help: verdoofd voorhoofd door helm

Ik heb precies hetzelfde met de Shark S800 Fusion Tec; dezelfde als jij, maar zonder de vlindertjes. ;)

Met passen in de winkel was ie perfect, met lessen nergens last van (blokken van 4 uur) en de eerste weken woon werk verkeer op m'n eigen motor gingen prima. Toen ineens kreeg ik last, als ik hem afzet heb ik ook zo'n rode plek op m'n voorhoofd met een lijntje erin van een stiksel.

Teruggegaan naar de winkel, en daar werd mij inderdaad geadviseerd om met een lepel het piepschuim in te drukken op die plek (even de zachte voering aan de kant houden). Dat viel niet mee, maar hielp wel al een beetje.
Nu lees ik hier dat je het met een warme lepel moet doen....ga ik ook nog even proberen.
 
Misschien draag je je helm verkeerd om? :+

Het kan soms even duren voor een nieuwe helm echt lekker zit. Als het dan ook nog es warm is met extra transpiratie kan je huid snel geirriteerd raken. Als de helm echt blijft klemmen dan ben ik toch bang dat je de verkeerde helm gekocht hebt. Ik zou zelf niet zo snel aan ingrijpende verbouwingen van het binnenwerk beginnen hoewel een klein randje hier en daar lichtjes afplatten niet meteen levensbedreigend zal zijn.
 
Heb precies hetzelfde probleem als jij. Heel veel druk op het voorhoofd, helm een tijdje af dan gaat het wel weer, maar als ik dan weer ga rijden komt de pijn binnen een paar minuten weer terug. Het gekke is dat ik er de ene keer meer last van heb dan de andere keer, soms helemaal niet :? Zal wel aan mijn kop liggen dan..

Heb je trouwens de blauwe of de zilveren? M'n meisje heeft deze:

full
 
Sinds kort mijn rijbewijs en mijn eerste motor in bezit. Daarmee ook mijn eerste motor outfit aangeschaft.
Motor: BMW F650 cs
Outfit: Revit
Helm: SHARK Butterfly (fusion tec)

Nu merk ik, na een aantal flinke tourtochtjes te hebben gemaakt dat ik na een ruim uur rijden last krijg van een geirriteerd voorhoofd. Als ik dan nog eventjes door rij, zeg na anderhalf uur, begint de ellende echt goed. Het gaat dan gewoon zeer doen. Mijn hele huid daar raakt verdoofd en moet zeker een kwartier helmloos bijkomen. Daarna is het na een uur of eerder weer dezelfde ellende. Zeker nu ik enkele dagen achter elkaar heb gereden is die helm geen vriend meer maar vijand.
Nu hoop ik dat die irritatie van de helm komt omdat ie net nieuw is en dus nog aan mijn hoofd moet vormen.
Ik heb mij denk ik goed laten informeren en diverse merken en typen helmen gepast. Een maat groter was geen optie omdat ie dan bij de wangen te wijd zat en begon te wiebelen. En deze helm, dit design vind ik echt het einde. Dat gaf de doorslag voor de shark.

Is er iemand met dezelfde of soortgelijke ervaring? Heeft iemand tips om dit te verhelpen?
groetjes Hilde


ik had exact t zelfde..met het verschil dat mijn voorhoofdhuid (stom woord_ O-) geïrriteerd raakte. Zo erg, dat na een weekendje eifel, mijn vel los liet.
Echt te bizar gewoon.
Weet je wat het probleem is...Shark.
Je hebt namelijk mensen met een koppie waar een shark overheen kan en mensen waar dat niet bij kan. Ben nu overgestapt op Shoei, en heb niet meer die afgrijselijk pijn in me voorhoofd.
Had met de shark geprobeerd met een warm lepeltje de rand terug te duwen van het piepschuim. Is niet gelukt. Die rand is net de etter bij shark, shoei heeft ieg niet zo'n rand lopen over het voorhoofd.

mijn 2cents: warme thee lepel (boven fornuis) de plek waar de helm drukt terug duwen. En anders nieuwe helm.
 
Laatst bewerkt:
je hoort het vaak bij inteligente mensen die een groter voorhoofd hebben.

als je Nolan neemt of Schubert heb je het minder dan de italiaanse/jappanse merken.

de duitse hoofden zijn waarschijnlijk groter en langer dan de zuid-europese/jappanse hoofden.

dus de minder inteligenten onder ons boffen maar weer.......hahahahaha.....
 
Wil dat vergroten met een warm lepeltje niet lukken kun je altijd nog een stuk van je hoofd afsnijden.......... :9

Ikzelf heb een flink aantal helmen gepast voordat ik ereen vond die echt lekker zat. Ik ben uitgekomen bij één van de goedkoopste helmen die ik kon vinden, maar hij zat gewoon wel het lekkerst.

Mijn helm klemt goed op mijn wangen, dit vind ik persoonlijk het fijnst. Zo drukt hij niet op mijn slapen en het duurt echt heel lang voordag ik last van mijn voorhoofd krijg (lange ritten met hoge snelheid wordt de helm toch flink tegen m'n hoofd gedrukt), en zelfs dan is het niveau van ongemak zeer acceptabel.

Succes, ik hoop dat het warme lepeltje uitkomst biedt.
 
Iedereen echt mega bedankt.Ik ga proberen de helm een klein beetje aan te passen, het gaat naar mijn idee echt om mm verschil.
Tja ben een vrouw en vond de perfecte combi matblauwe vlinderhelm/matblauwe Revit Sunjas. Beide zaten in de winkel en met proefritje dus ook nog super lekker. Misschien niet het beste besluit gezien de helm ellende, maar ja, het oog wilde ook wat.

Wil aanpassen niet dan begint een nieuwe zoektocht naar de ideale helm. Moet toch een nieuwe jas want zit olie over de gehele rechterkant van de jas (foutje van garage... wel rijklaar gemaakt, oliedop niet vervangen, sloot niet goed = olieregen...)Zal dan(nog) beter letten op pasvorm, I promise! O-)

@ chielmi: Ja ik werk nog steeds bij de bp. maar het is mijn bijbaan zolang ik nog studeer (nog 2 weken tot afstuderen YES) en geen ander werk heb. Dus veel ben ik er idd niet.
 
ik heb het bij m'n concept ook.. maar dan alleen als het wat warmer is.. en als ik langer dan een uur a anderhalf aan het rijden ben. In de winkel echt geen probleem, hij zat echt goed en nu zit ie nog steeds goed maar na een tijd gaat ie gewoon pijn doen. Onder de 10 graden C had ik nergens last van .. tot 15 graden nauwelijks maar daarboven is het feest..
Ik ga de lepel-truc eens proberen.

:)
 
gewoon t piepschuim aan de bovenrand iets indrukken wanneer je m tijdje hebt opgehad, zo dramatisch is dat echt niet en t scheelt vaak net dat beetje wat je nodig hebt.

en tja misschien toch maar niet meer voor uiterlijk gaan... pasvorm en daarmee comfort is echt meer waard :X
tip mocht je ooit een andere helm aanschaffen, de shoei heeft grotendeels dezelfde pasvorm maar die heeft meer ruimte op t voorhoofd ;)
 
hmmm....toch een bekend probleem dus.

hier ook met mijn shark rsf2.

dat ding was de enige helm die als gegoten zat....op de lichte druk op me voor hoofd na dan :9
ik heb alleen een rode plek op me voorhoofd nadat ik gereden heb, verder geen last van
 
ik lijk altijd op een boeda als ik me helm af doe :+ ..
mooie rode stip, maar dat komt door de vorm van mij hoofd..

en ik denk zelf dat jou probleem ligt aan de ventilatie.. ik heb een keer
in redelijk koud weer gereden en toen stond mijn ventilatie ook nog open
en heb toen ook een beetje verdoofd voorhoofd gehad..

:W
 
Dat had ik ook ja ! Heel erg vervelend is dat zeg !

Ik had dat met een Nolan helm en het bleek dat het
piepschuim bij het voorhoofd niet helemaal bij de vorm
van mijn voorhoofd paste (of andersom natuurlijk :+ ).
Anyway, Nolan gebeld of ze daar wat aan kunnen doen ...
Ze zeiden dat ze daar niet aan konden beginnen, omdat
het aanpassen van de helm ten koste zou gaan van de
veiligheids garantie :? M.a.w. pech gehad ...
Wat een service zeg ... :(

Nu heb ik een Arai gekocht en die zit perfect.
Bovendien zijn ze bij Arai niet zo beroerd wat betreft
service aan je helm. En de helmen zijn vaak beter van
vorm en beter aan te passen als dat niet zo is ...

Iets duurder (lees: veel !) maar ik ben uitzonderlijk
tevreden !
Ben zelfs van een Nolan maat M, naar een Arai maatje S gegaan.
Dacht eerst altijd dat ik een grotere helm moest hebben om het
probleem opgelost te krijgen ... Niets was minder waar.
 
hmm, ik heb al twee jaar als boedha rondgereden, (weliswaar op scooter, maarja, je moet toch wat he...)

nou denk ik dat ik ook maar eens even het lepeltrucje toe ga passen, hoop alleen dat ik dan niet de hele voering los hoef te trekken :X -

ik heb trouwens ook een Nolan..
 
Iedereen heeft wel ergens een bult op zijn hoofd.
De piepschuim aan de binnenkant van een helm heeft nooit de juiste vorm.

Koop een helm net een beetje krap, draag hem een half uur
en kijk dan op het hoofd om te zien "waar de schoen wringt".

Als je dan het schuim met de duim of een lepel iets terug duwt,
heb je een perfect passende nooit verschuivende helm.

Voorgaande behandeling mogelijk enige malen herhalen :W
 
Ik denk niet dat het de ventilatie is. Maar echt net iets te strak. Het verdoofde gevoel komt nadat ik de rode fase al voorbij ben. Na het afdoen is het echt een mooi rood vlak... charming NOT.
 
Met rijlessen had ik eerst een helm van de rijschool op, ding zat voor geen meter.
Toen es een maatje groter gepakt, druk punten waren weg maar op de snelweg was dat weer een drama.
Ben toen zelf maar effe wezen sjoppen bij Kalsbeek in zwolle, en daar een eigen helm gekocht. Ding zit erg fijn, maar achter op me hoofd komt na een uurtje ofzo een pijn plek. Binnen kort maar es een tijdje thuis met de helm op zitten, en kijken hoe dat gaat _O-
 
Tsja, mijn vrouw had het zelfde bij haar NOLAN helm, na 4 jaar gebruik ging de helm irriteren op langere ritten, daarna steeds sneller. Reden: dempende voering van de helm was "op", helemaal platgedrukt. Inmiddels is de helm gewoon vervangen :)

Aangezien TS een verse helm heeft: pasvorm is dus niet optimaal -O- , volgende keer beter naar de pasvorm kijken ;)
 
Hoi, ik heb een vraagje.
ik rijd nu al een tijdje met de Schuberth Concept (systeemhelm).
Hoewel dit een fantastische helm is, valt mij toch de laatste tijd het volgende op.
Als ik wat hogere snelheden rijdt ( 150+ km/u ), dan merk ik dat de helm van binnen uit tegen mijn kin begint te drukken. Volgens mij komt dit doordat deze helm geen aansluiting kent bij de wangen. Nou zag ik op de site van Schuberth dat een andere helm (de S1 - integraal), wel van deze wangstukken kent.
Nu mijn vraag:
1: Hebben andere mensen ook last van dit verschijnsel
2: Zijn er mensen die ervaring hebben met de S1 van Schuberth
 
Echt jongen, praat geen poep. Met je linkerhand in je broek en je rechterhand postend op MF is niet goed voor je geloofwaardigheid :N
:W

Wat een rare manier van communiceren heb jij????? Waarschijnlijk een hersenbeschadiging van het onaneren???? :W
 
Heeft niets te maken met net kopen,...zul je over een jaar ook nog last van hebben.

Heb precies hetzelfde! Heb ook een SHARK Butterfly, en ook na anderhalf uur ofzo last van een knellende voorkant,..op mijn voorhoofd!!!

Niets aan te doen.,...af en toe tijdens het rijden even 5 sec op je achterhoofd duwen,...
 
Heeft niets te maken met net kopen,...zul je over een jaar ook nog last van hebben.

Heb precies hetzelfde! Heb ook een SHARK Butterfly, en ook na anderhalf uur ofzo last van een knellende voorkant,..op mijn voorhoofd!!!

Niets aan te doen.,...af en toe tijdens het rijden even 5 sec op je achterhoofd duwen,...


Warme lepel ,werkt perfect echt waar! :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan