Help wat moet ik kopen

Ik heb pas na lang zoeken ook een bike gekocht, ongeveer met hetzelfde budget (ok, iets meer).
Mijn advies: luister niet teveel naar anderen, luister naar je eigen gevoel!

Er zijn zoveel fietsen, en zoveel mensen, wat voor jou het einde kan zijn, is voor een ander niks.

Kies een aantal bikes uit, en ga daar op proefrijden. Neem een sportieve,tour en sjopper mee. Leen er een, of huur er een voor een weekend. (zie motor.pagina.nl) onder verhuur. Als je een bike voor een weekend hebt, is een hele ervaring.
Zo dacht ik altijd dat een Ducati helemaal het einde was, tot ik er 1 weekend gehuurd heb, helemaal op af geknapt!

Zoek op bikenet.nl motoroccassions.nl etc. en kijk wat je kunt krijgen in jouw budget.
sportief: snel out-of-date
tour: oud en veel kms
chopper: rijd minder, maar vaak wel mooi en weinig kms

Zoek ook op www.motorbikes.be en zoek welk model je eigenlijk wilt hebben.
wel/geen cardan? V-twin, 4 cil.?
Staar je niet blind op vermogen/koppel, meer dan 500cc rijd gewoon goed.
Maak gewoon een lijstje welke modellen je leuk vind.
Ik ging zoeken naar een 2 cilinder, en ik heb uiteindelijk een 4 cilinder gekocht! Kijk altijd verder dan je neus lang is, en sta open voor alles...


nog een paar tips:
1. als je geen inruil hebt, krijg je korting en/of kleding korting
2. verzekering kan je combineren met je autoverzekering (noclaim korting)
3. het is einde seizoen, en het gaat slecht in de handel, doe er je voordeel mee.

Succes...


Ik zie dat je uiteindelijk een chopper hebt gekocht. Bevalt ie. Eigenlijk zou je drie of meer motoren in de garage moeten hebben staan om af te wisselen. Hopelijk win ik dinsdag de staatsloterij. Bedankt voor de adviezen.
 
Als je voor toer kiest is een Yamaha Diversion misschien wel iets. Was mijn 1e motor en beviel me toen wel goed. Zou nu voor geen goud mijn Fazer kwijt willen, maar dat is niet 100% een toermotor. Kijk eens rond bij een Yamaha dealer! :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan