Help, welke chopper moet ik kopen!?!

Steffiej

Rookie
16 okt 2017
1
0
Capelle aan den IJssel
Gisteren heb ik voor het eerst een chopper (Honda VF750C Magna) gereden, was echt een openbaring en wil denk ik niks anders meer rijden dan een chopper.
Nu heb ik wel twee kleine probleempjes, ik heb hiervoor altijd wel wat power gehad qua cc's.
Ja ik weet dat ik met een chopper geen rr bij kan houden. Maar wil wel leuk mee rijden zonder de bike (voor mijn gevoel) uit elkaar rammelt. Ik ga namelijk aankomende zomer naar Kroatie met de motor, dan wil ik wel de snelwegen overleven.

Mijn tweede probleempje, ben zelf ook nog best lang (188), het moet er niet uit zien alsof ik op een mini bike zit. De Honda van gisteren was net te klein voor mijn gevoel.

Wat raad jij mij aan? Heb totaal geen idee waarnaar ik zou moeten kijken!

Thanks alvast!


Steffiej *O*
 
ik ben een XV1600 rijder en wil niks anders. Dit jaar weer 13.000 vakantie kilometers er bij gezet, met duo en trailer. En ook Kroatië vond hij lekker. Snelwegen geen probleem en ben zelf 1.78.
Maar ook hier blijft het allemaal erg persoonlijk. Ik zou zeggen, ga eens passen en rijden!!
 
Laatst bewerkt:
Gisteren heb ik voor het eerst een chopper (Honda VF750C Magna) gereden, was echt een openbaring en wil denk ik niks anders meer rijden dan een chopper.
Nu heb ik wel twee kleine probleempjes, ik heb hiervoor altijd wel wat power gehad qua cc's.
Ja ik weet dat ik met een chopper geen rr bij kan houden. Maar wil wel leuk mee rijden zonder de bike (voor mijn gevoel) uit elkaar rammelt. Ik ga namelijk aankomende zomer naar Kroatie met de motor, dan wil ik wel de snelwegen overleven.

Mijn tweede probleempje, ben zelf ook nog best lang (188), het moet er niet uit zien alsof ik op een mini bike zit. De Honda van gisteren was net te klein voor mijn gevoel.

Wat raad jij mij aan? Heb totaal geen idee waarnaar ik zou moeten kijken!

Thanks alvast!


Steffiej *O*

Niet onbelangrijk, kijk ook naar de tankinhoud. Mijn Virago 750 kon geloof ik maar 11,5 liter in en met een verbruik van 1:16 of zo kom je niet heel ver zonder steeds te tanken.
 
Dat is bij de Wildstar dan weer gunstiger, 20l tank en 1:20 is de actieradius iets groter.
Ipv jouw cruiser, rijd ik wel chopper :)

En idd, tankinhoud en verbruik bepaalt mede rij genot.

Sportster met 10 liter effectief. Das max 200 km.
Andere sportster met sportbob tank, toen werd t 350 km :t

Vt600 kleine tank.
Vs700 en 750 ook
 
Gisteren heb ik voor het eerst een chopper (Honda VF750C Magna) gereden, was echt een openbaring en wil denk ik niks anders meer rijden dan een chopper.
Nu heb ik wel twee kleine probleempjes, ik heb hiervoor altijd wel wat power gehad qua cc's.
Ja ik weet dat ik met een chopper geen rr bij kan houden. Maar wil wel leuk mee rijden zonder de bike (voor mijn gevoel) uit elkaar rammelt. Ik ga namelijk aankomende zomer naar Kroatie met de motor, dan wil ik wel de snelwegen overleven.

Mijn tweede probleempje, ben zelf ook nog best lang (188), het moet er niet uit zien alsof ik op een mini bike zit. De Honda van gisteren was net te klein voor mijn gevoel.

Wat raad jij mij aan? Heb totaal geen idee waarnaar ik zou moeten kijken!

Thanks alvast!


Steffiej *O*


Budget is misschien ook niet geheel onbelangrijk om hier te weten ..
 
Mijn sportster 1200 heeft standaard een 17 liter tank, maar loopt niet echt zuinig met 1:17-1:18 bij rustig rijden. Vermogen genoeg de wind is de beperkende factor. Met een scherm zal beter gaan. Maar wat is je budget?

Wil je echt snel rijden dan moet je natuurlijk een sport(toer) fiets nemen. Het is maar net wat je referentiekader en wensen zijn.

Chopper zithouding is voor velen wel vermoeiender voor je rug op langere afstanden, al blijft dat ook heel persoonlijk. Bij een sportievere fiets zit je iets voorover waardoor je tegen de wind inhangt als het ware. Bij een chopper drukt de wind je naar achteren en ga je hangen aan heg stuur en krijgt je rug het zwaarder te verduren, je gaat doorzitten zeg maar.
 
Ik rij voor m'n plezier, dus zuinigheid speelt geen grote rol. Leeg = tanken :]
Choppers hadden ook vaak kleine tankjes. Tegenwoordig met cruisers is dat anders. Blijkbaar rijden de mensen daar niet meer voor hun plezier op.
 
Ik ben zelf 1.86 en 100kg en rij XVS950A.
Zit daar ruim op, heeft voor mij voldoende vermogen en rijdt 1:20.
Ziet er ook niet uit alsof ik opgevouwen zit of dat de motor te heet gewassen is :-)

Ik rij relaxed snelweg 120-130km/h...maar 140-160 is ook geen probleem.
Als ik echt sneller wil rijden, had ik een ander type motor moeten kopen.
...
...
...

Rij deze nu al 7 jaar.
Staat nu te koop. Niet dat ik ontevreden ben over de motor, maar puur omdat ik wel een keer iets anders wil.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan