Help!! Startmotor Aprilia Tuono ontploft

Thuisjongen

Rookie
22 feb 2014
11
0
Geachte leden,

Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een Aprilia Tuono uit 2002 met 17.000 km op de teller.

Vandaag wil ik de motor, na een ritje dus warm, weer starten en vlak voor dat hij aanslaat is er een luid gekraak en geratel te horen en lijkt de startmotor te zijn ontploft. Nogmaals starten resulteert in nog meer gekraak, dus hier ben ik maar snel mee gestopt. De startmotor zelf lijkt het echter wel gewoon te doen. De motor uiteindelijk aan de praat gekregen door aan te duwen en hij rijdt en schakelt verder prima.


Heeft één van jullie enig idee of ik een gruwelijke miskoop heb gedaan of dat het gewoon domme pech is en een relatief makkelijke fix?


Heel erg bedankt alvast!
 
Had je hem particulier gekocht of bij een dealer met garantie?

Ik zou zwz gewoon even opbellen en kijken of er iets te regelen valt, beetje stom dit...

edit: typo
 
Laatst bewerkt:
Pin me er niet op vast, maar is dit probleem geen bekend dingetje bij deze aprilia's?

Ik meen weleens iets gelezen te hebben over een probleem met de startkoppeling.
 
Geachte leden,

Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een Aprilia Tuono uit 2002 met 17.000 km op de teller.

Vandaag wil ik de motor, na een ritje dus warm, weer starten en vlak voor dat hij aanslaat is er een luid gekraak en geratel te horen en lijkt de startmotor te zijn ontploft. Nogmaals starten resulteert in nog meer gekraak, dus hier ben ik maar snel mee gestopt. De startmotor zelf lijkt het echter wel gewoon te doen. De motor uiteindelijk aan de praat gekregen door aan te duwen en hij rijdt en schakelt verder prima.


Heeft één van jullie enig idee of ik een gruwelijke miskoop heb gedaan of dat het gewoon domme pech is en een relatief makkelijke fix?


Heel erg bedankt alvast!

How To : vervangen startkoppeling RSV Tuono
 
Bedankt voor de reacties allemaal.

Heb 'm particulier gekocht, dus nu hopen dat er iets te regelen valt.

Motor is opgehaald en ik hoor woensdag wat er allemaal loos is. Lijkt er toch op dat het een dure grap gaan worden.

Hopelijk is het dan even klaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan