Help: Wat ga ik maken van mijn oude GS1100GK..

Wat te doen??

• Origineel laten!

Stemmen: 8 40,0%
  • Aaaaanpassuuuuhhhh!!

Stemmen: 12 60,0%

• Totaal aantal stemmers
    20

Max E. Mumm

Die hard MF'er
17 feb 2003
272
0
Bussum
Mijn GS1100GK (uit 1982) was toch wel aan restauratie toe...

Het frame was behoorlijk roestig hier en daar en de bedrading was ook een puinhoop.
Nou heb ik de complete fiets gedemonteerd, het frame is volledig kaal en klaar voor de poedercoater. Maar nu ik zo naar dat kale frame aan het kijken was, leek het me wel leuk er een custom projectje van te gaan maken. Met al die kuipen, koffers, valbeugels en alle andere zware troep eraf is het een niet te zwaar ding meer, en dus in mijn ogen geschikt als project. Jammer is wel dat het een cardan fiets is, het afgeveerde gewicht is dus loeizwaar aan de achterbrug en andere velgen zijn dan vrijwel niet meer mogelijk.
Het is niet de bedoeling om er echt heél veel geld aan uit te geven, het moet leuk blijven. Ik heb veel handige vriendjes als lassers, spuiters etc etc, op zich is dus alles mogelijk binnen budget. Het idee is om er een soort caferacer achtig ding van te maken. Zowieso alle kuipen weg, ander kontje, andere tank (of deze aanpassen), en uiteraard een ronde koplamp. En andere uitlaatjes, eventueel zelf gemaakt (seatpipes :P ?), moeten er toch op want de oude zijn verrot. De bochten zijn trouwens nog als nieuw, lijkt haast RVS. Ook wil ik het frame verstevigen op de voor de GS bekende zwakke punten.
Als jullie leuke ideeën hebben, hoor ik dat graag (piccies?)
Dan kan ik eerst het frame aanpassen voordat ie naar de coater gaat, zo jammer anders om achteraf te gaan slijpen en lassen hé...
Ik hoop er deze zomer nog wel mee te kunnen rijden (al heb ik ook een 'dagelijkse' fiets), dus haast is er zeker niet mee.

Om een idee te geven over welke fiets we het hebben:

full

Ik ben benieuwd naar jullie tips! :] Alvast bedankt..

lijkt me een ideale fiets voor een sjoppert/customfietske...maar hoeft niet zo licht te zijn...Een ander zadeltje (=minimaal) doet al heel wat, rond koplampie (loei van een ding) en pijpuitlaatjes moeten het dan wel doen.. :z

eenpersoons "zit"-zadel, dus niet zo'n eenzitter maar een echt zadel, de topkoffer eraf, en de zijkoffers erop laten, kuip eraf en grote ronde koplamp, laag breed stuur, dan heb je volgens mij een fantastische cruiser.
Het model leent zich er gewoon voor.
succes, Jos

Neeeeee, deze moet orgineel blijven. Ze zijn te zeldzaam om te verbouwen. Ga die van mij zoveel mogelijk orgineel maken, maar dat gaat niet met alles. En wat die bochten betreft, dat zijn RVS verchromde pijpen ;)

Origineel is ook maar zo standaard heh...

Ook is het de bedoeling dat mijn pa er af en toe op gaat rijden (hij moet alleen nog zijn rijbewijs halen....)
Zowieso geen fiets om mee te beginnen natuurlijk, maar met al die zware troep erop is het helemaal een drama.
Helaas is hij net zo eigenwijs als ik..

Misschien maak ik er zoiets van?

full

Over standaard gesproken....

Nee kom op, dat moet leuker kunnen

Neeeeeeeeee, deze fiets is juist mooi standaard. En als ie motorisch een beetje goed is (en kleppen heeft O-) )kun je er aardig mee blazen. Ging toch ruim 240 met duo en bepakking over de afsluitdijk terug na OBT 3.5 Maar zeker geen naked van maken. En als je voor een Chopper gaat, kun je misschien beter zoeken naar een GS1100GL dat is er 1 uit de zelfde serie, maar dan het Chopper model. Die kom je nog wel eens tegen.

Laatst bewerkt:
:} :} :} :} Weer eens wat anders dan altijd die cb'tjes :} :} :} :}

Toen ik deze bouwde 3 jaar geleden had ik nog geen internet, pas met de laatste afstellingen geloof ik en al helemaal geen Motor-forum.nl en dacht dat er nooit Café-Racers op basis van een Japanse 4-pitter gedaan werden |( Was wel een leuke fiets, nog mee in de Bigtwin gestaan ermee *D

ik geloof niet dat jouw pa daarop wegrijdt als ie net zijn rijbewijs heeft :)

Hehe, nee he...

Nou het zit zo, hij kreeg nog wat geld van me en toen zei die van nou dan neem ik die motor wel, kan ik leuk op rijden als ik straks me mrbw heb. Ik raadde het hem al sterk af om dit monster als beginnerfiets te nemen, maar zoals ik al zei net zo bijdehand als ik.
Kan em natuurlijk ook altijd gewoon terugkopen als het project 'slaagt' *D
Of ik bouw het ding weer origineel op, en koop zelf wat anders. Ik zit nog steeds een beetje in twijfel. Uiteraard is het waar dat het een erg zeldzaam apparaat is, zeker voor Nederland

Hehe, nee he...

Nou het zit zo, hij kreeg nog wat geld van me en toen zei die van nou dan neem ik die motor wel, kan ik leuk op rijden als ik straks me mrbw heb. Ik raadde het hem al sterk af om dit monster als beginnerfiets te nemen, maar zoals ik al zei net zo bijdehand als ik.
Kan em natuurlijk ook altijd gewoon terugkopen als het project 'slaagt' *D
Of ik bouw het ding weer origineel op, en koop zelf wat anders. Ik zit nog steeds een beetje in twijfel. Uiteraard is het waar dat het een erg zeldzaam apparaat is, zeker voor Nederland

Gewoon zo laten, zijn inderdaat zeldzaam!!

Goed, we zijn eruit...

Hij gaat voorlopig toch worden zoals die blauwe (bovenste foto).
Mijn papsie was het toch wel met mij eens dat het misschien allemaal wat te zwaar was met kuipen etc om te beginnen. (Nog maar niet te spreken over de hoeveelheden polyester die nodig zijn als ie em om laat vallen...)
Ik ga dus verder niets (definitief) aanpassen, maar maak het zo dat de fiets na zijn 'beginnersperiode' zonder al te veel werk weer origineel is te maken.
Ook zijn we het eens over de kleur: Frame zilverkleurig (poedercoat), en de tank en kappen metallic/parelmoer blauw.

Dus dan ben ik per nu op zoek naar:
- Ronde koplamp (met eventueel de lamporen)
- Knipperlichten
- Spiegels
- Nieuwe/andere bobines (de kabels zijn heel slecht en ingegoten in de bobines, welke er zelf ook niet meer al te fris uitzien..)

Er zal vast nog wel meer volgen, maar met deze spullen kan ik weer even vooruit.
Het frame en de losse onderdelen gaan morgen naar de poedercoater, ik zal nog wel wat foto's voor en na posten.

Nogmaals bedankt voor de tips!

Hee verrek nu zie ik het bij jou zitten je spiegels op je kuip, bij mij zitten ze los op het stuur. wel mooier zo

Hier dan alvast het plaatje van het frame voor het poedercoaten.

Volgende week heb ik em terug als het goed is... En dan issie zilverkleurig :P

full

Normaal zou ik zeggen "hoppa de flex drin!!", in dit geval sluit ik me aan bij ori-idioot Jochem (en anderen): houwe zo!
Ze zijn retezeldzaam, je doet er echt verstandiger aan om deze mooi te houden (origineel dus) en hem te verkopen als je wilt hakken en zagen.
Kijk dan naar een gewone GS1000 ofzo, daar zijn er meer van dus wordt verbouwen niet als heiligschennis ervaren...
Maar wie ben ik, ik verbouw ook zeldzame brommerts (eerste Europese type XS 750, de '2D') :X

Terug
Bovenaan Onderaan