help, startproblemen

Skik

MF'er
31 mrt 2004
68
0
utrecht
2 weken geleden stond mijn kawa gpz 750 uit 1987 buiten in de vrieskou.
S'ochtends geprobeerd te starten en dat lukte niet, normaal nooit geen startproblemen. Daarna nog nog een paar keer geprobeerd te starten totdat de accu leeg was. Nu wil ik vrijdag proberen te starten via startkabels aan de auto.
Hebben jullie hier tips voor en zijn er nog eventuele andere dingen die ik moet doen nu de motor zeker 2 weken heeft stil gestaan buiten(kan er vocht in de carbs zitten,hoe krijg ik dat eruit enz.)

GR SKIK
 
Is waarschijnlijk alleen de accu. Bij lage temperaturen kan die minder amperes leveren, vooral als ie al wat op leeftijd is. De startmotor trekt dan de spanning vd accu omlaag (bijv tot 7 volt ofzo) waardoor de bougies nauwelijks vonken (ook weer vooral als de bougies al wat ouder zijn).

Wat bij mij hielp met zijn kouwe start was om eerst effe het licht aan te zetten. Door het leveren van een paar ampere warmt de accu op en worden de ioontjes wakker gemaakt ofzoiets. ;)

Starten zelf gaat het beste met meerdere korte startpogingen met tussenpozen. (en met het licht uit :P )



Let effe op met autoaccu en startkabels. Als je motoraccu gans leeg is en je prikt em aan de auto gaat ie extreem snelladen volgens mij. Da's vooral slecht voor de levensduur vd batterij. Heb je geen acculader?
 
Ik ben het volledig met "roestendoenze" eens, maar ik zou als ik jouw was proberen om ff ergens een acculader te lenen en die er een uurtje ofzo aanhangen.
Dat is voor de levensduur van je huidige accu beter, en daarna start hij waarschijnlijk weer zonder problemen. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan