Help!!! Schade SRAD 750

Supahero

MF'er
23 jul 2004
201
0
Utrecht
Hi leute,

ik heb jullie hulp nodig. Ik ben weer erg impulsief geweest en heb een schade Srad 750 uit 97 gekocht voor 3000 euries! Zie foto

Nu moet ik aande slag: de motor staat recht op de wielen en het frame is niet krom. Motor heeft wel een tijd stil gestaan, dus starten ging ook niet..

Kijk even naar de foto´s. Wat zegt jullie gevoel? ben een leek, maar wil en kan snel leren..

full
 
Laatst bewerkt:
Dit is het dus. Volgens mij is er niet veel meer schade, alleen zal alles even nagolpen moeten worden. Er zaten wat draadjes los.

wat wil je allemaal weten?

Ben er wel achter dat de motor waarschijnlijk is ingevoerd vanuit de states gezien de Km/Miles aanduiding. Hij is van bouwjaar 97. maar 98 op kenteken gezet.

Motor heeft enkele maanden stilgestaan. maar volgens is deze week 22-7-04 RDW gekeurd volgens bewijsje.

Laat het maar horen, ik zit al op een stoel....
 
Zo lijkt het wel mee tevallen.
Zijn de voorpoten en schijven niet krom?
Ik zag dat de dynamodeksel beschadigd was, is die
niet kapot, anders heb je kans dat je die ook nog moet
vernieuwen.
lekt die geen olie of koelvloeistof, check effe
of er nog iets inzit.
Dat zijn de dingen die ik bij mijn broertje ben tegen
gekomen toen hij onder uit was gegaan.
 
Tja, ik kan zo ook niet ruiken wat er mee is natuurlijk. En dat wiel lijkt idd. wat schuin. Wat is er mee gebeurt? Weet je dat?

Ik heb overigens een SRAD 600 topkuip hier liggen (En rechter zijkuipen). Als je interesse hebt en het zou kunnen passen moet je even mailen. (Hij's wel rood/zwart, maar ik weet niet of je wilt gaan spuiten, restaureren of een streetfighter projectje beginnen...) Kunnen we vast wel wat voor regellen...
 
het lijkt mij een mooie schade fiets maar, is altijd moeilijk om zo te vertellen of alles recht is. hoelang heeft de motor stil gestaan? controleert de kabelboom tussen de frame en de voorvork en de benzine en als ik niet vergist heb je ook nog een veiligheid schakelaar onder je zitje maar, dat weet ik niet meer zo zeker en je zijstandaard schakelaar kontroleren of het goed doet. o, ja en je accu dan is die nog goed? succes ermee!!!!
 
Hi catchdude, redline rider en cage,

nee, volgens mij is de foto een beetje vertekend, want ik kon dat er niet uithalen. Zien jullie dat op de foto?

Zoals ik al zei, ik heb geen verstand van het technische gedeelte (daar heb ik julie voor :9 )

Nee, wordt geen streetfighterproject. Ik wil gewoon na 6 jaar eens een eigen bike hebben en kunnen rijden. Ik wil er ook gelijk iets vanaf weten, dus sleutelen gaat zeker lukken.

Onderdelen zoals kappen, kuip enz ben ik zeker geinteresseerd. De kleur is niet interessant. Ik ga hem desnoods gewoon zwart spuiten, als hj maar rijdt :]
 
Trouwens..... heeft er iemand van het weekend, het liefst morgen tijd om de bike even te bezichtigen en mij te onedersteunen
Hij staat nu nog in de buurt van Alphen aan de rijn...

Er is al een aanbetaling gedaan, maar mochten er teveel onvoorziene zaken komen. Kan hij als nog terug...

Laat het me weten....
Kleine vergoeding is natuurlijk bespreekbaar
 
Tja, dan hoef ik je alleen nog maar op mijn onderschrift te wijzen... ;)

Geeft ie helemaal gen prik? Hoe is het met de accu? Je zal inderdaad alles na moeten lopen om te kijken waar eht elctrische probleem is. Is er nog een fusebox (hoe zeg je dat in het nederlands?) Op de foto zie ik hem niet. Die zit normaal linksvoor bij het balhoofd, in de kuip verwerkt. En ik kan me zo voorstellen dat de boel niet werkt als die er uit is gerukt ;)

Misschien is een werkplaatshandboek een goed begin?
 
33803.jpg


Vraagprijs € 4.950,00


33597.jpg


vraagprijs € 4.450,00

Staan er zat te koop in die bouwjaren.

Dat soort bedragen zijn je alternatieven. 35% meer betalen voor een goed uitziende rijdende motor of zelf gaan sleutelen (zonder eigen ervaring) en enkele onderdelen (kuipwerk = duur) moeten kopen waardoor je aankoopbedrag van
€ 3.000,00 zo goed als zeker overschreden gaat worden (je weet immers nog niet eens wat je allemaal kan/gaat aantreffen).

Succes!
 
Hi catchdude,

Sleutel in het contact, startmotor draaide wel, maar sloeg niet aan.

Volgens de verkoper( die niet de eigenaar van de motor is, hij verkoopt hem voor een vriend, die in het buitenland zit. Voor de rest een aardige man, ik heb nog niet het gevoel dat ik vreselijk genomen ben.Hoe dat dan ook voelt??)

En voor de rest ziet de motor erg goed uit
 
Hi Sander,

Daar heb je helemaal gelijk in. Maar meestal staan erop dit soort bikes een behoorlijk aantal KM. En om niet constant terug te gaan naar de dealer, wil ik het liever thw OLD FASION WAY proberen. En te leren hoe zo´n bike nou werkt.

het zal mij in de toekomst zeker van pas komen, toch?
 
Draait de startmotor heel veel toeren? Of klinkt hij als een startmotor moet klinken? Hij kan natuurlijk, na de crash, gewoon verzopen zijn. Of de carbs zijn vuil na zoveel tijd stilstaan.

Hoe dan ook, die alternatieven die hier boven gepost stant (die van rond de 4500) zijn misschien het overwegen waard. Kuipwerk is niet goedkoop, zeker niet als je origineel spul wilt.

Reken er op dat als je het niet voor elkaar krijgt, en je hem weg moet brengen, dat je makkelijk over de 4000 euro heen gaat. Je zegt zelf al dat je niet zo handig bent, dus misschien is het het overwegen waard om een goede, functionerende motor te kopen en daar rustig aan mee te beginnen (klein beurtje hier en daar) en dan rustig aan bijleren?
 
mijn tips.

a) strippen dat ding. alles eraf. kuipen, kont, tank.
b) frame goed bekijken. geen deukjes, rimpels of scheuren bij de lasnaden.. GOED KIJKEN.
c) voorvork en velgen goed bekijken. alles nog goed.. ook hier weer kijken naar schade aan de vorkpoten. zorg ervoor dat het voorwiel de grond niet raakt en kijk eens of er geen speling op het balhoofd of op de voorwiel-as zit.
d) zelfde voor de achterbrug / achteras.

als die motor een klap gemaakt heeft waardoor het kuipwerk zo beschadigd is moet je echt goed gaan kijken naar het rijwielgedeelte. kijken of er geen andere schade meer is.


motor draait niet meer :? draait de startmotor nog rond, zo nee. accu en bedrading checken. zo ja.. vonken alle bougies?.. zo ja. krijgen de carburateurs wel benzine. als ie een tijdje stil gestaan heeft zakt er een soort rubberachtig spul uit de benzine naar beneden in de tank. dat verstopt het benzinefilter en als je pech hebt de carburateurs. tank leeg maken, filter schoonmaken, tank opnieuw vullen en nog een keer proberen dus. anders carburateurs openschroeven.

vergeet niet er even nieuwe olie en een oliefilter in te hangen en het koelvloeistof niveau te checken voor je hem start.


veel plezier met je project! enne. tja misschien had je in totaal iets goedkoper uit kunnen zijn door geen schadefiets te kopen, maar als je hier een setje racekuipen op koopt, een paar projectorlampjes voorin monteert en een leuke paintjob uitkiest kun je voor weinig geld een hele unieke motor rijden en daarbij wat leren over sleutelen motorfietsen.

racekuipen en zelfs 2e hands originele kuipen zijn voor zo'n gixxer op elke hoek van de straat te koop. wordt behoorlijk veel mee op het circuit gereden.
 
Laatst bewerkt:
Gezien de hoeveelheid schade die al op de foto te zien is, ben je beter af met een ander exemplaar. Desnoods zelf uit Duitsland halen. Met deze fiets die je nu op het oog hebt, denk ik dat je nooit gelukkig zal worden en dat ie veel duurder zal worden als een netjes exemplaar. (of in ieder geval niet veel meer dan een beetje schuifschade)

Kijk eens in Belgie of Duitsland.
 
Gezien de hoeveelheid schade die al op de foto te zien is, ben je beter af met een ander exemplaar. Desnoods zelf uit Duitsland halen. Met deze fiets die je nu op het oog hebt, denk ik dat je nooit gelukkig zal worden en dat ie veel duurder zal worden als een netjes exemplaar. (of in ieder geval niet veel meer dan een beetje schuifschade)

Kijk eens in Belgie of Duitsland.


scottie..

Ik ben weer erg impulsief geweest en heb een schade Srad 750 uit 97 gekocht voor 3000 euries!

hij heeft hem dus al gekocht ;)
 
Er is al een aanbetaling gedaan, maar mochten er teveel onvoorziene zaken komen. Kan hij als nog terug...

Dus...

Gezien de hoeveelheid schade die al op de foto te zien is, ben je beter af met een ander exemplaar. Desnoods zelf uit Duitsland halen. Met deze fiets die je nu op het oog hebt, denk ik dat je nooit gelukkig zal worden en dat ie veel duurder zal worden als een netjes exemplaar. (of in ieder geval niet veel meer dan een beetje schuifschade)

Kijk eens in Belgie of Duitsland.

stupid.gif
 
Laatst bewerkt:
mooi ding om om te bouwen tot circuitfiets.

maar ik denk dat 3000 euro wel aan de stevige kant is.


Als je snel leert zou ik gewoon een werkplaatshandboek kopen en het ding helemaal strippen en weer opbouwen.

iig suc6
 
Terug
Bovenaan Onderaan