HELP! wie kan mij helpen met mijn motor?

9 jul 2006
1
0
groningen
ik heb een harley davidson superglide late shovel uit 1983. ik reed op de snelweg en opeens stopte de motor ermee. net alof ik het contact uit had gedraaid. na aan de kant te zijn gegaan en weer proberen te starten deed ie het meteen..maar 5 min later precies het zelfde. ik dacht dat het de bobine was en die heb ik toen vervangen maar vandaag viel de motor op de zelfde manier uit toen ik reed. en na aan de kant gegaan te zijn en starten starte die ook meteen weer. maar wat kan dit zijn? en als je weet wat het is kan je me dan vertellen hoe ik het moet herstellen? is het de ontsteking? iets met de stroom?? wie kan mij helpen?.
 
Hallo,

Ik denk mij te herinneren dat er al een andere topic openstaat met hetzelfde probleem... Lekker rijden, en opeens niks meer. Starten en weer door.

Kan hem zo snel niet vinden.. Gebruik de zoekfunctie eens!

PS kan het niet heel simpel liggen aan een lege tank, of een probleempje met je brandstoftoevoer (bv. vacuumslangetje eraf)? (Tja, je weet het niet!)

Succes :]
 
Klinkt bekend, al heb ik geen harley.

Benzinetoevoer niet in orde waardoor er meer benzine werd gevraagd dan dat er de carb in kwam. Dan dronk de motor langzaam de carburateur leeg, en viel ie plotseling stil, even wachten, dan liep die weer langzaam vol en liep ie weer keurig netjes... 200 meter... :X
 
Probeer eens met je tankdop los (niet met volle tank :P ) een stukje te rijden, als het ontluchtigsgaatje verstopt zit trekt je tank langzaam vacuum en krijg je geen benzine meer.
 
Pas ook gehad. Verstopte tankdop.
Plots stopt de motor ermee. Je zet hem langs de kant en draait de dop open. Even kijken of je nog benzine hebt. Ja hoor :?
Dan weer starten, hee hij loopt weer. :? :?
5km verder weer hetzelfde geintje. :? :? :?
 
Het kan een draadbreuk zijn. Meestal in de buurt van het balhoofd door het sturen al die jaren. Heeft op mijn Husqvarna de nodige hoofdbrekers gekost. Pel je draadboom eens open....
Brandstof gebrek is ook mogelijk, maar dan moet de motor duidelijk anders gaan lopen de laatse paar honderd meter.
 
Neem een extra bougie mee zodat je ken testen ofdat hij nog vonkt wanneer hij stopt.
Kan aan de opnemer voor de ontsteking liggen.
 
Als er geen benzine meer in de vlotterkamer loopt dan zal de motor niet direct stoppen maar hij zal eerst nog even slecht lopen omdat de benzine niet ineens op is. Lijkt me logisch :?

Als je tank bijna leeg is heb je dat omdat er dan nog weer steeds een scheutje komt, maar je vlotterkamer is in 1x leeg als ie niet meer bijgevult word... vooral als je een motor hebt die nogal een beetje lust.
 
Als je tank bijna leeg is heb je dat omdat er dan nog weer steeds een scheutje komt, maar je vlotterkamer is in 1x leeg als ie niet meer bijgevult word... vooral als je een motor hebt die nogal een beetje lust.
Ik weet niet wat jij voor een motor hebt maar alle motoren die ik gehad heb (minstens 12)die reden met de kraan dicht toch zeker 200 meter voordat ze echt slechter gingen lopen.
 
Ik weet niet wat jij voor een motor hebt maar alle motoren die ik gehad heb (minstens 12)die reden met de kraan dicht toch zeker 200 meter voordat ze echt slechter gingen lopen.

Ja ik zeg het misschien een beetje verkeert. Het is niet zo dat de vlotterbakken meteen leeg zijn als je de kraan dicht zet, maar als ze eenmaal leeg zijn gaat dat in 1 keer.
 
Ja ik zeg het misschien een beetje verkeert. Het is niet zo dat de vlotterbakken meteen leeg zijn als je de kraan dicht zet, maar als ze eenmaal leeg zijn gaat dat in 1 keer.
Wat gaat er dan in een keer :?
Over honderde meters stotterd de motor steeds meer totdat hij uiteindelijk stopt.
WTF doet hij dan in een keer :?
 
Ik heb ook een keer een verstopte tank ontluchting gehad.
tijdens het accelleren in de 5e versnelling dacht ik:
nou die heeft er zin in gaat als een jekko vandaag!
tot dat ie er na een paar seconden mee ophield.
Er verandert dus wel wat als je vlotterkamer leegraakt.
mengsel wordt sowieso armer, maar dat merk je niet altijd op denk ik.
 
ik heb een harley davidson superglide late shovel uit 1983. ik reed op de snelweg en opeens stopte de motor ermee. net alof ik het contact uit had gedraaid. na aan de kant te zijn gegaan en weer proberen te starten deed ie het meteen..maar 5 min later precies het zelfde. ik dacht dat het de bobine was en die heb ik toen vervangen maar vandaag viel de motor op de zelfde manier uit toen ik reed. en na aan de kant gegaan te zijn en starten starte die ook meteen weer. maar wat kan dit zijn? en als je weet wat het is kan je me dan vertellen hoe ik het moet herstellen? is het de ontsteking? iets met de stroom?? wie kan mij helpen?.

het is een harley, wat verwacht je dan :?

zoek maar electrisch, benzine is onwaarschijnlijk.
hij zal inmiddels wel 25 jaar modificaties en accesoires achter zich hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan