HELP ! Voorvork GSX750ES

Het zijn zwabbervorken.
Die van mij had in elke poot een ventiel geloof ik.
Is het geen mogelijkheid om de luchtsteun niet meer te gebruiken en er dikkere olie in te doen? Moet je de doppen nog steeds loshalen....raar
 
Ja er zitten natuurlijk al clipons op al zijn ze vrij hoog, heb nu een tomaselli setje, ik wilde ze eerst onder de platen gaan plaatsen maar doe ze nu toch erboven, komt het stuur toch een stuk verder naar beneden en naar voren :D, ik zat er idd aan te denken om de luchtondersteuning te dumpen, maar dan moet ik idd nog steeds die doppen loskrijgen :?
 
Laatst bewerkt:
heb net nog ff gekeken maar blijft echt een probleem, als ik de clipon's boven monteer (zoals het orgineel is) dan komt het gaatje direct onder de kroonplaat en als ik de clipon's onder de kroonplaat monteer zitten de gaatje onder de clipons :S
lijkt erop dat kit/lijn o.i.d. de enige optie is :(
heeft iemand nog een goed idee ?
 
LASSEN!!!!! kan de vork gewoon blijven zitten. Ff naar iemand toerijden die dit kan/wil doen. Vervolgens lasje glad slijpen en vork door de platen laten zakken.
Voor de zekerheid haal ik altijd wel de accu en de CDI los.
 
Laatst bewerkt:
Ja heb ik ook aan zitten denken, vind het alleen zoveel gedoe, heel de voorpartij ligt nu uit elkaar (dus die moet weer in elkaar) en dan maar iemand vinden die het ff kan doen he ...
ik heb overigens wel een mailtje gestuurd naar bison :) of ze geen oplossing hebben , motorfietsen en auto's worden tegenwoordig ook half in elkaar gelijmd dus waarom niet in de voorvork ? scheelt denk ik ook een hoop in mijn budget voor de verbouwplannen :)
 
Heb het al aangeboden om het effe te lassen,moet je met de poten even naar Friesland toe.Kost je alleen een rit! ;)
 
Lol ik zou het bijna doen ;) ben benieuwd naar de reactie van bison :) binnen 2 werkdagen staat op de site dussss .... anders ga ik toch eens kijken of ik er een draadje in kan tappen.
misschien dan M2 net lukt ...
 
Heb je voortaan geen extra luchtdruk meer nodig in je voorvork?

En ik zou de standaard voorvork niet zomaar een cm of 4 a 5 laten zakken, kijk eerst eens tot hoever de buitenpoten nu van je onderste balhoofdplaat afzitten als hij maximaal inveert, kan wel eens krap worden. :X
 
Heb je voortaan geen extra luchtdruk meer nodig in je voorvork?

En ik zou de standaard voorvork niet zomaar een cm of 4 a 5 laten zakken, kijk eerst eens tot hoever de buitenpoten nu van je onderste balhoofdplaat afzitten als hij maximaal inveert, kan wel eens krap worden. :X
Dat haat wel met een GSX, ik had er veel kortere poten in van een Buell. Ik had alleen zo nu en dan mijn zelfbouw uitlaat aan de grond 8-)
full
 
En dan heb jij er ook nog een 17inch wiel in!
Heb ook een gsx750es,vind hem wel lekker sturen maar zou zeker de voorkant niet laten zakken!Word het wel heel eng! O-)
 
Nou ja over dat stuurgedrag maak ik me niet zo zorgen, kan altijd nog kijken of ik het niet met een stuurdemper o.i.d. kan oplossen ;) , wilde in 1e instantie iets van 1cm de vorken in de kroonplaten laten zakken om genoeg vork te krijgen om de clipons te bevestigen.
maar zoals het er nu uitziet ga ik ze waarschijnlijk onder de kroonplaten monteren, ga ik waarschijnlijk toch meer voor de caferacer look ;)
Ziet er trouwens goed uit die wielen in je brommert, zie dat je ook niet de standaard vork erin hebt ?
 
Ding stuurde zo stukken beter dan met de originele vork. Ik had er een achterwiel in van een gsx600f. Dit paste er zo in, alleen tandwiel ff omdraaien ivm off-set. Voorwiel/vork was de oude uit mijn Buell....

full

8-)

full

8-) 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ziet er leuk uit man, zeker met dat verkorte kontje, heb ik ook aan zitten denken, hoe heb je dat opgelost met de zadelvergrendeling ? die zit helemaal achteraan.
Een voorvork van een gs650 /850 /1000 is ook 37mm zou die ook passen of moet ik dan de kroonplaten ook meenemen die van de gsx is volgens mij bij de onderste kroonplaat breder dan bij de bovenste.
 
Kontje is gefotoshopt ;) Als de afstand tussen de poten ook gelijk is, kan je ze wel in dezelfde kroonplaten drukken. Anders het geheel overzetten, moet je wel rekening houden met balhoofdlagers en stuurpen. Onder en boven maat zijn gelijk.
 
Laatst bewerkt:
Das wel jammer dat het gefotosjopt is, ga het denk toch wel doen als ik het zo zie, moet ik maar wat gaan verzinnen op die sluiting van het zadel. maar eerst die voorvork af.
ik ga trouwens toch steeds meer geloven in lijmen, ze lijmen al halve brommers/auto's in elkaar dus dit zou ook moeten kunnen. ben benieuwd wanneer ik wat terug hoor van bison
heb in ieder geval een ontvangstbevestiging binnen en zou rond woensdag een antwoord moeten hebben :D
 
SHIT !
Naar aanleiding van uw e-mail kunnen wij u als volgt informeren.

Gezien de grootte van het gaatje en de omstandigheden waaraan het blootgesteld gaat worden achten wij het gebruik van een epoxielijm en/ of kneedstaal niet raadzaam.
Dit soort oplossingen zijn van tijdelijke aard en zullen binnen afzienbare tijd uit het gaatje gedrukt worden.

Voor een goed en blijvend resultaat kunt u het beter laten dicht lassen.

Het spijt ons dat wij u niet direct een product kunnen adviseren.

Wij vertrouwen er op u voldoende te hebben geinformeerd.
 
Druk dat ding op een aanhanger en rij er mee naar een lasbedrijf. Is het meteen goed en hoef je je er nooit weer zorgen over te maken.
 
Ja das een onwijs gedoe joh hij ligt nu half uit elkaar dus moet hij of helemaal uit elkaar en de vork in de achterbak of weer helemaal in elkaar en ergens heen rijden :S
zou het electrisch te lassen zijn ?
 
Hoe issut mogelijk dat mensen zolang om ouwehoeren om 2 kleine rotgaatjes! O-)
Sorry,moest het effe kwijt!(We hadden hier in Friesland die 2 kleine rotgaatjes allang dicht)
Gr.Gerard
 
Hoe issut mogelijk dat mensen zolang om ouwehoeren om 2 kleine rotgaatjes! O-)
Sorry,moest het effe kwijt!(We hadden hier in Friesland die 2 kleine rotgaatjes allang dicht)
Gr.Gerard
_O- Best genoch 8-)

Pootjes er uittrekken en dichtbakken die bende!
 
Lol heb langer zitten ouwehoeren om 1 rotgaatje ;) maare kan ik het nou electrisch lassen of word het nog gecompliceerder ?
 
Zou het niet met de prikker doen,mooiste is tig met een 316 draadje.Roest het( bijna )ook niet.En nu houden we er over op! :( :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan