help! suzuki gs 450 L loopt niet meer!

Status
Niet open voor verdere reacties.

melk09

MF veteraan
16 jan 2011
1.485
1
Den Haag
hallo allen, sinds kort via familie in het bezit van een oudje:

Suzuki Gs 450 L (1983.....)

nu heb ik meerdere probleempjes, maar de grootste is:

ik begrijp niks van de (wat ik heb begrepen) Vacuum kraan...

er zitten 2 nipples op 1 daarvan is direct op me carb - benzine toevoer aangesloten.. (met zo een T splitsing..
ter info heb een prio-on-res- stand welke moet ik hebben?? :+

wat moet ik doen met die andere nipple? en waar moet die eindigen?

ik heb net een wphb besteld, maar weet iemand waar je de online versie kan krijgen?

btw heb hem geprobeerd aan te rennen in zijn 2 maar lukt voor geen meter ploft wel 1-2 x.
(accu hangt aan de oplader)


mvg melk == het lekkerste drankje

edit: bij de 'on' stand komt er geen druppel uit bij pri wel
 
Laatst bewerkt:
normaal staat de kraan op on, en gaat pas open als de motor loopt.
in de pri stand omzeil je het vacuum gedeelte.
dus als je twijfelt en de motor moet aanduwen, zet hem dan op pri.

1 slang van de kraan gaat naar de carbs en de andere zit op een inlaatspruitstuk.
 
Doordat je start krijg je onderdruk(vacuum) en wordt door een slangetje onder je carb die naar je kraan loopt de vacuum kraan geopend. Pri is constant doorlopen, on is aan en res is als je tank bijna leeg is. Pri gebruik je na lange tijd stilstaan, net even voor het starten.
 
zo dan dat is snel qua reacties.... zeker niks op tv:P
maar mijn inlaat spruitstukken zijn van rubber (geen nipple te bekennen..)

maar weet een van jullie toevallig ook een antwoord op het volgende:

ik heb de + en - via een auto accu met startkabels vastgemaakt, maar het starten lukte niet..
ik hoorde het relais wel klikken maar de startmotor niet rond draaien..

maar als ik de startmotor eruit haal en gewoon op de auto accu aansluit doet ie t perfect..
misschien start relais ofzo?
mel

alles deed het verder: lichten: knipperlichten groot/dimlicht en de toeter..
 
Laatst bewerkt:
als je dat geklik hoort is dat een teken dat er te weinig vermogen/stroom is om de startmotor te laten draaien.
dat kan ook komen doordat je de startkabels niet goed vast hebt zitten.
overigens kan een erg lege accu ook de oorzaak zijn van het niet willen starten.
en er moet op de inlaat een aansluiting zitten voor de vacuumslang.
dat kan ook op de carb zitten ipv op het rubber deel.
 
Laatst bewerkt:
de accu was leeg . eronder vandaan getrokken, staat nu paar uurtjes te laden onder gel lader (accu is gel)

startkabels zaten goed vast met boutje in de +ring en t zelfde in de min (boutje door het oogje moertje eraan en de startkabel op de kop en onderkant van de bout..
 
de bougie's zijn schoon (nieuw) carbs zijn goed en schoon, spruitstuk zit goed vast, luchtfilter element vervangen, olie ververst benzine ververst en olie filter vervangen..

nog steeds alleen plof plof..
krijg er wel een goede conditie van .. dat aanrennen
 
als je dat geklik hoort is dat een teken dat er te weinig vermogen/stroom is om de startmotor te laten draaien.
dat kan ook komen doordat je de startkabels niet goed vast hebt zitten.
overigens kan een erg lege accu ook de oorzaak zijn van het niet willen starten.
en er moet op de inlaat een aansluiting zitten voor de vacuumslang.
dat kan ook op de carb zitten ipv op het rubber deel.

ik heb wel 1 nipple bovenop 1 van de carb's die andere heeft dat niet..
kan dit hem zijn? en heeft dit gevolgen als ik dit niet aangesloten heb?
 
heeft de motor lang stilgestaan?
zoja dan kunnen de carbs verstopt zijn.
ook kun je dan de vlotterkamers eerst laten leeglopen.
het is ook mogelijk dat door het vele starten de bougies zijn doorgeslagen.
zijn de bougies wel nat als je hebt geprobeerd om te starten?
 
de motor heeft een half jaartje stil gestaan:
zoals eerder vermeldt: de carbs zijn schoongemaakt en leeg laten lopen , doorgeblazen en benzine is vernieuwd.. bougies zijn wel nat na het starten, en ik hem hem alleen geprobeerd aan te rennen..
er komen morgen nieuwe bougies via post dus ik ga die ook proberen met volle accu..

heb je je accu in je motor nodig als je hem wilt aanrennen?
heb hem geprobeerd aan te rennen zonder accu erin? misschien dat een reden van mislukking?
 
de motor heeft een half jaartje stil gestaan:
zoals eerder vermeldt: de carbs zijn schoongemaakt en leeg laten lopen , doorgeblazen en benzine is vernieuwd.. bougies zijn wel nat na het starten, en ik hem hem alleen geprobeerd aan te rennen..
er komen morgen nieuwe bougies via post dus ik ga die ook proberen met volle accu..

heb je je accu in je motor nodig als je hem wilt aanrennen?
heb hem geprobeerd aan te rennen zonder accu erin? misschien dat een reden van mislukking?
Weinig motoren kunnen nog lopen zonder accu.
 
accu is zgan dit jaar nog gekocht bon aanwezig, maar niet opgeladen, gel accu..

maar ja ik wacht op de optimate want mijn ' oude' oplader was half jaar oud.. maar doet niks.. ook uit elkaar gehaald maar niks verbrands of zo en geen zekeringen door.
 
die zit er gewoon aan heb nog niet gekeken of ie kapot is.., even wachten op de oplader en een wphb via internet?

weet iemand waar ik dat kan vinden? een WPHB voor suzuki gs 450 L >> 1983?

thnx
 
moet je voor het aanrennen bij de carburateurs 1 of 2 slangen aansluiten?
ik heb 1 waar benzine door loopt die andere moet ook op de benzine kraan? maar is dit nodig"?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan