help, wie weet raad? R1 gekocht, nu reparatie

of heb je getekend of iets dergelijks van ''gekocht zoals gezien en bereden''??
missch kun je hem wel verantw. stellen voor het verkopen van een ondeugelijk object schakelvork is niet zomaar krom!!! zelfs rossi krijgt het met serieus rammen met moeite voor elkaar op een standaard fiets!!!
Het is een zeer vaak voorkomend probleem, die kromme schakelvork. Dus dit kan wel degelijk.

Overigens vind ik een nieuw blok voor 1250 euro nog wel meevallen. wel veel geld natuurlijk maar ik dacht dat dat veel duurder was.
 
Ik heb die reparatie ook al een paar keer uitgevoerd, om eerlijk te zijn is je motor waarschijnlijk van een wheelykoning geweest.
Bij het overschakelen opt achterwiel wordt dan te hard op de schakelvorken getrapt.

je kan het blok splitsen zonder de kop eraf te halen, dus misschien heeft tie die nokkenassen niet gezien.

Het olielampje gaat niet branden want dat is een niveau lamp.

Volgens de Nederlandse wet/bovag het je drie maanden garantie op een reparatie, en de dealer kan dit verhalen op zijn verzekering, dit kost m wel no-claim.

Als tie dus heel welwillend is, gooit tie het op de verzekering.

Als het een belgische motor is, zal je bij Yamaha Belgie moetn aankloppen voor advies.

Eventueel in Nederland;
Yamaha-motor Nederland
koolhovenlaan
Schiphol-rijk

technische man Garanties is Wil Brugman
 
hey all,

effe update:
heb mijnen R1 terug en in goeie staat, tweedehandsblok met minder km's! (hout vasthouden, nie te snel victorie kraaien, enz... maar voorlopig draait ie weer zaaaalig)

hoe heb ik het opgelost gekregen: ben heel beleefd met de garagehouder gaan praten en hem ook gezegd dat ik de moto waarschijnlijk zou moeten verkopen.
kmoet zeggen, die mens was heel redelijk en voelde hem ook wel klote, des te meer omdat ik de moto op zijn website had gevonden, hij mij ook alle onderhoudsfacturen had laten zien en hij mij heeft doorverwezen naar die gast (eerste eigenaar) zelf.
en moest de vorige eigenaar zijnen gsx-r twee weken vroeger binnengeweest zijn, had ik hem mij zowieso bij de garage gekocht en die garantie gehad. dus die garagist had ook wel zoiets van: dit had evengoed voor mijne portemonnee kunnen geweest zijn (en op de eerste reparatie had hij ook wel al lekker verdiend)

en daar heb ik met zo'n puppiegezichtje ies gevraagd of ze toevallig niet verzekerd waren voor eventuele fouten die ze zelf maken tijdens onderhoud. eerst zag hij dat nie zitten (voor zijne goeie naam enz..) maar na nog wa praten is het wel gelukt.

hij heeft het ingediend bij zijn verzekering (volgens mij omdat hij zelf ook wel ergens vond dat hij misschien toch iets vergeten contoleren was). die hebben een expert gestuurd en die heeft het goedgekeurd!!

om een lang verhaal hééél kort te maken: tweedehands motorblok voor 50euro!

dus wat mij betreft: eind goed al goed!
maar kzal toch wel ies na denken voor ik nog iets tweedehands koop en al zeker niet zonder garantie!

dus nog ies merci aan iedereen da heeft willen helpen

.......miiiiiiiii......R1ez.....................
 
hey all,

.....

om een lang verhaal hééél kort te maken: tweedehands motorblok voor 50euro!

dus wat mij betreft: eind goed al goed!
maar kzal toch wel ies na denken voor ik nog iets tweedehands koop en al zeker niet zonder garantie!

dus nog ies merci aan iedereen da heeft willen helpen

.......miiiiiiiii......R1ez.....................

netjes opgelost door je garagist :}
 
hey all,

effe update:
heb mijnen R1 terug en in goeie staat, tweedehandsblok met minder km's! (hout vasthouden, nie te snel victorie kraaien, enz... maar voorlopig draait ie weer zaaaalig)

hoe heb ik het opgelost gekregen: ben heel beleefd met de garagehouder gaan praten en hem ook gezegd dat ik de moto waarschijnlijk zou moeten verkopen.
kmoet zeggen, die mens was heel redelijk en voelde hem ook wel klote, des te meer omdat ik de moto op zijn website had gevonden, hij mij ook alle onderhoudsfacturen had laten zien en hij mij heeft doorverwezen naar die gast (eerste eigenaar) zelf.
en moest de vorige eigenaar zijnen gsx-r twee weken vroeger binnengeweest zijn, had ik hem mij zowieso bij de garage gekocht en die garantie gehad. dus die garagist had ook wel zoiets van: dit had evengoed voor mijne portemonnee kunnen geweest zijn (en op de eerste reparatie had hij ook wel al lekker verdiend)

en daar heb ik met zo'n puppiegezichtje ies gevraagd of ze toevallig niet verzekerd waren voor eventuele fouten die ze zelf maken tijdens onderhoud. eerst zag hij dat nie zitten (voor zijne goeie naam enz..) maar na nog wa praten is het wel gelukt.

hij heeft het ingediend bij zijn verzekering (volgens mij omdat hij zelf ook wel ergens vond dat hij misschien toch iets vergeten contoleren was). die hebben een expert gestuurd en die heeft het goedgekeurd!!

om een lang verhaal hééél kort te maken: tweedehands motorblok voor 50euro!

dus wat mij betreft: eind goed al goed!
maar kzal toch wel ies na denken voor ik nog iets tweedehands koop en al zeker niet zonder garantie!

dus nog ies merci aan iedereen da heeft willen helpen

.......miiiiiiiii......R1ez.....................
:}
Bijzonder netjes opgelost :Y
 
klote voor je , dat je zo'n gezeik hebt met je nieuwe aanwinst :( :( :(

hopelijk word het snel ( en vooral netjes) opgelost. ;)

Ik heb nog ff de adressen voor je opgezocht van Yamaha nederland en
Yamaha Belgie ( geweldig programma dat Google ;) ;) ;) !)
misschien kunnen zij iets voor je doen.

Yamaha nederland BV
Koolhovenlaan 101
1119 NC Schiphol-Rijk tel: (0031) 20-6546000

Yamaha Belgie:
d'Ieteren Sport
P.I. de la vallee du hain 37
1440 Wanthier-Braine.


Succes ermee! ;) en hopelijk weer snel :] :] :] :] :] !
 
netjes opgelost idd...

veel plezier met je motor dan maar.

ennuh... vergeet de gids ehhh garagist niet..
kan wel een kleine blijk van waardering naartoe als ik het zo lees.

*O*
 
Ow nice, 50 € voor een R1 blok :o
Zou ik sowieso gesuggereerd hebben, een tweedehandsblok zoeken, en als het echt op centen aankomt, er zelf in zetten.
Maar kijk, dit is zelfs nog veel beter afgelopen, blij voor je, want ik ken dit soort nachtmerries wel :)
 
Die garage mag van mij wel de titel motorzaak van het jaar krijgen. Meer dan netjes opgelost.
 
Wel grappig dat iedereen gelijk roept advocaat en weet ik niet wat en (bijna) niemand voorsteld om eens rustig met de verkoper of garage te gaan praten.

Gelukkig is TS wijzer en heeft ie het keurig opgelost !

(Smokey houdt niet zo van direct dreigen met advocaten e.d., ziet dagelijks hier in OZ waar dat toe leidt)
 
Terug
Bovenaan Onderaan