HELP! wat moet ik kopen??

Martijnzzz

Rookie
9 sep 2009
23
0
Heey mensen, ik ben nieuw op het forum en zit met een luxe probleem. Ik heb afgelopen dinsdag mijn motor rijbewijs gehaald op een kawasaki ER5 25kw. Ik ben 24 jaar en mag overal op rijden.

Nou wil ik dus een motor kopen en heb ik proef gereden op 2 verschillende. Een suzuki Bandit GSF 400 met Laster uitlaat en een Honda CB Seven Fifty met Laster uitlaat. Beide rijden prettig maar heel verschillend.

De bandit voelt strak en fijn, is erg laag en is best zenuwachtig, daarnaast heeft ie vrijwel geen koppel in de lage toeren en stottert ie daar ook bij vol gas. Hij pakt hem pas echt op vanaf 5000 toeren. Ik had geen probleem om hem vol gas door te trekken. Wel heb ik een heel fijn en direct gevoel met het wegdek bij de bandit. Ook heb ik het idee dat de remblokken op zijn want de voorrem klinkt alsof hij een beetje aanloopt, ijzer op ijzer geluid. Ook tikken de kleppen een klein beetje bij stationair draaien heb ik het idee.

De CB is een stuk groter en heeft veel koppel in de lage toeren maar voelt een klein beetje log aan. Toch rijdt ie wel heel gemakkelijk en vertoont eigenlijk geen enkel mankement. Enige is dat hij niet in 1 keer start maar na 3 keer met de shoke te hebben geprutst. Bij deze durfde ik geen enkele keer vol gas te geven en toeren te laten maken omdat hij echt snel is naar mijn gevoel. De remmen werken prima maar zijn minder fijn als die van de bandit. De CB heeft een dubbele remschijf voor en de bandit een enkele.

Ik heb van beide een link naar de advertentie toegevoegd onderin deze post.

Ik ga voornamelijk rijden in de stad en incidenteel op de snelweg. Ik wil een motor om op te leren rijden de komende 5 a 6 maanden voordat ik een andere koop (Yamaha Z750 uit 2002). Ik vond de ER5, mijn lesmotor, eigenlijk niet heel bijzonder qua snelheid en acceleratie en wil wel iets snellers hebben dan dat.

Wat moet ik doen? Beide zijn ongeveer even duur. Maar de CB heeft recentelijk veel nieuwe onderdelen gekregen. De Bandit is de afgelopen 5 maanden bereden door een meisje van 27 en de CB door een man van rond de 35.

Honda cb Seven Fifty
http://link.marktplaats.nl/268940289
Bandit gsf400
http://link.marktplaats.nl/273676561
 
Ik vind de Bandit een stukje mooier, maar heb het idee dat de CB beter rijdt.

Ohja, ook handig te vermelden, ik ben zelf 1.94 groot en weeg ongeveer 100kg...
 
Laatst bewerkt:
Koop wat je zelf het beste vind,dat kan niemand hier voor je beslissen.Alleen in de stad is een lichte motor het prettigst, makkelijk en wendbaar.
Maar je moet doen wat je in eerste instantie denkt dat het beste voor je is,We kunnen hier met ze alle advies geven maar jij bent degene die er op moet rijden.

succes.
 
Koop wat je zelf het beste vind,dat kan niemand hier voor je beslissen.Alleen in de stad is een lichte motor het prettigst, makkelijk en wendbaar.
Maar je moet doen wat je in eerste instantie denkt dat het beste voor je is,We kunnen hier met ze alle advies geven maar jij bent degene die er op moet rijden.

succes.

Ja maar afgaand op de advertenties, welke is de betere motor?
 
Ja maar afgaand op de advertenties, welke is de betere motor?

Zo vanaf een advertentie kan ik niet zien welke de betere is hoor,iedereen die iets verkoopt vind/zegt dat het goed is.
Zou zeggen maak een afspraak en ga eens proefrijden op beide motoren dan wordt je heel snel iets wijzer.
 
Zo vanaf een advertentie kan ik niet zien welke de betere is hoor,iedereen die iets verkoopt vind/zegt dat het goed is.
Zou zeggen maak een afspraak en ga eens proefrijden op beide motoren dan wordt je heel snel iets wijzer.

al gedaan:

De bandit voelt strak en fijn, is erg laag en is best zenuwachtig, daarnaast heeft ie vrijwel geen koppel in de lage toeren en stottert ie daar ook bij vol gas. Hij pakt hem pas echt op vanaf 5000 toeren. Ik had geen probleem om hem vol gas door te trekken. Wel heb ik een heel fijn en direct gevoel met het wegdek bij de bandit. Ook heb ik het idee dat de remblokken op zijn want de voorrem klinkt alsof hij een beetje aanloopt, ijzer op ijzer geluid. Ook tikken de kleppen een klein beetje bij stationair draaien heb ik het idee.

De CB is een stuk groter en heeft veel koppel in de lage toeren maar voelt een klein beetje log aan. Toch rijdt ie wel heel gemakkelijk en vertoont eigenlijk geen enkel mankement. Enige is dat hij niet in 1 keer start maar na 3 keer met de shoke te hebben geprutst. Bij deze durfde ik geen enkele keer vol gas te geven en toeren te laten maken omdat hij echt snel is naar mijn gevoel. De remmen werken prima maar zijn minder fijn als die van de bandit. De CB heeft een dubbele remschijf voor en de bandit een enkele.
 
al gedaan:

De bandit voelt strak en fijn, is erg laag en is best zenuwachtig, daarnaast heeft ie vrijwel geen koppel in de lage toeren en stottert ie daar ook bij vol gas. Hij pakt hem pas echt op vanaf 5000 toeren. Ik had geen probleem om hem vol gas door te trekken. Wel heb ik een heel fijn en direct gevoel met het wegdek bij de bandit. Ook heb ik het idee dat de remblokken op zijn want de voorrem klinkt alsof hij een beetje aanloopt, ijzer op ijzer geluid. Ook tikken de kleppen een klein beetje bij stationair draaien heb ik het idee.

De CB is een stuk groter en heeft veel koppel in de lage toeren maar voelt een klein beetje log aan. Toch rijdt ie wel heel gemakkelijk en vertoont eigenlijk geen enkel mankement. Enige is dat hij niet in 1 keer start maar na 3 keer met de shoke te hebben geprutst. Bij deze durfde ik geen enkele keer vol gas te geven en toeren te laten maken omdat hij echt snel is naar mijn gevoel. De remmen werken prima maar zijn minder fijn als die van de bandit. De CB heeft een dubbele remschijf voor en de bandit een enkele.


Oke,heb ik maar half gelezen,maar als ik dit lees mankeerd aan beide fietsen wat dus zou ik lekker verder zoeken.Gezien je een motor wil en je rijdt merendeel in de stad waarom geen 600 er is best wat te vinden voor weinig geld en die goed zijn.Blijf je bij deze 2 dan dan lijkt mij de cb beter omdat er minder aan mankeerd ff goed afstellen en start probleem kan verholpen zijn,maar is idd wat logger voor alleen in de stad.Maar kom je ook erbuiten en wat langere afstanden is hij weer perfect.
 

Examen met een lichte motor
Als je slaagt voor een examen op een lichte motor, krijg je (ongeacht je leeftijd) een rijbewijs A met een beperkte bevoegdheid. Je mag dan twee jaar lang alleen rijden met een motor met een vermogen van hoogstens 25 kW en hoogstens 0.16 kW ‘per kilo ledig gewicht van de motor’. Pas na twee jaar mag je overstappen op een zwaardere motor; daar hoef je niet opnieuw examen voor te doen.

bron: http://www.cbr.nl/1120.pp

dus dan mag je op beide niet rijden, of je hebt gewoon zwaar afgereden.

waarom kijk je niet naar een leuke Suzuki GS500?
 
Laatst bewerkt:
yep wou ik ook gaan zeggen, als je op een lichte motorfiets afrijd dan ben je de sjaak (vies genaaid) en moet je verplicht 2 jaar op een 25kw fiets rijden
 
op mijn rijbewijs staat niets over beperkingen, dus misschien heb ik dan toch afgereden op een zwaardere motor..
 
Terug
Bovenaan Onderaan