Help: spijker in mijn band! En nu?

ik had het ook met mijn nieuwe band, gewoon een pluutje in laten zetten.

dat is ruim 3000 km geleden, ook hoge snelheden gereden, voor zover mogelijk met een div!
 
Ik reed van de motorzaak naar huis, lekker voorzichtig met mijn nieuwe bandjes, nog geen 3 kilometer verder moest ik zijn.. Zet mijn motor neer wil een slot door het achterwiel leggen, zit er een popnagel in :X |(

Pluutje erin laten zetten en bandje alsnog op gereden (7000 km. mee rondgereden) en ook met hoge snelheden (240 op de autobahn) en geen gezeur gehad.

Doen dus is mijn advies.
 
Laatst bewerkt:
Wanneer je een spijker in je band heb zitten. Bij een goede bandezaak halen ze de band eraf en gaan ze van binnenuit de band repareren door middel van vulcaniseren. Plakken ze er een plakker in nadat de band aan de binnenkant is schoongeschuurd(laagje eraf). Daarna doen ze er vloeibare rubber op om ervoor te zorgen dat de plakker niet losgaat. Doen ze alleen bij een klein gaatje en als het in het loopvlak is. Wanneer het gaatje bv aan de zijkant zit moet je hem vervangen omdat de krachten in een bocht toch wel hoog kunnen zijn. Band moet ook kunnen vervormen. Toch is het altijd zonde om een bijna nieuwe band te moeten weggooien. Wat je wel kunt doen is een band via het internet kopen, daarom zijn er wel eens mensen die het aanbieden om eventueel een band gezamelijk te kopen. Verschil in kostprijs van een band kan wel oplopen tot € 100, moet je wel altijd een reserve hebben staan voor de band versleten is of er iets in zit.
 
Laatst bewerkt:
En die risico's zoveel mogelijk beperken doe je door 230km/h gaan te rijden :?

Willen jullie het niet snappen of zo?
JA ik rijd hard (zoals velen), maar je kunt ook ''verantwoord'' hard rijden.
Dat houdt onder andere in: zorgen dat je materiaal perfect in orde is.

Mij maakt het niet uit wat hij met z'n band doet, ik geef alleen aan wat ik zou doen en waarom. Daarom plaatst hij toch een bericht?

Hier laat ik het maar bij..... 8-)
 
Willen jullie het niet snappen of zo?
JA ik rijd hard (zoals velen), maar je kunt ook ''verantwoord'' hard rijden.
Dat houdt onder andere in: zorgen dat je materiaal perfect in orde is.

Mij maakt het niet uit wat hij met z'n band doet, ik geef alleen aan wat ik zou doen en waarom. Daarom plaatst hij toch een bericht?

Hier laat ik het maar bij..... 8-)
Wat is volgens jou het risico van een d.m.v. een paraplu herstelde band, en hoe weet je dat :?
 
Plu erin en gassen met die hap.

Iedereen die beweerd dat een plu niet veilig is lult elkaar gewoon na, het eerste first-hand verhaal waarbij een plu faalt moet ik nog tegen komen.

zolang de koordlaag niet beschadigd is en het gat in het loopvlak zit is een pluutje zetten geen enkel probleem, dat ze het bij Motoport niet doen, duh, prima, ga je toch gewoon naar een echte motorwerkplaats. Die zullen tenminste eerlijk beoordelen of je gaatje te plakken is.
 
Laatst bewerkt:
Wat is volgens jou het risico van een d.m.v. een paraplu herstelde band, en hoe weet je dat :?

Weet ik niet. Ik zou gewoon een nieuwe kopen. Voel ik me in elk geval veiliger.
Boeit me ook niet wat een ander zegt, dit is wat ik zou doen.
 
M'n broer heeft een lekke band gehad met 230 km/u (ik reed gelukkig net iets achter hem) en dat ging maar net goed..... Hij is vlak voordat z'n band leeg liep waarschijnlijk ergens doorheen gereden.

Tip: vervangen.
Iedereen kan zeggen wat hij wilt, maar met je leven moet je niet spelen.
Maar dit heeft heeft toch niets met een reparatie te maken ? Dit gebeurt met een splinternieuwe band ook.....

Pas als jij aantoont dat een reparatie gevaarlijk is heb je gelijk, anders zie ik geen reden om niet te repareren.
 
Maar dit heeft heeft toch niets met een reparatie te maken ? Dit gebeurt met een splinternieuwe band ook.....

Pas als jij aantoont dat een reparatie gevaarlijk is heb je gelijk, anders zie ik geen reden om niet te repareren.

Dat was om aan te tonen, dat je veel geluk moet hebben om rechtop te blijven als je een lekke band krijgt tijdens het rijden. Heeft inderdaad niets met reparatie te maken.

Ik heb nu meerdere reacties (aanvallen) gehad op het feit dat ik een nieuwe band zou kopen.

A: bij mijn motorzaak zeggen ze dat ze niet willen repararen omdat het een risico met zich mee brengt.
B: ik voel me veiliger bij een nieuwe
C: ik geef mijn mening -> dit zou ik doen: moet ik me blijven verdedigen??
 
Ik heb ook eens een schroef in mijn vrij nieuwe band gehad (1700km)
Motoport doet niet aan reparaties, dus nieuwe band. :Y
Mijn Motoport in Rotterdam anders wel. Op eigen risico.
Njente problemen gehad en bandje volledig opgereden. *O*
 
Ik heb al meerdere malen in zulke topics aangegeven dat ik de vrijwel nieuwe banden wel wil hebben waar een klein spijkertje in zit, en tot op heden heb ik er 0 mogen ontvangen...

Ik laat ook altijd (nou ja, 2x nu) mijn banden repareren, en zelfs bij 280 km/u geen enkel probleem.

Heerlijk allemaal die verkooppraatjes!

:+
 
Laatst bewerkt:
Dat was om aan te tonen, dat je veel geluk moet hebben om rechtop te blijven als je een lekke band krijgt tijdens het rijden. Heeft inderdaad niets met reparatie te maken.

Ik heb nu meerdere reacties (aanvallen) gehad op het feit dat ik een nieuwe band zou kopen.

A: bij mijn motorzaak zeggen ze dat ze niet willen repararen omdat het een risico met zich mee brengt.
B: ik voel me veiliger bij een nieuwe
C: ik geef mijn mening -> dit zou ik doen: moet ik me blijven verdedigen??
Eigen mening prima, dat je je veiliger voelt prima; het is ook jouw geld dat je uitgeeft.

Ik val je niet aan, zet alleen mijn vraagtekens bij jouw redenatie; argumenten wil ik het niet noemen omdat het dus niets met reparatie te maken heeft.
 
Ik had na 2 weken ook een spijker in de nieuwe band. :(
Heb `m eruit getrokken en band liep leeg.
Heb `m laten maken, d.w.z. band eraf en van binnenuit werd ie opnieuw "geplakt"voor 11 Euro .
Ze gaven me de garantie , dat ie net als nieuw was en je kon hem vol belasten.
En ze hadden gelijk! :Y
Ben ermee naar Engeland :] geweest op vakantie en zo`n 1800 km mee gereden.
Geen problemen mee gehad.
 
Laatst bewerkt:
Okay dan maken we nu de balans op.....

Ik lees minimaal 10 verhalen dat een pluutje geen narigheid gaf.
Ik lees 0 verhalen dat het een pluutje een dramatisch einde van een motorcarriere opleverde.
Ik lees 0 verhalen waarbij de tante van de broer van een neef van die oom met die snor een dramatisch einde van een motorcarriere had door een pluutje.

Conclusie: Pluutje is veilig :Y en Goedkoop :Y

Ik verdenk degene die bandjes verkopen i.p.v. pluutjes ervan dat het een verkooptruc is
 
Waar is meer aan te verdienen en .......

1x raden met welke banden de monteurs in de werkplaats op rijden....
playing with the mind heet dat.
 
Of douw er een binnenband in bij twijfel.
Dan mag je helaas alleen nog maar legale snelheden rijden. :+
 
Dat was om aan te tonen, dat je veel geluk moet hebben om rechtop te blijven als je een lekke band krijgt tijdens het rijden. Heeft inderdaad niets met reparatie te maken.

Ik heb nu meerdere reacties (aanvallen) gehad op het feit dat ik een nieuwe band zou kopen.

A: bij mijn motorzaak zeggen ze dat ze niet willen repararen omdat het een risico met zich mee brengt.
B: ik voel me veiliger bij een nieuwe
C: ik geef mijn mening -> dit zou ik doen: moet ik me blijven verdedigen??

Je geeft niet alleen je mening ( die eigenlijk nergens op gebaseerd is)
Maar je geeft zelfs de tip om hem te vervangen.
Ik vind dat je geen tips moet geven over iets waar je nul ervaring mee hebt .Je geeft hier de indruk dat de band leeg zou kunnen lopen na het herstellen waardoor de ts een nieuwe band zou kopen en dan is er weer een in het verkooptrucje van de bandenhandel getrapt -O-
 
Marc de Boer schreef op 14 augustus 2007 @ 19:00:
ik weet niet of je dat bedoeld met een paraplu, maar er zijn dichtingsspulletjes. een soort staafje (laat ik me vertellen) dat er in wordt gejast en klaar is kees. Werkt erg goed bij gaatjes zoals veroorzaakte door spijkers. En dan schijn je er ook nog eens goed mee door te kunnen rijden.

Misschie nhet uitzoeken waard?


Dat heet proppen.
Dit kan je alleen bij autobanden doen !!!!!!

Parapluutjes zou denk ik wel kunnen, die worden van binnenuit door de band getrokken en ne als een plakker op een fietsband binnen in de band vastgeplakt.
Ze zien er dus uit als fietsplakkers met een rubber staafje erop.

edit: sorry freaky, je was me te snel af; twee zielen een gedachte

En weer wat wijzer. Ik zou denk ik zelf ook, voor de zekerheid, voor een nieuw bandje gaan. Die van mij kosten sowieso nog geen 100 euro incl opleggen ed, dus daar wordt ik niet heeel veel armer van. Maar ja, het blijven weer kosten die je hoopt niet extra te krijgen door een lekke tuut.
 
Je geeft niet alleen je mening ( die eigenlijk nergens op gebaseerd is)
Maar je geeft zelfs de tip om hem te vervangen.
Ik vind dat je geen tips moet geven over iets waar je nul ervaring mee hebt .Je geeft hier de indruk dat de band leeg zou kunnen lopen na het herstellen waardoor de ts een nieuwe band zou kopen en dan is er weer een in het verkooptrucje van de bandenhandel getrapt -O-

Ik zit zelf niet in de bandenhandel/motoren of wat dan ook, dus heb geen belang bij zijn keuze. Hij vraagt om de mening van mensen. Ik geef aan wat IK zou doen en heb ook aangegeven dat ik mijn keuze baseer op gevoel.

So get of my back :Y
 
Ik heb het aan een vriend van mij gevraagt die zelf op het circuit rijdt en monteur is.
Ik kon bij hem ook via via aan banden komen die zo goed als nieuw waren en waar een spijker in zat. Hij was er niet zo enthiousiast over.
Zijn collega reed wel eens met zo'n band met plu-tje. Beide jongens hoefde nix aan mij te verdienen.

De keus ligt toch bij jezelf. Als noodoplossing een plu-tje zou ik wel doen, maar met zo'n band gaan knallen in de Eiffel is een ander verhaal.
Nee, ik heb geen ervaring dat een plu-tje eruit klapt en die wil ik ook niet krijgen.

Maar misschien is het ook afhankelijk van wat voor type motor rijdt en wat je rijstijl is.
Bij (super)sport en een dito rijstijl zou ik het risico niet nemen.
Met een chopper of toerfiets en als je niet plat gaat in bochten met een flinke snelheid, zou ik wel een plu-tje aandurven. Heb weleens een klapband op de chopper gehad...was niet zo'n ramp, maar reed wel kudt.
 
In mijn vorige achterband zat ook een nagel. Zo ene om gyprocplaten mee te nagelen.
Toen ik die er wilde uittrekken protesteerde men band met een luide "pssssjjjjtttt". Heb de nagel er vlug terug ingeduwd.
Thuis de nagel er beetje uitgehaald, drupje velpon lijm errond, de nagelkop eraf geknepen, en de rest van de nagel terug in de band geduwd. Daarna voorzichtig woonwerken (32Km HT) met de eerste dagen elke rit de luchtdruk controleren. Geen luchtverlies. Doorrijden dus. Woonwerk en winter = geen hoge snelheden (anders ook al niet), klapband bij een nageltje is zelfs niet van toepassing. Zo heb ik nog een grote 3000km gereden tot de band versleten genoeg was ....
What if .... de band toch ging leklopen halkverwege een rit? Wel dan had ik de lol om een oplossing te zoeken voor dat probleem, tis es iets anders ....
 
Terug
Bovenaan Onderaan