Help wat moet ik kopen

sporter

MF'er
18 aug 2004
79
0
Hoogeveen
Ik ben van plan om binnen enkele dagen mijn eerste motor te kopen. Mijn handen jeuken en het liefst kocht ik er vandaag nog een maar eerst een goed advies.

Mijn budget is maximaal 3000 eurie. Het moet een motor zijn waar ik geen technische shit mee krijg, kortom starten en lopen!!! Ik zal er hoofdzakelijk in mijn vrije tijd mee rijden. Er moet wel een beetje pit in zitten, laag koppel en er sportief stoer uitzien. Ik denk als ik 6000 km per jaar is dat dat al veel is.

Ik heb al verscheidene keren proefgereden, maar dan is alles gaaf (ervaring ontbreekt)

Ik dach eerst aan een kawasaki 750 vulcan. Maar op dit forum lees ik dat dat geen goede keus is ivm startproblemen en hoge reparatie kosten.
BMW 650 Funtura is ook mooi, maar een 1 cylinder.

Er zijn vast mensen op dit forum die met hetzelfde probleem zaten: WAT MOET IK IN Hemelsnaam kopen?????????????


Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
koop een japanse 4 cylinder, 600 of 750, daar raak je niet zo snel op uigekeken, en die gaan niet snel stuk. cbr 600 is idd een goed advies (moet je wel een sportfiets willen sporter)
 
Wat voor model ik zoek vind ik lastig. Ik had bijna een Honda Diversion gekocht, totdat ik hoorde dat dit een damensbrommer is. Vorige week een Yamaha fazer uit 98 bekeken. Kon ik krijgen voor 3500 euro´s. Kleur was brons, dan wil ik hem wel in het Zwart hebben. Chopper vind ik ook wel gaaf.

Honda CBR 600F is dat niet meer een racer? Of valt dat nog onder de tour?
 
Wat voor model ik zoek vind ik lastig. Ik had bijna een Honda Diversion gekocht, totdat ik hoorde dat dit een damensbrommer is. Vorige week een Yamaha fazer uit 98 bekeken. Kon ik krijgen voor 3500 euro´s. Kleur was brons, dan wil ik hem wel in het Zwart hebben. Chopper vind ik ook wel gaaf.

Honda CBR 600F is dat niet meer een racer? Of valt dat nog onder de tour?
Cbr600f is meer sportief. Beetje vergelijkbaar met bijvoorbeeld een kawa zzr600. Loop anders een keer een motorshop binnen en vraag of je wat proefritjes mag maken op verschillende motoren. JE kunt natuurlijk ook wat verschillende motoren huren zodat je wat langer kan rijden. Als je echt niet weet wat je wilt is het moeilijk te zeggen waar je voor moet gaan.
 
Doe me daar eens een piccie van :?
u vraagt, wij draaien :P
full
 
I know. Ik heb denk ik al wel 20 motorzaken gezien. Problem is er zijn er zoveel. Ik vind dat een paar goed adviezen je verder helpt dan rondneuzen. Dan gericht zoeken naar die ene type motor. Afdingen en zaken doen.

Worden de motoren nog veel goedkoper als ik hem in de wintermaanden koop. Of scheelt dat slechts 200 euro´s.

Thanks.
 
I know. Ik heb denk ik al wel 20 motorzaken gezien. Problem is er zijn er zoveel. Ik vind dat een paar goed adviezen je verder helpt dan rondneuzen. Dan gericht zoeken naar die ene type motor. Afdingen en zaken doen.

Worden de motoren nog veel goedkoper als ik hem in de wintermaanden koop. Of scheelt dat slechts 200 euro´s.

Thanks.

Tja, het zou toch een heel stuk schelen als je aan kon geven in welk segment je het meest geinterreseerd bent.

- Supersport
- Sportief toeren
- Toer
- Chopper
- enz.. enz..

Er zijn wel een aantal momenten waarop je het best een motor kunt kopen, maar je moet niet verwachten dat dit 100-en euro's gaat schelen.

Je kunt wel eens geluk hebben natuurlijk.
 
u vraagt, wij draaien :p
________________________________________________________________________________


Snotverdikkie hij bestaat echt. Ziet er wel cool uit. Lijkt wel op een Yamaha Fazer..
 
u vraagt, wij draaien :p
________________________________________________________________________________


Snotverdikkie hij bestaat echt. Ziet er wel cool uit. Lijkt wel op een Yamaha Fazer..

In de wereld van Fotoshop kan alles :P
 
Tja, het zou toch een heel stuk schelen als je aan kon geven in welk segment je het meest geinterreseerd bent.

- Supersport
- Sportief toeren
- Toer
- Chopper
- enz.. enz..
________________________________________________________________________________

Lateen we beginnen met een choppert. Shadow 750 of Vulcan 750
 
Snotverdikkie hij bestaat echt. Ziet er wel cool uit. Lijkt wel op een Yamaha Fazer..

In de wereld van Fotoshop kan alles
__________________________________________________________________________

Ik dacht al dat ik werd geziekt, wel knap gedaan.
 
Als je op deze knop klikt
quote.gif
, rechtsboven kun je meteen een post in je eigen post quoten.
 
Snotverdikkie hij bestaat echt. Ziet er wel cool uit. Lijkt wel op een Yamaha Fazer..

In de wereld van Fotoshop kan alles
__________________________________________________________________________

Ik dacht al dat ik werd geziekt, wel knap gedaan.
;)

Je kunt ook hier even kijken http://www.motoroccasion.nl Kun je aangeven wat je max budget is en zien wat je ervoor kunt krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan