Help! Wie kan er handmatig balanceren?!?!!?

Acer1000

MF veteraan
31 mrt 2003
1.284
15
Den Haag
Net terug van Van Wijk Motoren. Ze konden mn velgen niet balanceren, want er zit een snelwisselsysteem op de velgen (net nieuwe Kawa ZX6R-racer gehaald). Vent achter de balie: merk je niks van! :(
Monteur was wat eerlijker. Die zei dat het misschien wel mee zou vallen....
Wie kan er dus balanceren? (en is in bezit van speciaal bokje en lood?!?!?)
Ik woon in Den Haag en wil maandag naar Zandvoort (als het niet lukt ga ik toch, misschien dat iemand toevallig de spullen bij zich heeft).
Ga toch maar eens spullen aanschaffen om zelf banden te wisselen....klotemotorzaken...
Nummertje is 06 24 606 405
Bedankt alvast!
 
kan je niet je velg bij een bandenspeciaalzaak balanceren?
vriend van mij werkt de bandenservice, daar hebben ze 3 verschillende apparaten staan voor balanceren. zou die daar niet op passen dan?

ik vraag me ook af hoe je dat moet doen, handmatig balanceren.
 
In de GP doen ze het ook. Gewoon as door de velg, op een speciaal velgenbokje. Slinger geven, zwaarste punt komt onderaan te hangen, lood aan de overkant ervan plakken (hoeveel?!?! geen idee, ik kan het ook niet).
 
hier in Almere doet MWS dat op die manier maar daar heb je op dit moment niets aan...
 
kan je niet je velg bij een bandenspeciaalzaak balanceren?
vriend van mij werkt de bandenservice, daar hebben ze 3 verschillende apparaten staan voor balanceren. zou die daar niet op passen dan?

ik vraag me ook af hoe je dat moet doen, handmatig balanceren.
Jj bedoelt banden service Poeldijk? Daar werkt Jarno vd Marel!

Fabio ik heb ook op 1 wiel vaste bussen zitten want dat is makkelijk met wisselen. Balanceren is niet zo belangrijk. Je kan ook 1 keer je wiel laten balanceren zonder band er omheen. Dan ben je voortaan gelijk klaar. Ga naar een goede bandenboer in de buurt die ook autobanden leggen die hebben langere assen op hun machines.
 
Hej FF,

Zou een mooie oplossing zijn, als er in banden geen onbalans zat. Helaas is dat (over het algemeen) niet het geval....
 
Oooo,ik kijk ze wel eens na,gisteren nog,maar ze kloppen nog steeds hoor!
Dan moet je toch eens leren driften ;) Je hebt gelijk als je zegt dat je ze beter kan balanceren maar echt veel maakt het niet uit zeggen ze. Achter al helemaal niet.

En ja, ik laat ook mijn banden balanceren
 
Ik heb niet zoveel ervan gevoeld vandaag, maar ik ga ze toch laten balanceren voor het juiste gevoel in den kop......... :P
 
boven Zaandam, (toch in de buurt van Zandvoort) zit ROUKAMA MOTORSLOOP tel 075 6400370

Westknollendam 122
1525PT Wormerveer
Zaanstad(net boven Amsterdam)

die balanceert handmatig, ff bellen dus.
 
boven Zaandam, (toch in de buurt van Zandvoort) zit ROUKAMA MOTORSLOOP tel 075 6400370

Westknollendam 122
1525PT Wormerveer
Zaanstad(net boven Amsterdam)

die balanceert handmatig, ff bellen dus.

Ik woon in Den Haag.....maar thanks anyway. Ik zocht/zoek iemand die het gewoon thuis kan doen...
 
Jj bedoelt banden service Poeldijk? Daar werkt Jarno vd Marel!

Banden Service Westland, in Poeldijk.
(BSW, stond ook met grote letters op zijn 125cc motor tijdens de TT)
vroeger al mijn bandjes voor de schakelbrommer en scooter daar gehaald.

nee zaak die ik bedoelde is bandenservice Klaas vd Eijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan