HELP wat voor'n offroad enduro wil ik kopen

ocram \

Rookie
14 jun 2004
4
0
pannerden
Na 1,5 jaar naar volle tevredenheid te hebben rond gehØkt op m'n Honda XR600 ben ik het ding beu.Blok weer in puin gelopen bigend aan gruis enz voor de 2de keer
Nu wil ik dus iets anders kopen , maar wat er is zo veel te koop maar wat is nu geschikt voor het geen wat ik er mee wil ( veel op de weg rijden(wheeelieen) zandpaden een beetje in het bos rond jagen en zo afentoe een keer de crossbaan op). oja het belangrijkste hij mot heel blijven dus geen onverklaarbare in de soep gelopen blok.en net zo'n BRUUT vermogen als de XR Zit zelf te denken aan een bv: ktm 620/520 honda crf 450r suzuki DR400z yamaha wr 450f yz450 f bj +/- 2000 2001 Kort om wie kan mij adviseren wat voor'n fiets ik het beste kan aanschaffen en zijn die 400 tjes wel geschikt voor op de weg.
 
je moet dan letten dat je een motor koopt met dry lube smeersysteem,met de olie in het frame buis ofzo,dan krijgt het olie pompje niet de kans lucht aan te zuigen ipv olie,of koop een tweetact off the road.
 
Toch maar weer een XR600R. Deze zijn toch onverslijtbaar???
Ik heb er acht jaar op rondgecrossed en 30.000km zonder al te gekke problemen!
 
dry sump ;)

maarreh...
wheelien is nooit goed...en oudere modellen husqvarna hebben geen oliepomp en dan schijnt et wat gevaarlijker te zijn met wheelies...

denk dat ik btw voor ktm620 zou gaan ...
hangt natuurlijk van je budget af.
 
In 2005 schijnt de xr650r weer gevoerd te worden.
(bron : maandblad MOTOR )

voldoet aan al je eisen (helaas zonder knopje)

LEO
 
het gaat mij niet specefiek over het wheelieen maar over het feit welke motor geschikt is voor zowel op de weg als op de crossbaan
 
Voor de crossbaan moet je toch echt naar een WR450 gaan kijken ofzo lijkt me, als je er ook de weg nog mee op wilt. Geen id wat voor banden je dan gaat rijden, daar ben ik wel benieuwd naar dan.
 
welke motor komt dan het meest overeen met een xr 600 maar dan iets lichter opgebouwd en minimaal net zo veel vermogen :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan