HELP welke ? met passagier toeren naar duitsland - kymco-burgman400-650-bmwc650

chrizle

Rookie
25 mei 2020
17
0
vorig jaar kymco downtown 300 gekocht als test, ... het motorrijden bevalt mij en mijn buddy prima. Helaas zonder kennis gekocht en
hij begint nu aardig te rammelen, dure onkosten staan te wachten...de waarde van de motor niet meer waard.
+ punten kymco - snel & veel bergruimte

nu ik de smaak te pakken heb, droom ik van tripjes naar Duitsland en misschien wel verder. Dus tijd voor een goede upgrade !
wat belangrijk (comfort-handvat verwarming-bagage)... maar vooral betrouwbare motorscooter voor 2 personen

Heb testrit bmw c650 gedaan, reed leuk , maar die bleek mij nét iets te hoog (meet 1m68).
De burgman 650 reed wel leuk, maar lees er veel verhalen met dure onderhoudskosten
terug een kymco AK550 ? of toch een Sym ??? of een burgman 400 ?

Is een 400 cc voldoende om de Alpen te trotseren met bijrijder achterop ?

helpen jullie mij verder ?
 
Tmax model 2001 tot 2016 kan je vrij goed aan de grond vanaf 2017 tot nu is het zadel wel erg breed geworden waardoor ik met 1m86 met de tuppen van mij schoen de grond raak als ik erop zit. Tripjes naar de Eifel ...daar is de Tmax helemaal in zijn sas !!
 
Testrit brugman 400 gegaan, qua rijden en zitten wel mijn ding,... Maar beetje traag, weinig pit. Ook piaggio x10 gereden, meer pit super veel opslag ruimte... Maar niet de mooiste 🤔... Het wordt er niet gemakkelijker op. De burgman volgens forum, niet zo betrouwbaar, dure herstellingen/onderhoud...
 
ik heb bijna al jou scooters gehad de downtown bmw en burgman en de x 10.
de x10 is daarvan de slechtste die moet je links laten liggen zeker de 500cc.
 
Voel me net een windhaan, hoe kan je een keuze maken wanneer het internet forum je eerder mensen treft die eerder negatiefs te melden hebben (wat goed is hé, en verwittigd man is er 2 waard) ,... Diegene tevreden zijn lezen niet, die zitten op hun motor km's te genieten 😁
 
volgens mij heeft de burgman wel bewezen dat het een goede scooter is .
de bmw was bij mij probleemloos. de kymco vond ik een superfijne scooter.
en ik had een nieuw model burgman die was top maar traag.
de x10 is lomp en de 500 loopt te beuken met die 1 cilinder.
en er kraakt van alles
 
Jaren, 6, een Burgman 650 gehad en onderhoudskosten waren gering, wel elke keer de beruchte bout laten vervangen. Heb nu een x-adv rijd prima maar t is geen Burgman 650 voel mijn kont na een uur en mis de Brugman, Burgman 650 de kilometervreter onder de scooters. O ja bij de motorzaak waar ik mijn Burgman in oh had wou ik een keer een BMW 650 proberen werd mij afgeraden onder het motto als je een Burgman gewend bent moet je daar niet op gaan rijden heb t toen maar gelaten.
 
Laat de ervaringen maar komen... Momenteel mijn eerste aandacht gaat naar burgman 400 of een Honda silverwing... Of blijf ik bij mijn kymco downtown 300i? Beetje gaan toeren staat op mijn verlanglijst, Duitsland of misschien wel verder... Oh, oh keuze stress
 
hoi Dandev, berichtje van Vromoto, Hallo, net nog eens gebeld naar Kymco om zeker te zijn van de correctheid van de info op het online dealerportal... Daar hebben ze me verteld dat uw AK550 onderweg is voor levering in de loop van volgende week bij hen in Luxemburg vanwaar hij naar ons vertrekt. Er zouden nog +/- 10 dagen over gaan om hem effectief bij ons te mogen ontvangen. MVG, nu is al op vandaag 31juli 1 week geleden, nu nog een paar dagen geduld hebben, zal met de verlof periode te maken hebben. ben dus in blijde verwachting.
 
@ Chrizle,
Je kunt met 2 personen naar/ over de bergen rijden op een Burgman 400. Je moet dan accepteren dat je regelmatig door auto’s wordt ingehaald en dat je hele stukken ‘full throttle‘ rijdt om fatsoenlijk vooruit te komen. Het werkt in ieder geval onthaastend. Persoonlijk vind ik voor jouw doel de Burgman 650 of Silverwing 600 (oerbetrouwbaar) meer geschikt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan