HELP!! SV 650 doet gek!! :(

Ertje650

Zoveel mogelijk bochies, en zo af en toe rech door
21 dec 2003
9.050
10
Tiel
Hoi Ik heb dus problemen met mijn SV650 van '99 (carb. versie dus!!)

Hij loopt soms erg onregelmatig stationair en slaat dan ook af en toe een slag over :( als je de achterste Bougiedop lostrekt loopt hij dus op 1 cilinder beter stationair als op 2 (met de voortste niet geprobeerd omdat je daar slecht bij kunt komen ;) ) en als je gaat rijden lijkt hij op 1 cilinder te rijden en pakt dan ineens de 2e erbij waardoor je dus ineens naar voren schiet!! :o het stomme is dat hij het niet altijd doet, het kan zo zijn dat als je 'm uitzet en ff wat anders gaat doen, hij daarna ineens weer redelijk netjes en op 2 cilinders loopt!! :?

Reeds gedaan:
-Bougies vervangen (leek het toen weer te doen)
-Klem gevalletje in de Bougiedop vervangen (toen deed hij het weer ff goed)

Edit:
-Bougies vonken inmiddels niet meer :N
-Voorste bougie heeft geen last van vocht :N
-Accu is goed :Y
-Ook geen doorgesleten bekabeling te zien!! ;)
Wie O wie?? ideetjes??
 
Laatst bewerkt:
Heb je al eens (voorzichtig....) aan de uitlaatbochten gevoeld of ze beide warm worden?

In principe zijn er twee mogelijkheden: de benzinetoevoer en de electronica. Om de storing te vinden moet je gaan proberen dingen uit te sluiten.
De eerste verdachte lijkt me de electronica. Controleer de bedrading, met name de bougiekabels. Zijn ze niet per ongeluk omgewisseld? Nergens beschadigingen, geen corrosie van contacten? Trek de draad eens van de bougiedop af. Maak het contact in de dop schoon. Snijd een klein stukje (plm. 1 cm) van de bougiekabel af en schroef hem weer op de dop,dan weet je zeker dat het contact goed is. Controleer ook de andere kant van de kabel (al is die vaak aan de bobine gegoten). Wissel de bobine eens om van beide cylinders (als die een aparte bobine hebben, anders kun je misschien een bobine lenen van een andere SV), verandert er dan iets? Dan is het je bobine. Loop alle stekkers na, haal ze los en spuit ze in met contactspray.
Als het de electronica niet is, moet je gaan zoeken in de benzinetoevoer. Ook daar weer: loop het hele "circuit" na, luchtfilter schoon, laat de carburateur benzine door etc. etc.

Mijn gok is dat je bougiekabel gecorrodeerd is of je bougiedop vervangen moet worden.
 
Hoi Ik heb dus problemen met mijn SV650 van '99 (carb. versie dus!!)

Hij loopt soms erg onregelmatig stationair en slaat dan ook af en toe een slag over :( als je de achterste Bougiedop lostrekt loopt hij dus op 1 cilinder beter stationair als op 2 (met de voortste niet geprobeerd omdat je daar slecht bij kunt komen ;) ) en als je gaat rijden lijkt hij op 1 cilinder te rijden en pakt dan ineens de 2e erbij waardoor je dus ineens naar voren schiet!! :o het stomme is dat hij het niet altijd doet, het kan zo zijn dat als je 'm uitzet en ff wat anders gaat doen, hij daarna ineens weer redelijk netjes en op 2 cilinders loopt!! :?

Reeds gedaan:
-Bougies vervangen (leek het toen weer te doen)
-Klem gevalletje in de Bougiedop vervangen (toen deed hij het weer ff goed)

Wie O wie?? ideetjes??

Komt dit voor met regenachtig weer?

Of koud weer?

Mist?

Het kan heel goed een vocht probleem zijn van de voorste cilinder.
Dit is te verhelpen door een soort spat lap te monteren zie 2004 modelen

Bij koud weer heaterkit er in laten zetten dit kan vaak op kosten van Suzuki

suc 6
 
Heb je al eens (voorzichtig....) aan de uitlaatbochten gevoeld of ze beide warm worden?

In principe zijn er twee mogelijkheden: de benzinetoevoer en de electronica. Om de storing te vinden moet je gaan proberen dingen uit te sluiten.
De eerste verdachte lijkt me de electronica. Controleer de bedrading, met name de bougiekabels. Zijn ze niet per ongeluk omgewisseld? Nergens beschadigingen, geen corrosie van contacten? Trek de draad eens van de bougiedop af. Maak het contact in de dop schoon. Snijd een klein stukje (plm. 1 cm) van de bougiekabel af en schroef hem weer op de dop,dan weet je zeker dat het contact goed is. Controleer ook de andere kant van de kabel (al is die vaak aan de bobine gegoten). Wissel de bobine eens om van beide cylinders (als die een aparte bobine hebben, anders kun je misschien een bobine lenen van een andere SV), verandert er dan iets? Dan is het je bobine. Loop alle stekkers na, haal ze los en spuit ze in met contactspray.
Als het de electronica niet is, moet je gaan zoeken in de benzinetoevoer. Ook daar weer: loop het hele "circuit" na, luchtfilter schoon, laat de carburateur benzine door etc. etc.

Mijn gok is dat je bougiekabel gecorrodeerd is of je bougiedop vervangen moet worden.
En mischien een dubbele CDI ? Printplaat contact los? ook ff omwissellen dan en kijken of hij het dan op de andere cillinder doet.
 
Hallo, Ik heb niet echt het idee dat het weersafhankelijk is :N maar voor de zekerheid heb ik maar ff een nieuwe bougiedop laten bestellen ;)

Gister trouwens geheel zonder problemen gereden!! *D
 
defecte cdi zorgt idd ook voor dit soort storeingen, heb t bij mijn SV ook gehad.... maar die deed laatst helemaal niks meer :X

En was het bij jou idd de CDI :? die van mij wil nu ook van de 1 op andere dag helemaal niet meer aan slaan!! -O-

Edit: zal die van mij er eens onderuit slopen of eerst ff een paar tikjes verkopen voor ik 'm eventueel van dat lekker bereikbare plekkie schroef |(
 
Laatst bewerkt:
Zoals hierboven ergens gemeld heeft de voorste bougie last van het opspattende water van het voorwiel. Ik had een fietsspatlapje opmaat geknipt en op spatboard gelijmd, maar er zijn natuurlijk meer mogelijkheden.
Dus frommel eerst eens wat aan je bougiekabels en kijk of beide bougies vonken.
 
Vonkje van de achterste bougie had ik al getest en die deed het dus niet :N voorste is slecht bij te komen maar zal ik voor de zekerheid ook nog maar gaan checken!! heb ik ook gecheckt en werkt ook niet :N het zou wel heel sterk zijn als beide bobines het tegelijk begeven zouden hebben!! ;) dus als die het ook niet doet dan lijkt het me haast dat het wel de CDI zou moeten zijn -O- maar da's helaas niet echt een onderdeeltje die je ff aanschaft om dat ff te testen :N iemand 1 te leen/test O-) ;)

Zal er ook maar vast bij zetten dat ik ook geen doorgesleten bekabeling zie!! ;)
 
Laatst bewerkt:
Vonkje van de achterste bougie had ik al getest en die deed het dus niet :N voorste is slecht bij te komen maar zal ik voor de zekerheid ook nog maar gaan checken!! heb ik ook gecheckt en werkt ook niet :N het zou wel heel sterk zijn als beide bobines het tegelijk begeven zouden hebben!! ;) dus als die het ook niet doet dan lijkt het me haast dat het wel de CDI zou moeten zijn -O- maar da's helaas niet echt een onderdeeltje die je ff aanschaft om dat ff te testen :N iemand 1 te leen/test O-) ;)

Zal er ook maar vast bij zetten dat ik ook geen doorgesleten bekabeling zie!! ;)
Komt er spanning op de bobines? als daar geen spanning op komt is het een contactslot, dodemansschakelaar o.i.d. probleem waarschijnlijk
 
Komt er spanning op de bobines? als daar geen spanning op komt is het een contactslot, dodemansschakelaar o.i.d. probleem waarschijnlijk

Spanning op de Bobines heb ik nog niet getest :N
Maar als het een contactslot probleem was zou toch niets meer werken :?
En als ik mijn "dodemans" schakelaar omzet doet mijn startmotor ook niet meer!! en aangezien die alleen maar 2 draadjes onderbreekt lijkt me dat ook niet erg waarschijnlijk toch :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan