HELP, suggesties? welke motor kopen?

Tint93

MF'er
29 nov 2012
166
0
Kapelle (Zeeland)
Dag allemaal,

Wellicht zijn er mensen die hun ervaring met mij willen delen in de vorm van een suggestie voor een motor die wellicht bij mij past. Momenteel rij ik 6 jaar op een BMW F650 Funduro uit 1998. Deze begint mij wat te veel mankementen te krijgen, dus plan ik de aankoop van een andere fiets. Afhankelijk van de kosten die deze nog gaat hebben kan dit nog wel een jaartje of 2 duren, kan ik ook nog even sparen.

Mijn situatie:

Ik ben 1,92m kort.
Voornamelijk gebruik voor woon-werk verkeer.
40 km enkele reis/30 minuutjes, voornamelijk 100 km/u, klein stukje snelweg.
Rond de 10.000 km/jaar.
Uiterlijk van motor is niet belangrijk
Sport, toer, motorscooter of elektrisch, maakt niet uit
Wat is belangrijk: comfort, laag verbruik,
Ik zou graag zelf wat onderhoud plegen, in ben geen prof, mijn ervaring: ketting/tandwielen/remblokken, voorvork keringen, balhoofdlagers,
Tweedehands, budget 4/5000, afhankelijk hoelang ik nog heb om te sparen ;)

Alvast bedankt!
 
Comfort en laag verbruik klinkt direct als een Honda NC 700. Maar om die ook spannend of leuk te noemen, denk het niet?
Valt wel mooi binnen je budget...
 
Ben zelf 1.90 en rij met veel plezier op een vstrom650. Daar die er al een tijdje is moet er vast wel eentje zijn binnen jouw budget! Kwam pas iemand tegen die er in 6 jaar tijd 168000 km op gezet had :} Zeker eens op gaan proefrijden :]
 
Bedankt voor de suggesties!! Weer voor een f650 gaan is zeker een optie, aangezien verder vrijwel geen ervaring heb met andere deze vraag :)

Waarom zou ik niet voor een motorscooter gaan?
 
Ik zou nog 2 jaar flink doorsparen, tegen die tijd zijn deze prijzen ook weer gezakt en is zoiets vast wel binnen budget te vinden:
Zero Motorcycles Tour DSR ZF13 Inruil mogelijk,1e Eigenaar,B
€ 10.950,00
Paar zonnepanelen op je dak gooien, en je rijdt vrijwel gratis 😜
 
De ultieme woon-werk-motor: Honda NC700 c.q. NC750. Ik heb zelf de NC750X met DCT. Superzuinig (onder de 1:28 kom je niet met normaal rijden). Techniek is heel toegankelijk. En Honda-kwaliteit.
 
Bedankt voor de suggesties!! Weer voor een f650 gaan is zeker een optie, aangezien verder vrijwel geen ervaring heb met andere deze vraag :)

Waarom zou ik niet voor een motorscooter gaan?

Rij je puur praktisch de motor, maw heb je helemaal niks met motorrijden?

Laat ik het zo zeggen, als jij zelf helemaal geen bleeeeeeh gevoel krijgt bij een motorscooter, is het misschien wel iets voor jou :+
(kosten en gebruik etc weet ik niet)


o enneh, comfort en sportmotor ga je niet snel kunnen combineren gok ik ;)
Jij bepaalt met hoeveel emotie (fun) je jezelf op 2 wielen wil verplaatsen
 
De ultieme woon-werk-motor: Honda NC700 c.q. NC750. Ik heb zelf de NC750X met DCT. Superzuinig (onder de 1:28 kom je niet met normaal rijden). Techniek is heel toegankelijk. En Honda-kwaliteit.

Zou ik eerder voor een X kijken dan een S. Ik ben 1.74 en pas goed op een S, maar als ik 20 cm langer zou zijn zouden m'n knieën niet blij zijn, denk ik.
 
Ik ben begonnen met rijden voor de fun, en ik heb er zeker nog veel fun aan... Alleen omdat ik nu bijna dagelijks naar m'n werk rij doe ik het daar naast niet veel meer.

Dus praktisch is het zeker maar ik heb er zeker veel plezier mee. Ik vind scooters niet mooi, maar als ik daar een stuk meer comfort en lager verbruik voor terug krijg, wellicht een overweging.

Zonnepanelen heb ik al en kan eventueel ook laden op mijn werk 👍🏼
 
Comfort en laag verbruik/lage onderhoudskosten binnen het gegeven budget: nc700 of 750 met of zonder X is precies daarvoor gemaakt.

Elektrisch is ook geschikt voor jouw gebruik, dan wordt de hogere aanschafwaarde gecompenseerd door de lage onderhoudskosten (nooit olie verversen, kleppen stellen, luchtfilter/bougies vernieuwen etc).
 
Mijn vraag bij electrisch is nog hoe de capaciteit van de batterij is als je die tweedehands koopt. Dit zal uiteraard afhangen van de vorige eigenaar, maar de opgegeven kilometers door de fabrikant op een volle thank gaat waarschijnlijk niet meer lukken. Wellicht rekening mee houden en eentje kopen met een grote capaciteit. En kan die in de vrieskou staan? Ik heb een afdak maar geen verwarmde garage. Dus thuis laden zal ook af en toe onder 0 moeten.
 
Diversion 600 kost geen drol en zijn hier uitmaate geschikt voor. En dan hou je heel veel geld over voor benzine.
 
Terug
Bovenaan Onderaan