Help wat moet ik kopen

sporter

MF'er
18 aug 2004
79
0
Hoogeveen
Ik ben van plan om binnen enkele dagen mijn eerste motor te kopen. Mijn handen jeuken en het liefst kocht ik er vandaag nog een maar eerst een goed advies.

Mijn budget is maximaal 3000 eurie. Het moet een motor zijn waar ik geen technische shit mee krijg, kortom starten en lopen!!! Ik zal er hoofdzakelijk in mijn vrije tijd mee rijden. Er moet wel een beetje pit in zitten, laag koppel en er sportief stoer uitzien. Ik denk als ik 6000 km per jaar is dat dat al veel is.

Ik heb al verscheidene keren proefgereden, maar dan is alles gaaf (ervaring ontbreekt)

Ik dach eerst aan een kawasaki 750 vulcan. Maar op dit forum lees ik dat dat geen goede keus is ivm startproblemen en hoge reparatie kosten.
BMW 650 Funtura is ook mooi, maar een 1 cylinder.

Er zijn vast mensen op dit forum die met hetzelfde probleem zaten: WAT MOET IK IN Hemelsnaam kopen?????????????


Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
misschien is dit iets....een honda ntv hawk (heeft ketting ipv cardan)

full
 
misschien is dit iets....een honda ntv hawk (heeft ketting ipv cardan)

(Afbeelding)
Met dat budget kan ie dan beter voor de NTV gaan lijkt me? Heb je het voordeel van de onderhoudsarme cardan!

Maar ja, wie ben ik om een NTV aan te prijzen O-) Owkee, hij ziet er misschien iets minder sportief uit...
 
In welk segment moeten we het zoeken dan?

Tour/tour-sport/sport/supersport/chopper/cruiser/off-road/iets anders?
 
Ik twijvel nog tussen een chopper of tour. Welke choppers zijn het beste? Kawasaki Vulcan lijkt mij wel wat. Ik begreep dat deze nog al eens start problemen hebben?

Geef eens een advies
 
Mijn pa heeft vorig jaar een vulcan 1500 gekocht met 23.000 mijl op de teller.
Nooit geen start-problemen. Het enige probleem dat ie heeft is dat als hij met ons mee rijd ( dus meer volgas moet geven ) dat ie dan wat olie verbruikt.

Voor de rest een superfijne motor om lekker op te cruisen.
 
choppers, vooral de iets kleinere en oudere zijn veelal een marteling voor iemand met een slechte rug. Kortere ritten gaan nog, langere toer is nefast.
Uiteraard gaat dit niet op voor de dikke choppers ... ;)
Kijk es naar een yamaha diversion 600s Xj600s, ideaal voor beginners, prima kwaliteit, deugdelijk, goejkoop en oerdegelijk . Een echte no nonsense fiets
 
Ik twijvel nog tussen een chopper of tour. Welke choppers zijn het beste? Kawasaki Vulcan lijkt mij wel wat. Ik begreep dat deze nog al eens start problemen hebben?

Geef eens een advies

De eerste modellen (vóór 1993) van de Vulcan's wilden nog al eens problemen geven met de dynamo. Deze brandt door als je de accu niet goed onderhoudt. Het blok moet er dan helemaal uitgebouwd worden om de dynamo te kunnen vervangen. Ik heb zelf een Vulcan uit 1993 en ben er best tevreden over. Niettemin wil ik 'm volgend jaar verkopen om een tourmotor te kopen (BMW K75RT, BMW K100RT, Honda PC800, Kawa GTR1000 etc...). We willen volgend jaar namelijk op de motor op vakantie kunnen en dan heb je wel wat opbergruimte nodig (koffers).
 
Als je voor oudere motoren gaat, kun je het beste gaan voor Hondas, toch vaak kwalitatief en op gebied van roest het best.

Ik rijd zelf een chopper (Honda Shadow VT700C), perfecte motor, is 65pk, maar koppel zit er al lekker in. Mijn pa op de honda, en ik op een gehuurde nieuwe Fz6 (98pk), en van 0 naar 100 kwam ik er niet voorbij, terwijl die fiets 19jaar ouders is met minder PK's. Is onderhoudsarm i.v.m. Cardan as (hebben um nu 7 jaar, naast het standard olieverversen, bandjes en remblokjes geen enkele reparatie gehad, en nog geen milimeter roest, op een motor uit 1985).

Chopper hebben sommige wel eens iets last van de rug. Persoonlijk weinig last van. Omdat je met de chopper ligt naar achter hangt, houd je jezelf rechtop door rug en buik spieren. Bij een toer/sport motor helpt de zwaartekracht je.

Heb nu 7 weken mijn rijbewijs, en er al een 4000+ kilometers op gereden. Verbruik 1 op 13 mijl. Op marktplaats staan deze er al vanaf 1500 euro geloof ik. Je kunt er weinig aan miskopen, en na een paar jaar rijden met normaal onderhoud, kun je um voor dezelfde prijs verkopen (Onze is 7 jaar terug voor 7000 gulden gekocht (=3200 euro). Mijn pa heeft voor inruil een bot van 2000 en een bod van 2500 euro gekregen. Das dus een afschrijving van 100 euro per jaar. Dat met een paar bandjes en olie, heeft die motor dus in 7 jaar al met al nog geen 200 euro PER JAAR gekost, met verzekering en alles. Kun je dus niets aan miskopen, en als het niet bevalt, kun je um altijd nog verkopen of inruilen.
 
Best advies is idd een Yamaha diversion 600 (niet duur) of een Honda NTV 650. Daar kan je prima op toeren, ervaring opdoen, en op basis van die ervaring ga je dan verder selecteren. Ik ben zo begonnen op een all-road (BMW Funduro) en ben helemaal verslingerd aan die fietsen geraakt *D
 
Best advies is idd een Yamaha diversion 600 (niet duur) of een Honda NTV 650. Daar kan je prima op toeren, ervaring opdoen, en op basis van die ervaring ga je dan verder selecteren. Ik ben zo begonnen op een all-road (BMW Funduro) en ben helemaal verslingerd aan die fietsen geraakt *D

Kan ik beamen.. Ik heb nu ook nog een Div 600 en die bevalt erg goed. Op zich wil ik hem wel verkopen, maar dan moet je maar ff een gil geven :)
 
goed zoeken en misschien wat euries erbij en je hebt een beer van een sport/tourder: de suzuki bandit 600!
 
Best advies is idd een Yamaha diversion 600 (niet duur) of een Honda NTV 650. Daar kan je prima op toeren, ervaring opdoen, en op basis van die ervaring ga je dan verder selecteren. Ik ben zo begonnen op een all-road (BMW Funduro) en ben helemaal verslingerd aan die fietsen geraakt *D


Funduro vind ik ook mooi. Heb laatst even op een scarver gereden, rijdt ontzettend goed vooral het sturen. Diversion lijkt mij meer een lesmotor, zit daar wel pi in.

Ik ga binnenkort nog wel een keer proefrijden. Chopper blijft mij ook trekken, ik zal mij is in een shadow verdiepen. Vind deze wel een stuk duurder als bijv. een vulcan.

Iedergeval allemaal bedankt voor jullie advies
 
Ik heb pas na lang zoeken ook een bike gekocht, ongeveer met hetzelfde budget (ok, iets meer).
Mijn advies: luister niet teveel naar anderen, luister naar je eigen gevoel!

Er zijn zoveel fietsen, en zoveel mensen, wat voor jou het einde kan zijn, is voor een ander niks.

Kies een aantal bikes uit, en ga daar op proefrijden. Neem een sportieve,tour en sjopper mee. Leen er een, of huur er een voor een weekend. (zie motor.pagina.nl) onder verhuur. Als je een bike voor een weekend hebt, is een hele ervaring.
Zo dacht ik altijd dat een Ducati helemaal het einde was, tot ik er 1 weekend gehuurd heb, helemaal op af geknapt!

Zoek op bikenet.nl motoroccassions.nl etc. en kijk wat je kunt krijgen in jouw budget.
sportief: snel out-of-date
tour: oud en veel kms
chopper: rijd minder, maar vaak wel mooi en weinig kms

Zoek ook op www.motorbikes.be en zoek welk model je eigenlijk wilt hebben.
wel/geen cardan? V-twin, 4 cil.?
Staar je niet blind op vermogen/koppel, meer dan 500cc rijd gewoon goed.
Maak gewoon een lijstje welke modellen je leuk vind.
Ik ging zoeken naar een 2 cilinder, en ik heb uiteindelijk een 4 cilinder gekocht! Kijk altijd verder dan je neus lang is, en sta open voor alles...


nog een paar tips:
1. als je geen inruil hebt, krijg je korting en/of kleding korting
2. verzekering kan je combineren met je autoverzekering (noclaim korting)
3. het is einde seizoen, en het gaat slecht in de handel, doe er je voordeel mee.

Succes...

Er zijn vast mensen op dit forum die met hetzelfde probleem zaten: WAT MOET IK IN Hemelsnaam kopen?????????????
 
Volgens mij bedoel je cardan i.p.v. ketting :X
Nee hoor, hij heeft gelijk.
De NT Hawk heeft ketting en de NTV heeft cardan. Vandaar mijn toevoeging dat als het hem om weinig onderhoud gaat, hij beter voor de NTV kan kiezen. Verder zijn ze in grote lijnen gelijk.
 
Ik heb pas na lang zoeken ook een bike gekocht, ongeveer met hetzelfde budget (ok, iets meer).
Mijn advies: luister niet teveel naar anderen, luister naar je eigen gevoel!

Er zijn zoveel fietsen, en zoveel mensen, wat voor jou het einde kan zijn, is voor een ander niks.

Kies een aantal bikes uit, en ga daar op proefrijden. Neem een sportieve,tour en sjopper mee. Leen er een, of huur er een voor een weekend. (zie motor.pagina.nl) onder verhuur. Als je een bike voor een weekend hebt, is een hele ervaring.
Zo dacht ik altijd dat een Ducati helemaal het einde was, tot ik er 1 weekend gehuurd heb, helemaal op af geknapt!

Zoek op bikenet.nl motoroccassions.nl etc. en kijk wat je kunt krijgen in jouw budget.
sportief: snel out-of-date
tour: oud en veel kms
chopper: rijd minder, maar vaak wel mooi en weinig kms

Zoek ook op www.motorbikes.be en zoek welk model je eigenlijk wilt hebben.
wel/geen cardan? V-twin, 4 cil.?
Staar je niet blind op vermogen/koppel, meer dan 500cc rijd gewoon goed.
Maak gewoon een lijstje welke modellen je leuk vind.
Ik ging zoeken naar een 2 cilinder, en ik heb uiteindelijk een 4 cilinder gekocht! Kijk altijd verder dan je neus lang is, en sta open voor alles...


nog een paar tips:
1. als je geen inruil hebt, krijg je korting en/of kleding korting
2. verzekering kan je combineren met je autoverzekering (noclaim korting)
3. het is einde seizoen, en het gaat slecht in de handel, doe er je voordeel mee.

Succes...


Ik zie dat je uiteindelijk een chopper hebt gekocht. Bevalt ie. Eigenlijk zou je drie of meer motoren in de garage moeten hebben staan om af te wisselen. Hopelijk win ik dinsdag de staatsloterij. Bedankt voor de adviezen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan