HELP ! Voorvork GSX750ES

Leitz

MF'er
31 mrt 2004
78
0
Westland
Ben ik vanavond lekker aan het sleutelen in de schuur .. wil de voorvork een stukkie door de kroonplaten laten zakken zodat ik er andere clipon's op kan zetten ..
kom ik er opeens achter dat er een soort balanspot tussen de 2 vorken zit.
en het mooiste is natuurlijk dat er dus een gat in de vorkpoot zit aan de bovenkant.
ik moet het rubber weghalen ander kan de poot niet verder.
maar hoe krijg ik dat gat dicht ? iemand enig idee ?
 
plaatje1
full
 
Ben ik vanavond lekker aan het sleutelen in de schuur .. wil de voorvork een stukkie door de kroonplaten laten zakken zodat ik er andere clipon's op kan zetten ..
kom ik er opeens achter dat er een soort balanspot tussen de 2 vorken zit.
en het mooiste is natuurlijk dat er dus een gat in de vorkpoot zit aan de bovenkant.
ik moet het rubber weghalen ander kan de poot niet verder.
maar hoe krijg ik dat gat dicht ? iemand enig idee ?

De zgn balanspot is de koppeling van de poten tbv de lucht ondersteuning. Je brengt dan in 1 handeling beide poten op dezelfde druk. Je zou draad kunnen tappen in de gaatjes en er een boutje met een afdicht fiberringetje eronder. Je bent dan wel je luchtondersteuning kwijt. Of je moet een ventiel aansluiting op beide poten maken en ze dan per stuk op druk brengen.
 
Laatst bewerkt:
De zgn balanspot is de koppeling van de poten tbv de lucht ondersteuning. Je brengt dan in 1 handeling beide poten op dezelfde druk. Je zou draad kunnen tappen in de gaatjes en er een boutje met een afdicht fiberringetje eronder. Je bent dan wel je luchtondersteuning kwijt. Of je moet een ventiel aansluiting op beide poten maken en ze dan per stuk op druk brengen.

ja daar heb ik ook aan gedacht om er een boutje in te zetten, het probleem is alleen dat het waarschijnlijk in de kroonplaat komt te zitten (het klem gedeelte) dus dan zou het glad moeten zijn.. met een boutje lukt het niet denk ik....
 
....laat 2 alu ringen draaien ( dik)....die over die poten kunnen schuiven...en laat in die ringen een dubbele O-ring-groef draaien...
Passende O-ringen zoeken en je bent klaar....
Ringen kun je op hun plaats houden met klem-ringen v/d zelfde maat of tape...
 
Dat gaat hem waarschijnlijk niet worden want dan zou hij moeten klemmen op de ringen ...
denk dat hij bij de eerste hobbel er gelijk doorheen schiet :(
het blijft moeilijk zit er aan te denken om er toch een draad in te tappen en er een schroef in te draaien kan ik misschien de kop afslijpen .. maar of het dan ook dicht is .... ?
iemand een makkelijker idee ? zo van grote stappen snel thuis ? :)
 
Ja heb ik ook al aan gedacht maar denk dat dat een hoop werk is, weet ook niet of dat zo op het chroom kan. en daarna weer slijpwerk :S
 
5 min is het gebeurt.
wel voorzichtig zijn met afslijpen anders slijp je onnodig chroom weg. gaat wel roesten natuurlijk maar dat zie je toch niet als het achter/ in de kroonplaat zit.

verchroomde dingen lassen kan iig gewoon
 
Even met tig met een 316 rvs draadje dicht lassen,heb ik vaker gedaan,gaat prima.
Je woont niet in de buurt anders wilde ik het wel even voor je doen.(Gratis uiteraard)GR.Gerard
 
Dat gaat hem waarschijnlijk niet worden want dan zou hij moeten klemmen op de ringen ...
denk dat hij bij de eerste hobbel er gelijk doorheen schiet :(
het blijft moeilijk zit er aan te denken om er toch een draad in te tappen en er een schroef in te draaien kan ik misschien de kop afslijpen .. maar of het dan ook dicht is .... ?
iemand een makkelijker idee ? zo van grote stappen snel thuis ? :)



valt wel mee....'k heb hetzelfde bij m'n ouwe kawa....
andere vorkpoten gebruikt die stugger zijn, maar wel met die gaatjes en een "link' tussen die twee poten...
Betreffende alu-ringen zijn onderling verbonden dmv een drukslangetje....
 
mmm zou er geen kit bestaan ofzo die ik er in kan smeren (en die dan dicht en hard blijft)
 
Ben net ff naar de bouwmarkt gelopen, daarhebben ze wel veel 2 componenten metaallijmen maar of die idd sterk genoeg zijn ... vage termen als keihard etc kan je weinig mee
iemand ervaring hiermee ?
 
LOL Ja daar had ik ook aan gedacht, het probleem is alleen dat de vorkpoot omhoog komt in de bovenste kroonplaat dus ben ik bang dat die slangenklem in de weg zal zitten. ga ik strakkies ff uitmeten
 
Zo dan heb net ff gekeken, maar is echt een berg ellende, moet ook de dop aan de andere kant vervangen om er een ventiel in te krijgen, heeft iemand enig idee hoe die dingen los gaan ?
ze zijn helemaal glad van boven :S
 
hey bedankt fishman voor het werkplaatshandboek kan ik gelijk laten zien wat ik bedoel.
de vorkdoppen aan de bovenkant zijn glad, kan er dus geen sleutel o.i.d. opzetten
kijk op het plaatje van het wph heeft hij wel een mogelijkheid om er een sleutel op te zetten
full
 
Ik zou persoonlijk geen clipons op een es plaatsen , dingen sturen al snel genoeg door dat 16 inch voorwiel en je hebt wel een beetje een hefboom nodig om de motor om te gooien . Heb het zelf ook geprobeerd maar vond het verschrikkelijk gevaarlijk sturen !!
 
Terug
Bovenaan Onderaan