help SPOED

fastbike

MF veteraan
In memoriam
23 jul 2002
8.693
1
Amersfoort
Hallo allemaal,

ik zit nu met een probleem, ik heb mijn toerenteller van mijn FZR600 los gehaald om een weerstandje "even" te vervangen :? alleen nou heb ik die kast van de tellers open en kan ik wel een weerstandje vinden alleen denk ik daar zelf niet bij te kunnen aangezien dze achter de wijzerplaat zitten ???????????

iemand een oplossing ? (wel serieuze want ik kan zelf ook grappen genoeg bedenken)
p.s. de zooi ligt nu open

Laatst bewerkt:
helaas, alleen met electronica knoeien als je de schema's hebt, of deze uit je hoofd kent. Ik heb nog nooit een schema gevonden van een fabriekstoerenteller, ben dus bang dat er moeilijk aan te komen is.

Wat was trouwens de reden dat hij uit elkaar moest

als er een weerstand niet in orde is, en je kunt zien welke waarde dat hij heeft, kun je altijd een weerstand parallel zetten, zodat je uiteindelijk de juiste waarde hebt. eventueel kun je de defecte opblazen, maar dat is lastig en dan zul je moeten weten wat je doet. Ik heb nog nooit een weerstand gezien die een lagere waarde kreeg toen hij kapot ging, dus deze methode moet werken. welke waarde je moet hebben is een ander geval, als je dat niet weet en de weerstand is kapot moet je sowieso het juiste schema hebben

suc6

helaas, alleen met electronica knoeien als je de schema's hebt, of deze uit je hoofd kent. Ik heb nog nooit een schema gevonden van een fabriekstoerenteller, ben dus bang dat er moeilijk aan te komen is.

Wat was trouwens de reden dat hij uit elkaar moest

als er een weerstand niet in orde is, en je kunt zien welke waarde dat hij heeft, kun je altijd een weerstand parallel zetten, zodat je uiteindelijk de juiste waarde hebt. eventueel kun je de defecte opblazen, maar dat is lastig en dan zul je moeten weten wat je doet. Ik heb nog nooit een weerstand gezien die een lagere waarde kreeg toen hij kapot ging, dus deze methode moet werken. welke waarde je moet hebben is een ander geval, als je dat niet weet en de weerstand is kapot moet je sowieso het juiste schema hebben

suc6
de reden dat ie uitelkaar moest was dat de toerenteller kapot was :P

ik ben er nog druk mee, bedankt voor de tips enzo :)

Terug
Bovenaan Onderaan