help! slecht lopende cr125

BSM2

MF veteraan
22 jun 2002
4.971
6
-
had ook al op andere forum vraag gesteld. maar hier ook maar ff.

mijn honda cr125 is goed lopend uitelkaar gegaan, starte perfect en zo, reed perfect. framepje is gepoedercoat nu, meer niet. aan het blok is verder niet gesleuteld. er is ook verder niets gewijzigd er aan. maar nu...

hij loopt wel... maar k*t :( , ik had eerst dan hij na een paar min, zodra hij warm werd, uitviel. dan zij die gewoon bluuuuuh (wel gas geven maar niet onsteken geluid). bougie controle, bougie niet zeiknat en vonkte ook gewoon. bougie er weer in, en hoppa, hij starte weer. maar het verhaal bleef zich nu telkens herhalen.

tot nu..., nu blijft hij gewoon lopen in de neutraal. niet echt denderend. maar komt omdat hij ook niet echt tijd heeft om warm te worden. toeren draaien doet die nu iedergeval al wel.

maar als ik hem nu in de versnelling zet kom ik misschien 1m vooruit, en dan is het meteen: bluuuuuuuhhh uit...., en daarna meteen weer (wel is waar in de neutraal) kicken, en lopen!, maar dan speelt zich nu weer hetzelfde verhaal, in de versnelling, proberen weg te komen, bluuuh... uit. Heb er een nieuwe bougie opgedaan en bougiedop (Waren beiden niet meer echt denderend). voor de rest ook niet aan onsteking gezeten of zo, en de bekabeling heeft geen breuken o.i.d...

carb misschien verstopt? nee ook niet. want die is schoongemaakt..., en setup is ongewijzigd gebleven en er is verder niks losgehaald...

wat kan dit nou zijn dat die niet wil lopen?
bvd
 
zou toch ff ander bougietje proberen, lijkt me het meest logische
kheb dit ookal meerdere malen gehad door de bougie
ookal is ie nu niet vet of zeiknat, hij kan tog ze beste tijd gehad hebben
 
misschien trekt ie ergens valse lucht? loop alle afdichtingen van je inlaatkanaal eens af zou ik zeggen.
 
Weet niet hoe dat bij een CR500 zit, maar check ook altijd het ontluchtingsslangetje van je tank....
Het zou in dit geval wel zeer onwaarschijnlijk zijn, maar dat was het ook de eerste keer toen ik het bij mijn XR had. Zat een vetprop in het slangetje!!
 
waar bobine komt poedercoat weggefreest en op blankmetaal van frame bevestigs, aarde genoeg dus :)

valse lucht leek me zeeeer sterk aangezien de motor goedlopend is weggezet en er niet aan het blok zelf is gesleuteld...

bougietje + dop is al nieuw

jordi, het is een 125cc geen 500 ;) :) , en slangetje was het niet.

ben er dus al achter :) , denk ik altans...

carb voor de 3de keer schoongeblazen, alle sproeiers en gaten e.d, had al 2x eerder gedaan, leek me sterk dus... maar toch.
hij loopt nu vrij goed. valt niet meer uit, draait genoeg toeren e.d, heeft alleen als dit wat ver in de toeren zakt (vrij of koppeling in), en je geeft dan gas, dan wil die nog wel eens bluuuuh zeggen en neiging tot uitvallen. maar dan is het kwestie van ff gas inhouden, klein beetje gas maar, tot die over dat gedeelte heen is. en dan weer gaan. maar motor loopt nu igg weer vrij goed. nu dat kleine beetje bluuh er nog uithalen :)

maar bedankt
 
jah, om ff duidelijk te maken wat ik precies bedoel he ;) , want iedereen kent bijna het bluuuuh...uit geluidje wel ;) :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan