Help, welke helm?

Status
Niet open voor verdere reacties.
17 apr 2019
3
1
Hallo heren & en dames,

Een motornoob hier, onlangs een honda shadow aangeschaft, en ben van plan deze fiets te gebruiken voor woon-werk verkeer, het jaar rond. Nu ben ik op zoek naar een helm die voor zowe zomer als winter geschikt is, en een beetje fatsoenlijk bij een choppertje past, geen integraal dus, iemand tips?
 
Ga naar een motorzaak, geef aan wat je zoekt (bv zonnevisier of systeemhelm) en je budget en kijk samen wat goed past :)
 
Het antwoord van Jan zegt eigenlijk alles. Gewoon, 'een' integraalhelm. Dat een jethelm in de winter niet handig is had je vast zelf ook al bedacht.
Een systeemhelm vinden sommige handig. Ik heb er zelf niets mee (en ben brildragend, maar heb een montuur dat vrij gemakkelijk tussen een normale integraalhelm te schuiven is).

Dus, even naar een motorzaak en een paar helmen passen. Klaar.
Dat gezegd hebbende heb ik recent zelf een nieuwe helm gekocht en had ik vooraf voor mezelf wel een shortlist gemaakt van modellen die op z'n minst 4 sterren scoren bij SHARP - THE HELMET SAFETY SCHEME en ben met een Shoei RYD thuisgekomen.
 
Het antwoord van Jan zegt eigenlijk alles. Gewoon, 'een' integraalhelm. Dat een jethelm in de winter niet handig is had je vast zelf ook al bedacht.
Een systeemhelm vinden sommige handig. Ik heb er zelf niets mee (en ben brildragend, maar heb een montuur dat vrij gemakkelijk tussen een normale integraalhelm te schuiven is).

Dus, even naar een motorzaak en een paar helmen passen. Klaar.
Dat gezegd hebbende heb ik recent zelf een nieuwe helm gekocht en had ik vooraf voor mezelf wel een shortlist gemaakt van modellen die op z'n minst 4 sterren scoren bij SHARP - THE HELMET SAFETY SCHEME en ben met een Shoei RYD thuisgekomen.
Dankjewel voor je antwoord :) kan ik wat mee, enig idee hoe ik dit topic weer kan sluiten?
 
Waarom zou je dat willen? :?
Je kunt op 'rapporteer' klikken, dan kun je een mod vragen het topic te sluiten.
 
Ik heb een potje voor het mooie weer met zonnebril,en een jethelm voor de winter tijd met halsdoek
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan