zal geen namen noemen)
Door de RDW is teruggemeld als CK/BP
op 22-7-04

Hoe zit dit eigenlijk?
Ik denk dat die als schademotor is ingevoerd....
Heeft de eigenaar er een ongeluk mee gehad of heeft hij hem met schade gekocht?
 
De verkoper verkoopt hem voor een vriend die er schade mee heeft gehad. Maar geen tijd heeft gehad deze te herstellen en aangezien de eigenaar al enige tijd in het buitenland zit, de verkoper gevraagd deze te verkopen.

Motor heeft een hele tijd stil gestaan, ik denk bij de RDW
Ik denk niet dat hij met schade is ingevoerd omdat hij al op NED kenteken staat sinds 98.


Ik heb net het bedrijf gebeld, waar hij op kenteken staat. Ze hebben hem dinsdag pas opgehaald en gelijk afgeleverd bij de verkoper.

Is er nog wat aan de schade zijde te zien?
 
Laatst bewerkt:
Kijk eerst en vooral goed of de voorvork, kader en achterbrug recht zijn, maar persoonlijk (correct me if i\'m wrong) denk ik niet dat kader en achterbrug echt veel schade zouden opgelopen hebben, gezien de schade aan koplamp en kopkuip :?
De voorvork kan je checken door een balk door het wiel te halen en loodrecht op de vork te zetten, en een andere vanboven op het vork.Als je nu recht naar beneden kijkt kan je zien of de twee balken schuin tov elkaar staan. Als er iemand nog tips heeft om dit te checken, ben zelf maar een \"rookie\" :9
Anyway, vork slecht; niet aan beginnen...kosten zullen snel veeel te hoog oplopen.
Langs de andere kant... mijn SV\'tje zag er stukken slechter uit en heb voor om en bij de 3000€ nu wel de bak van m\'n dromen...
In elk geval veel succes ermee, maar hou in gedachten dat die onderdelen altijd duurder uitkomen dan je eerst had verwacht!!!
 
"De verkoper verkoopt hem voor een vriend die in het buitenland zit." :?

"Ik heb net het bedrijf gebeld, waar hij op kenteken staat. Ze hebben hem dinsdag pas opgehaald en gelijk afgeleverd bij de verkoper." :?

- Waarom staat hij op naam van een of ander bedrijf?
- Waar hebben ze hem dinsdag opgehaald? Bij het RDW?
- Waarom heeft hij een hele tijd stil gestaan? Zeker niet bij het RDW!
- Als je klaar bent moet je er dan mee naar het RDW om hem te laten herkeuren?
- Of was die keuring van afgelopen week daarvoor?

Komt bij mij allemaal wat vaag over, als ik jouw was had ik een compleet, goed uitziend en rijdend exemplaar gekocht. :]
Bij dit verhaal heb ik geen goed gevoel... :X

Mijn advies: laten staan die fiets en op zoek naar een andere kan je gelijk... :]
 
Mijn Advies : koop een werkplaats handboek, haal het ding helemaal uit elkaar, kijk wat je nodig hebt en bouw hem weer in elkaar!!
Wat zou het als je duurder uit bent? Je kent op deze manier wel je fiets van binnen en buiten. En het is gewoon veel leuker..
Dus laat het "ik zou direct een goede kopen" maar achterwege want als hij dat wilde had ie niet naar een schadefiets gekeken. Als je de ruimte tijd en het geld hebtzou ik het gewoon doen!!

heel veel Suc6 :}
 
Je kan ook een goede kopen en die helemaal de/monteren... :Z
"Wat zou het als je duurder uit bent?" iedereen de meeste mensen werken hard voor de centen dus......... |(
En wat betreft: "Ik zou direct een goede kopen" Hij wou toch reacties?? 8-)
 
Laatst bewerkt:
"De verkoper verkoopt hem voor een vriend die in het buitenland zit." :?

"Ik heb net het bedrijf gebeld, waar hij op kenteken staat. Ze hebben hem dinsdag pas opgehaald en gelijk afgeleverd bij de verkoper." :?

- Waarom staat hij op naam van een of ander bedrijf?
- Waar hebben ze hem dinsdag opgehaald? Bij het RDW?
- Waarom heeft hij een hele tijd stil gestaan? Zeker niet bij het RDW!
- Als je klaar bent moet je er dan mee naar het RDW om hem te laten herkeuren?
- Of was die keuring van afgelopen week daarvoor?

Komt bij mij allemaal wat vaag over, als ik jouw was had ik een compleet, goed uitziend en rijdend exemplaar gekocht. :]
Bij dit verhaal heb ik geen goed gevoel... :X

Mijn advies: laten staan die fiets en op zoek naar een andere kan je gelijk... :]
Inderdaad een vage onderbouwing van de verkopende partij. Maar het gaat om de motor,die je hebt staan inmiddels,dus je kan zelf prima bekijken wat je kopen gaat. (haal er wat mensen bij die ervaring hebben met motoren e.d.)

Nogmaals succes als je deze wel gaat kopen. Hopelijk heb je 'm snel in prima staat tegen minimale kosten
 
Nou, ben er nog niet helemaal uit.

temeer omdat de 24000km waarschijnlijk ook Miles zijn. dat scheelt een slok....
Nu zitten we dus op 40k, dat vindt ik best veel. Ik heb het volgende besloten, als de verkoper niks van zijn prijs er afhaalt gaat de koop niet door. Anders ga ik er als nog voor.

Dus nu wil ik graag weten, wat is een goede prijs voor een Schade srad 750 uit 97
met 24000 Miles op de teller, waarvan de motor het op dit moment niet doet?
kij ook even naar de foto´s van deze topic

Alvast bedankt!
 
Hi Johan,

Dat zou kunnen maar ik denk het niet , want hij is volgens mij ingevoerd. Maar zijn het geen Amerikaanse kleuren?
 
Wat je ook kan doen is gewoonnaar een motorzaak in de buurt, gaan en een monteur aanspreken.
Vraag je gewoon aan hem of hij voor een redelijk prijsje na z'n werk tijd heeft om even te kijken.Dan weet je voor relatief weinig geld precies waar je aan toe bent.

iig veel zuuk6 *D
 
he suzie750

als je hem koopt hou je deze kleuren en kuipen aan? zo niet dan zou ik graag de kuipen van je overkopen.
koop je hem niet, kan je me dan het adres geven van die kerel, dan kan ik het misschien bij hem proberen.

het is trouwens een 96 versie!

veel succes met het verbouwen van je soes iig!!

sjaak
 
Werkplaatsboek ben ik al naar op zoek!

Iemand nog tips, waar ik deze het beste kan vinden. Wellicht in Pdf?

@erwin:

circuitracer? Misschien ooit nog eens, maar nu wil ik gewoon de auto laten staan en wat G-krachten voelen.

Ik heb nog een WPHB voor je, mag je voor weinig hebben (mail me maar ff). Overigens vind ik de schade nog wel meevallen. Lijkt alleen cosmetische schade, beetje ander plastic opsnorren (is hier op M-F een topic waarin iemand alle kuipdelen te koop aanbiedt), kleurtje erop en rijden.

Ik heb een SRAD als racer gehad en je kunt er alles zelf aan doen en de meeste zaken zijn voor weinig te krijgen op/via internet (heb helaas alle reserve onderdelen aan de nieuwe eigenaar meegegeven).
 
Terug
Bovenaan Onderaan