Help (soms) geen vonk XL 500 R

rex*

MF'er
13 mei 2004
86
0
Nijmegen
Hallo,

Na zaterdag lekker rond gereden te hebben met de XL500R (bj '82 PD02 blok) stopte ik even bij een kennis. Na 5 minuten starte ik de motor weer (liep meteen), maar sloeg (stationair) af en wilde daarna niet meer lopen.... :( . Op een geven ogenblik hebben we besloten om de motor aan te trekken.... Na veel rubber op de weg te hebben achtergelaten wilde de motor soms slecht maar wel lopen, maar alleen vol gas en toch geen toeren.

Na even verder te hebben gekeken, bleek dat ik een slechte en zeer onregelmatige vonk heb. Zo is die prima, een paar keer verder kicken is geen of een slechte vonk.

Vanavond even wat gemeten:
- kontaktslot/dodemans knop prima in orde (werkt dus goed)
- bekabeling prima.
- weerstand van de opnemer (zeer hoog) 500 ohm :? ( dacht dat die rond de 20 á 40 ohm moest zijn.)
- Weerstand ontstekings spoel 89 ohm. (is dit goed of te hoog/laag) Spoel geeft wel spanning met rustig kicken
- Bobine meet ook goed door, en krijg ook spanning
- bougie dop (ontstoordop) een weerstand van 9 kilo ohm (vind ik veel)
- Op de CDI alle spanningen en/of kontakten aanwezig.

Mijn vraag is nu,
Wie kan me de waarden doorgeven van de opnemer en ontstekingsspoel, en of wie heeft er nog een tip om nog na te kijken.

M.vr.gr.

Rene
 
ontstekingsspoel moet tussen de 250 en 320 ohm zitten bij mij XR600, misschien bij jouw XL ook?
 
Even nog een update

Vandaag twee honda dealers gebeld voor de diverse waarden, over 3 waardes zijn ze het eens, maar over 1 waarde niet _O-

Waarde impulsgever : 500 ... 570 ohm (is de mijn ook... dus goed ;) )
Waarde bobine ingang : 0,2 ... 0,3 ohm
Waarde bobine uitgang: 3,4 ... 4,2 Kilo ohm

Tja en dan een afwijking tussen de dealer (waardes uit hun boekjes)
waarde ontstekingsspoel : 150 ... 200 Ohm (dan zou de mijn niet goed meer zijn)
OF bij de andere dealer
waarde ontstekingsspoel : 50 ... 200 Ohm (dan is de mijn wel goed met zijn 89 ohm)

Dus impulsgever en bobine zijn (hoogstwaarschijnlijk) goed, en de spoel ???
OF de CDI heeft intern een los kontakt of is defekt :( :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan